• جمعه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99012917138
  • خبرنگار : 71624

انجمن ریاضی ایران اعلام کرد

درخواست از جامعه علمی برای ارائه تحلیل‌های مناسب با وضعیت کووید-۱۹

درخواست از جامعه علمی برای ارائه تحلیل‌های مناسب با وضعیت کووید-۱۹
عکس تزئینی است

انجمن ریاضی ایران با صدور اطلاعیه‌ای از اعضای جامعه علمی کشور و به خصوص اعضای جامعه ریاضی خواسته است تحلیل‌های مناسب با وضعیت بیماری کرونا و پیامدهای آن در ایران ارائه کنند.

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه انجمن ریاضی ایران آمده است:«شیوع ویروس کرونا (COVID-۱۹) در سراسر جهان و لطماتی که در همه ابعاد انسانی، اجتماعی و اقتصادی به جامعه بشری زده است تمام دانشمندان و مراکز علمی و پژوهشی را به تلاش برای پیدا کردن شناخت صحیح از این ویروس و عملکرد آن و در پی آن، یافتن راه‌هایی برای مقابله با گسترش این ویروس و کنترل پیامدهای انتشار جهانی آن  واداشته است. »

در این اطلاعیه با اشاره به لزوم توجه به علوم پایه آمده است:«تبعات ناگوار و دردناک پیدایش و گسترش سریع  این ویروس، بار دیگر لزوم توجه بیشتر جامعه جهانی و به ویژه دولت ها و حکومت ها را به علوم پایه نشان  داده و  نقش اساسی این علوم در حفظ و پیشبرد جامعه جهانی را نمایان‌تر کرده است. »

بر اساس آن چه در این اطلاعیه آمده، همراه با تلاش‌های جمعی  دانشمندان در  راستای مقابله با این وضعیت، ریاضیدانان نیز با به کارگیری دانش ریاضی و استفاده از شیوه‌های مختلف مدلسازی و پیش‌بینی  در این عرصه حضور یافته‌اند تا هم به جامعه پزشکی و هم به مسئولان و تصمیم گیرندگان در درک بهتر وقایع پیش رو و در نتیجه برنامه‌ریزی و اقدامات صحیح‌تر برای کنترل این بیماری و پیامدهای آن کمک کنند. در ایران نیز تلاش هایی هرچند پراکنده از سوی اعضای جامعه ریاضی و دیگر رشته ها برای این منظور انجام شده و نمونه هایی از این پژوهش ها نیز منتشر شده است.

انجمن ریاضی ایران از اعضای جامعه علمی کشور به طور عام و اعضای جامعه ریاضی ایران  به طور خاص دعوت کرده است تا با پیوستن به این پویش جهانی و به ویژه ارائه تحلیل‌های مناسب با وضعیت این بیماری و پیامدهای آن در ایران، مدیران و مسئولان را در درک بهتر از شرایط موجود و برنامه‌ریزی صحیح تر برای آینده و کاهش مشکلات مردم یاری کنند.

این نهاد اعلام کرده است:«در جهت حمایت از این قبیل پژوهش‌ها و کمک به گسترش آن‌ها، انجمن ریاضی ایران آمادگی دارد  پژوهش انجام شده را در صورت دریافت، در سایت و کانال خود منتشر کند. همچنین در صورت مطابقت  مقالات و گزارش های دریافتی با معیارهای انجمن، با پژوهشگران محترم همکاری لازم را به عمل آورده و امکان انتشار  این پژوهش‌ها را در نشریات انجمن فراهم کند. از جمله این همکاری‌ها، بررسی خارج از نوبت این قبیل مقالات پژوهشی خواهد بود و در صورتی که تعداد مقالات دریافتی به حدنصاب معینی برسد، انتشار ویژه‌نامه هایی نیز قابل بررسی است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha