• دوشنبه / ۱۶ دی ۱۳۹۸ / ۰۱:۲۶
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98101511780
  • خبرنگار : 90047

سردرگمی تیم بسکتبال با ویلچر مردان برای حضور در توکیو

سردرگمی تیم بسکتبال با ویلچر مردان برای حضور در توکیو

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: بعد از کسب سهمیه پارالمپیک در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تایلند برای اجرای برنامه‌های این تیم منتظر تصمیم ستاد بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ هستیم تا تکلیف این تیم برای اعزام به توکیو مشخص شود.

مازیار میرعظیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم بسکتبال با ویلچر پس از کسب سهمیه در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در تایلند افزود: هر چند هدف‌گذاری ما در آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه پارالمپیک توکیو در قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تایلند جایگاه قهرمانی بود اما متاسفانه به خاطر ناداوریها این جایگاه را از دست دادیم و در سکوی سوم قرار گرفتیم. البته این که با کسب این جایگاه تیم به توکیو اعزام می‌شود یا خیر مشخص نیست و بستگی به تصمیم ستاد بازیهای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دارد.

وی گفت: این تیم در شرایطی سوم آسیا شد که ۵ بازیکن لژیونر آن چون درگیر تیم‌های اروپایی خود بودند امکان همراهی تیم را در اردوهای تدارکاتی نداشتند و تنها در جریان بازی‌های آسیایی به تیم ملحق شدند. به هر صورت آرزو می‌کنم زحمات و تلاش تیم طی چند ماه اخیر بی‌نتیجه نماند و شرایط اعزام آن به توکیو از سوی کمیته ملی پارالمپیک فراهم شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر درباره برنامه‌های این تیم افزود: تا زمانی که تکلیف تیم برای حضور در پارالمپیک توکیو مشخص نشود هیچ برنامه‌ای برای این تیم قابل اجرا نیست. ما منتظر تصمیم کمیته ملی پارالمپیک هستیم تا برنامه‌های خود را برای آماده‌سازی تیم ارائه دهیم.

میرعظیمی خاطرنشان کرد: این تیم در قهرمانی جهان ۲۰۱۸ چهارم شد و در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا به عنوان قهرمانی دست یافت. امید زیادی به قهرمانی تیم در تایلند داشتیم که متاسفانه این موفقیت حاصل نشد. به هر صورت امیدواریم که ستاد بازی‌های پارالمپیک توکیو نظر مثبتی نسبت به اعزام این تیم داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توانمندی بالایی که بازیکنان تیم ملی بسکتبال باویلچر دارند در صورت اعزام به توکیو شایستگی قرار گرفتن بر روی سکو را خواهند داشت.

سرمربی تیم ملی بسکتبال باویلچر در پایان پیرامون این پرسش با توجه به مشکلاتی که بازیکنان از نظر ویلچر دارند آیا برنامه‌ای برای استانداردسازی و به روز کردن ویلچرهای بازیکنان دارید یا خیر؟ گفت: این مساله بستگی به تصمیم کمیته ملی پارالمپیک دارد که تیم را به توکیو اعزام کند یا خیر؟ در صورت اعزام و تامین منابع مالی قبل از هر کار به دنبال استانداردسازی ویلچرهای بازیکنان خواهیم بود. زیرا اکثر ویلچرها قدیمی و مناسب بازی‌های پارالمپیک توکیو نیستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha