• جمعه / ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۰:۱۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98111612162
  • خبرنگار : 71468

آبرو داری پرتوآذر برای فدراسیون دوچرخه سواری/بازگشت تیم از آسیا فقط با یک برنز!

آبرو داری پرتوآذر برای فدراسیون دوچرخه سواری/بازگشت تیم از آسیا فقط با یک برنز!

دوچرخه سواری کوهستان ایران دومدال نقره و یک برنز سال گذشته خود را در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۰به تک مدال برنز تبدیل کرد تا زنگ خطر در کوهستان هم به صدا درآید.

به گزارش ایسنا، مسابقات دوچرخه سواری کوهستان قهرمانی آسیا در تایلند برگزار شد. ایران در این دوره از مسابقات ۸ نماینده داشت اما حاصل آن تنها تک مدال برنز بود. فرانک پرتوآذر نفر اول تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان بانوان ایران توانست با مدال برنز خود  کمک کند که تیم دست خالی از مسابقات برنگردد.

 اما نکته قابل توجه این است تقریبا بیشتر نفرات اعزامی به تایلند، در مسابقات سال قبل هم حضور داشتند اما نه تنها مدال های سال قبل تکرار نشد  بلکه در رده جوانان و امید نتایج نسبت به سال قبل افت هم داشته است. مهسا ماویز، علی لبیب، فرانک پرتوآذر، فرزاد خدایاری، فراز شکری، حسین زنجانیان در سال ۲۰۱۹ هم در ترکیب تیم حضور داشتند اما پرتوآذر توانست مقام پنجمی سال گذشته را به برنز تبدیل کند.

 ایران در مسابقات ۲۰۱۹ صاحب دو مدال نقره و یک برنز شد اما امسال مدال نقره دانهیل به مقام هفتم، مدال نقره کراس کانتری امید به مقام سی و سوم و مدال برنز تیم ریلی به مقام چهارم تبدیل شد.

 پس از افت چشم گیر  پیست که دستش از مدال آسیا کوتاه شده است، تنها امید دوچرخه سواری برای مدال آوری در آسیا  به جاده  و کوهستان بود اما این نتیجه  دوچرخه سواری کوهستان نگرانی هایی را ایجاد کرده که مبادا در سال های آینده کوهستان هم به سرنوشت پیست دچار شود.

کشورهای دیگر هر سال در حال پیشرفت هستند و بارها گفته شده اگر دوچرخه سواری ایران در تمام رشته ها به دنبال فکر چاره نباشد نه تنها اوضاع آن بهبود پیدا نخواهد کرد بلکه شاهد افت چشم گیری هم خواهیم بود.

 *نتایج ایران در دوسال اخیر به شرح زیر است:

ماده نتایج سال ۲۰۲۰ نتایج سال  ۲۰۱۹
تیم ریلی مقام چهارم مدال برنز
دانهیل بزرگسالان مقام هفتم و دهم مدال نقره و مقام پنجم
کراس کانتری امید مقام سی و سوم مدال نقره
کراس کانتری جوانان مقام دوازدهم مقام دهم
کراس کانتری امید (بانوان) مقام هشتم مقام پنجم
کراس کانتری بزرگسالان (بانوان) مدال برنز مقام پنجم و دهم
کراس کانتری بزرگسالان (مردان) مقام هفتم و هشتم مقام پنجم، هشتم و دوازدهم

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha