• یکشنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۷:۱۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 98121108886
  • خبرنگار : 71605

​رئیس دانشگاه:

دانشگاه شهید بهشتی تعطیل نیست/ ارائه فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی و غیرحضوری

دانشگاه شهید بهشتی تعطیل نیست/ ارائه فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی و غیرحضوری

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه این دانشگاه تعطیل نیست، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و براساس بخشنامه وزارت عتف، مقرر شد فعالیت‌های آموزشی دانشگاه برای مقابله با گسترش ویروس مذکور، به‌صورت غیرحضوری و مجازی ارائه شود.

به گزارش ایسنا، دکتر سعداله نصیری قیداری در حاشیه بازدید از مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه با اعلام این خبر اظهار کرد: به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا و براساس بخشنامه وزارت عتف، در هیئت رئیسه دانشگاه مصوب شد تا فعالیت‌های آموزشی دانشگاه به‌صورت غیرحضوری و از طریق مجازی صورت گیرد، بر این اساس کلاس‌های دروس نظری از روز شنبه ۱۰ اسفند تا پایان سال به‌صورت غیرحضوری ارائه خواهد شد.

وی بر اهمیت توسعه و گسترش آموزش‌های غیرحضوری تاکید کرد و گفت: دروس به صورت غیرحضوری از سوی مرکز آموزش الکترونیکی و با پشتیبانی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و همکاری معاونت آموزشی ارائه می‌شود. ارائه دروس دانشگاه به صورت مجازی صرفاً برای حل مسئله روز و گذر از شرایط بحرانی نیست، بلکه فرصتی برای کسب تجربه و مهارت اندوزی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف در این حوزه است.

رئیس دانشگاه، با تاکید بر عدم‌تعطیلی فعالیت‌های آموزشی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: فعالیت‌های آموزشی و فناوری دانشگاه دایر است و برنامه‌های نیمسال دوم در حال پیگیری است. ارائه دروس به صورت غیر حضوری در شرایط ویژه و خاص کشور، کار بسیار ارزشمندی است، در این روش بخش عمده کلاس‌های دانشگاه از طریق مجازی قابل ارائه است؛ البته کاستی‌هایی وجود دارد که در صدد مرتفع کردن آن‌ها هستیم.

نصیری قیداری از برنامه‌ریزی میان‌مدت و بلندمدت برای ارتقای آموزش مجازی خبر داد و افزود: امکانات و زیر ساخت‌های دانشگاه شهید بهشتی در حوزه آموزش مجازی و از راه دور یکی از بهترین‌ها در سطح کشور است و با تکیه بر این زیرساخت‌ها است که موفق به ادامه نیمسال تحصیلی در این شرایط شدیم؛ در روزهای گذشته برای رفع برخی کاستی‌ها این زیرساخت‌ها تقویت شده و برنامه‌ریزی میان مدت و بلندمدت برای ارتقای آموزش مجازی در دانشگاه شهید بهشتی پیگیری خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی، وی در پایان بر مشارکت و همراهی استادان و دانشجویان تأکید و خاطرنشان کرد: گرچه دانشجویان عزیز در دانشگاه حضور ندارند، اما فعالیت‌ها با حضور برخی از همکاران در دانشگاه و عده‌ای دیگر به صورت دورکاری از منزل به‌دور از ترددهای غیرضروری و حضور از فضای عمومی، در حال انجام است. تمام سعی بر این است که در آموزش دانشجویان وقفه‌ای ایجاد نشود. از اعضای هیئت علمی و دانشجویان عزیز تقاضا دارم، با انگیزه و جدّیت مضاعف این مدل آموزش را پیگیری و با همدلی و همکاری، جامعه را در گذر از این بحران و دانشگاه را در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف یاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha