• شنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 99022013927
  • خبرنگار : 71567

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تأکید کرد

دغدغه نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم را داریم/تعریف ۱۳۰۰ برنامه درسی برای اساتید

دغدغه نحوه برگزاری آزمون‌های پایان ترم را داریم/تعریف ۱۳۰۰ برنامه درسی برای اساتید

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس با تأکید بر اینکه آموزش مجازی دانشگاه به خوبی و با کیفیت بالا برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر دغدغه نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان را داریم که برای این امر از نظرات دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و وزارت علوم استفاده خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر کلباسی امروز در آیین مجازی بزرگداشت روز استاد و تجیل از سرآمدان آموزش ضمن بیان این مطلب گزارشی از وضعیت آموزش مجازی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس ارائه داد و گفت: اساتید دانشگاه تربیت مدرس در بحث آموزش مجازی همکاری کرده‌اند تا این نوع آموزش در دانشگاه تربیت مدرس نیز مانند سایر دانشگاه‌های کشور و جهان شکل بگیرد، اما در شرایطی به سمت آموزش مجازی و تکنیک‌های وابسته به آن رفتیم که این شرایط انتخاب ما نبود. در واقع همه دنیا و کشور و دانشگاه‌ها درگیر شیوع ویروس شده‌اند، اما در دانشگاه‌ها گزینه اصلح و قابل اجرا همان رویکرد آموزش مجازی است که با توجه به اینکه فرصت کمی در اختیار داشتیم، توانستیم به شکل نسبی آن را در دانشگاه تربیت مدرس مدیریت کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: استراتژی حوزه معاونت آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص آموزش مجازی که تقریبا از اوایل اسفند یا اواخر بهمن‌ماه جدی شد، محور اصلی پایه‌گذاری شد که بخش یا گام اصلی آن تعریف فضاهای درسی و ترغیب اساتید و دانشجویان در پیوستن به این حرکت بود که خوشبختانه با زیرساخت‌های نسبتا خوبی که فراهم شد و با به روزرسانی برنامه‌ها و تشکیل کمیته‌های تخصصی آموزش مجازی و سایر اقدامات، موج اول این آموزش را پشت سر گذاشتیم و کلاس‌های ما در دانشگاه شکل گرفت.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس تأکید کرد: ما در ترم جاری ۱۷۰۰ برنامه آموزشی داشتیم که صرف نظر از ۴۰۰ برنامه آموزشی که فرم عملی داشت، حدودا ۱۳۰۰ برنامه درسی برای اساتید در این ترم تعریف شد و برای ۸۰۰ استاد و حدود ۶۰۰۰ دانشجو این آموزش‌ها ارائه شد.

دکتر کلباسی تأکید کرد: دغدغه فعلی ما این است که چه تصمیم مناسبی برای برگزاری امتحانات پایان ترم و همچنین دروس عملی و همچنین جمع‌بندی ترم داشته باشیم که با رایزنی‌هایی که با دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها و وزارت علوم اتخاذ کردیم، دنبال اتخاذ مناسب‌ترین ترم هستیم تا این ترم با سلامتی به سرانجام برسد.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس گفت: گام سوم که شاید مهم‌ترین دستاورد جمعی حاصل از این شرایط که می‌تواند فرصت استثنایی و طلایی برای دانشگاه باشد، تولید محتوای آموزشی استاندارد است که امیدوارم به عنوان یک میراث و سرمایه از اساتید ما در دانشگاه باقی بماند، ضمن اینکه فرصت خوبی است که اگر در فرصت محدود فعلی اساتید ما محتوایی را تولید کردند و نیاز به بازنگری دارند، در موج سوم آن را انجام دهند تا بتوانیم از مجموعه ارزشمندی در مجموعه آموزشی در حوزه مجازی استفاده کنیم.

دکتر کلباسی تأکید کرد: اگر آموزش مجازی به خوبی و با کیفیت قابل قبول به سرانجام برسد، تجربه بسیار خوبی است که به سمت آموزش مجازی از ترم‌های آینده برویم که این از جمله اهداف ما در طرح تحول راهبردی دانشگاه بوده و با تجربیاتی که در ترم جاری به دست می‌آید، به نظر می‌آید سرعت محقق شدن این هدف ما در طرح تحول راهبردی دانشگاه زودتر به وقوع بپیوندد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha