• یکشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۷
  • دسته‌بندی: دفاعی - امنيتی
  • کد خبر: 98111308800
  • خبرنگار : 71489

معاون فرمانده نیروی پدافند ارتش:

یکی از جنگ های مهم نسل چهارم انقلاب جنگ علم است

یکی از جنگ های مهم نسل چهارم انقلاب  جنگ علم است

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش، تصریح کرد که نگاه به سرباز و خدمت سربازی باید نگاهی تحولی متناسب با تهدیدات باشد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری راد معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش صبح یکشنبه در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) (جوان سرباز) ارتش که با شعار «جوان سرباز، امنیت، مهارت و رونق تولید» در مجتمع فرهنگی ۵ آذر تهران برگزار شد، جوانان را میدان داران اصلی گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: جوانان امروز چشم امید رهبری و میدان داران اصلی دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران هستند و جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را در دهه پنجم حیات انقلاب اسلامی رقم خواهند زد.

وی با بیان اینکه «جوانان امروز به معنای واقعی کلمه انقلابی هستند و ان‌شاءالله با تفکر انقلابی کشور را به قله های تعالی عزت و قدرت خواهند رساند»، اظهار کرد: خدمت سربازی و پوشیدن لباس مقدس سربازی در کشور اسلامی ایران که از صدر اسلام تا کنون بر تن رزمندگان راستین و شهدا بوده، بسیار شرافت‌مند، غرور آمیز و پر افتخار است.

وی افزود: فلسفه خدمت سربازی بنا به دستور قرآن آمادگی برای جهاد و مقابله با تهدیدات است. از آنجایی که امروز شکل و ماهیت تهدیدات تغییر کرده و پیچیده تر شده و دشمنان قصد ورود به اراده، تفکرهای و ارزش‌های ما را دارند، نگاه به سرباز و خدمت سربازی باید نگاهی تحولی متناسب با تهدیدات باشد؛ سربازان باید چه در دوران خدمت و چه پس از دوران خدمت باید آماده مقابله با تهدیدات باشند.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش تاکید کرد: ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح و یا پستیبانی ملت قهرمان ایران، وظیفه حفظ آمادگی و مقابله با هرگونه تجاوز نظامی علیه استقلال، تمامیت ارضی را بر عهده دارد و اجرای این مأموریت خطیر نیازمند تلاش‌های مجاهدانه سربازان است.

وی با تاکید بر اینکه قتدار حقیقتی است که امنیت و آرامش مردم را در برای توطئه های دشمن تضمین می‌کند، گفت: اقتدار نیاز مند تلفیقی از سلاح ، نیروهای معنوی و قدرت روحی سربازان است. امنیت با وابستگی به قدرت های غیر خدایی ارتباط معکوس دارد؛ کشورهای وابسته به قدرت های شرق و غرب هیچ گاه طعم شیرین استقلال و آزادی را درک نخواهد کرد و به همین دلیل است که شعار اصلی و آرمان متعالی جمهوری اسلامی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود. جمهوری اسلامی با آرمانهای متعالی خود همانند استخوانی در گلوی دشمنان جهان خوار باعث خفگی آنها می‌شود و در عین حال همان اکسیژنی گوارا برای ملت آزادی خواه در فضای بدون سلطه و وابستگی است. نیروهای مسلح با اتکا به نیروی جوان داخلی، ایمان، خودباوری و قدرت درونی توانسته در تامین بسیاری از نیازهای خود به خودکفایی برسد و امروز قادر به طراحی تجهیزات و سامانه های است که مرزهای دانش را درنوردیدند.

معاون نیروی پدافند هوایی ارتش اظهار کرد: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار است؛ اگر در گذشته دشمن خیال می‌کرد می‌تواند با یک عملیات نظامی در صحرای طبس به نظام جمهوری اسلامی ضربه ای بزند، امروز برای تامین خودخوانده خود در خلیج فارس یارکشی میکند و برای تقابل سیارچسی، نظامی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران ضمن فسا حداکثری به دنبال تشکیل ائتلاف است.

سپهری راد تصریح کرد: ایران به پشتوانه نیروهای مسلح و مقتدر خود که سربازان از اعضای بنام آن هستند، اکنون یک قدرت بزرگ و تاثیر گذار منطقه ای است. امروز باید هوشیار باشیم که دشمن برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال بی انگیزه کردن و ناامید کردن سرمایه های انسان و جوانان و نفوذ در فضای عمومی و صفوف به هم پیوسته و یکپارچه مردمان ولایت و بیشترین فشار آن از طریق فضای مجازی است.

وی ادامه‌داد: از رموز موفقیت در مقابل توطئه این دشمنان کور دل است. امروز بعد از گذشت ۴۱ سال از پیروی انقلاب اسلامی و تحریم‌ها ی ناجوانمردانه روی پای خود ایستادن را یاد گرفته این و تبدیل به الگویی برای کشورهای جهان تبدیل شده ایم.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: روزگاری برای شلیک موشک آر پی جی هم مشکل داشتیم اما امروز با استفاده از تجهیزات بومی به دنیا تثبیت حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم. نظام ما در دوران دفاع مقدس تمام قد در برای کشورهای جهان ایستادند؛ در این دوران بر اساس اسناد، حداقل ۱۳۴ کشور پست صدام حضور داشتند. امروز به برکت انقلاب اسلامی به نعمت عدم وابستگی علمی و تجهیزاتی به خارج از کشور و نعمت قدرت تصمیم‌گیری بر اساس منافع ملی رسیده‌ایم؛ ما در تصمیم گیری ها، خرید و آمایش تجهیزات وابسته و گوش به فرمان کشورهای استعماری بود.

به گزارش ایسنا سپهری راد در ادامه با اشاره به رسالت نسل های مختلف انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: نسل امروز میراث دار جنگ هستند و باید بدانند اگر امروز در منطقه در میان آتش و خون و هرج و مرج به راحتی تنفس می‌کنند، این تنفس محصول مردانگی مردانی است که ریه های خود را از دست دادند تا ما بتوانیم در این فضا تنفس کنیم؛ نسل جوان امروز باید بداند اگر جوان امروز در میدان های ورزشی و علمی مدال‌های رنگارنگ به کردن می‌اندازند محصول پر کشیدن جوان‌های دیروز در میدان‌های مین و از دست دادن سر ها است.

وی افزود:جوانانی که امروز درحال ورود به عرصه مدیریت کشور، هستند باید بدانند که اگر دولتمردان ما در عرصه های بین المللی گام های محکمی برمی‌دارند، به خاطر هزاران پایی است در جنگ قطع شد تا ذره ای از خاک این کشور کم نشود و به دنیا بفهمانیم که فکر تجاوز را از مخیله خود پاک کنند. نسلی که در ۱۵ خرداد ۴۲ به فرمان امام خمینی (ره) در گهواره ها بودند، همان نسل اول انقلاب اسلامی هستند که انقلاب را پیروز کردند؛ به فرمایش رهبری آنها نسل موسس هستند و حکومت اسلامی را آنها بنا کردند.

وی خاطرنشان کرد: نسل دوم حافظ مرزهای فیزیکی بودند و جنگ تحمیلی با فداکاری و ایثار این نسل به دفاع مقدس تبدیل شد و این نسل پرچم نسل اول را گرفتند. نسل سوم نیز همان دهه شصتی هایی هستند که از نسل قبل خود امنیت را به ارث بردند. دوران نوجوانی این نسل با دوران چالش های نظری انقلاب اسلامی که نماد آن ماجرای کوی دانشگاه در سال ۷۸ بود، همزمان شد؛ این نسل تجربه حمایت از محتوای انقلاب اسلامی را دارند؛ استقبال نسل سوم از اعتکاف ها، هیئات، راهیان نور و مراسم های تشییع شهدا نماد های اتصال نسل دوم به سوم است.
معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش بابیان اینکه «تجربه ۷۸ به میان‌داری نسل سوم، کشور را از پرتگاه فتنه ۸۸ عبور داد»، اظهار کرد: امروز دهه هفتادی هایی در سراسر دنیا هستند که رهبری می‌فرمایند در خاک آرمیده‌اند و محل عروج‌شان دمشق و سامرا است و شهدای مدافع حرم نام دارند.این شهدا خارج از مرزهای جغرافیایی از ارزش‌هایی که برای آنها خون دادیم دفاع کردند. تجربه هفتادی ها و ابزارهای دست‌شان باعث شد این نسل ویژگی های متمایزی پیدا کنند.
سپهری راد با بیان اینکه «یکی از جنگ های مهم نسل چهارم انقلاب اسلامی، جنگ علم است»، خاطر نشان کرد: کشورها تلاش می‌کنند که تا مرزهای علمی و دانشی را در اختیار خود درآورند و نسل چهارم نسل دانش بنیان هستند که یکی از ابزارهای دستشان ابزارهای اینترنتی است و این نسل، نسل دیجیتال هستند و محیط فعالیت آنها همانطور که شهدای امروز ما در میدان نظامی به مرزهای جغرافیایی بسنده نکردند و در خارج از مرزها به دفاع از حریم ولایت پرداختند، دیگر مرزهای جغرافیایی نمی‌شناسند.
وی تصریح کرد: امروز وظیفه ای خطیرتر از نسل های قبل بر عهده نسل چهارم قرار گرفته است؛ دفاع از حریم ولایت و ارزهای اسلامی در فراتر از مرزها وظیفه ای است که بر عهده نسل چهارم قرار گرفته است. هفتادی ها امروز پرچم را در دست دارند و آنها همانند نسل سومی ها ملقب به افسانه جنگ نرم هستند؛ چشم های همه به این افسران است.
معاون نیروی پدافند هوایی ارتش در پایان گفت: امروز دشمن ما دشمن انرژی اتمی و نحوه رعایت حقوق بشر و داشتن یا نداشتن موشک و تجهیزات نظامی نیست، بلکه دشمن ما دشمن باورها ما، فرهنگ شیعی، خروش حسینی و انتظار مهدوی ماست و تا زمانی که ما بر این باورها هستیم، این دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha