• یکشنبه / ۱ تیر ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 99040100744
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه خوارزمی خبر داد

جذب ۳۲۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه/تلاش برای راه‌اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی

جذب ۳۲۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه/تلاش برای راه‌اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی

رئیس دانشگاه خوارزمی از پذیرش ۳۲۰ دانشجوی خارجی از ۱۰ کشور خارجی در این دانشگاه خبر داد و گفت: ۱۹ پژوهشگر پسادکتری نیز از میان دانشجویان ایرانی غیر مقیم فارغ التحصیل از دانشگاه معتبر جهان در دانشگاه خوارزمی جذب شدند.

به گزارش ایسنا، دکتر عزیزالله حبیبی در مراسم افتتاح مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه خوارزمی ضمن بیان این مطلب اشاره‌ای به تاریخچه تاسیس این دانشگاه کرد و گفت: قبل از سال ۹۰ دانشگاه خوارزمی به عنوان دانشگاه تربیت معلم نقش آفرینی می‌کرد اما نکته عطف آغاز فعالیت‌های فعلی دانشگاه بر اساس مصوبه مجلس از سال ۱۲۹۷ شروع شد و در مجموع پردیس جدید دانشگاه در سال ۱۳۳۶ شکل گرفت اما آخرین تغییرات این دانشگاه در سال ۱۳۹۳ با الحاق دانشگاه علوم اقتصادی صورت گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۱۵ نفر به عنوان هیات علمی در دانشگاه خوارزمی فعالیت می‌کنند که ۴۹ نفر آنها استاد تمام، ۱۱۱ نفر دانشیار، ۳۳۷ نفر استادیار و ۱۸ نفر نیز مربی هستند. ضمن اینکه ۷۶۵ کارمند مشغول ارائه خدمات در دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه خوارزمی تاکید کرد: در حال حاضر ۵۴۰۴ دانشجوی کارشناسی، ۳۵۴۸ نفر دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱۹۰۰ نفر نیز دانشجوی دکتری مشغول به تحصیل در دانشگاه خوارزمی هستند و ۱۵ دانشکده در این دانشگاه فعال است که دانشکده هنر به عنوان جوان‌ترین دانشکده دانشگاه شناخته می‌شود.

دکتر حبیبی تاکید کرد: ۳۳۳ رشته گرایش در دانشگاه خوارزمی وجود دارد که ۶۷ رشته گرایش در دوره کارشناسی ۱۷۴ رشته گرایش کارشناسی ارشد و مابقی در دوره دکتری دانشجو می‌پذیرد.

وی در خصوص قراردادهای کلان پژوهشی دانشگاه خوارزمی در سال ۹۸ نیز گفت: سه قرارداد کلان پژوهشی در سال گذشته منعقد شد که برداشت میدانی و ممیزی اطلاعات مربوط به تابلوها و اماکن غیرمسکونی منطقه ۷ شهرداری تهران، طرح پژوهشی شناسایی و معرفی الگوهای تخلفات و تقلبات بیمه‌های درمان با بهره گیری از هوش مصنوعی و بررسی بسترهای نارضایتی و اعتراضات اجتماعی و تدوین راهبرد مدیریت اجتماعی آنها از جمله این طرح‌ها می‌باشد.

رئیس دانشگاه خوارزمی به فرصت‌های این دانشگاه اشاره کرد و گفت: احداث شهر سلول کشور، قابلیت تاثیرگذاری مطلوب در ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و علمی منطقه، جذب دانشجویان بومی و حل مشکلات مربوط به این حوزه در جامعه و استقرار دانشگاه در دو استان و وجود فرصت‌های مفید و منحصربه فرد از جمله این فرصت‌ها است.

وی در خصوص مهمترین فعالیت‌های مراکز رشد و ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه خوارزمی گفت: در این زمینه ۴۱ هسته فناوری و شرکت، راه اندازی مرکز نوآوری جواهرات، تنظیم ۹ قرارداد فناوری، تفاهم‌نامه با شهرداری تهران و یک محصول دانش بنیان در دانشگاه خوارزمی اتفاق افتاده است.

دکتر حبیبی با اشاره به عضویت دانشگاه خوارزمی در مجامع بین‌المللی و توسعه همکاری‌های علمی دانشگاه خوارزمی گفت: انجام تعاملات علمی با دانشگاه اروپایی آسیایی انعقاد تفاهم‌نامه خارجی برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلات تکمیلی و عضویت در اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌ها، اتحادیه بین‌المللی دانشگاه‌های جنوب آسیا، موسسه فرهنگی اکو و اتحادیه تبادل دانشجویان آیسته از جمله این فعالیت‌ها است.

وی از جذب ۳۲۰ دانشجوی خارجی از کشور عراق، پاکستان، افغانستان، سوریه، لبنان، تونس، هندوستان، امارات، ایتالیا و فرانسه در دانشگاه خوارزمی خبر داد و گفت: ۱۹ پژوهشگر پسادکتری نیز از میان دانشجویان ایرانی غیر مقیم فارغ التحصیل از دانشگاه‌های معتبر جهان در این دانشگاه جذب شده است. ضمن اینکه دوره‌های مشترکی نیز با دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی خارجی برگزار می‌کنیم و دانشجویان خارجی به ویژه از کشورهای همسایه به شکل غیر بورسیه جذب این دانشگاه می‌شوند.

دکتر حبیبی با اشاره به پنج درخواست دانشگاه خوارزمی از معاونت آموزشی وزارت علوم گفت: کسب مجوز پذیرش دکتری در رشته‌های موجود، مشارکت در طرح پژوهشی (پروژه پنج دانشگاه برتر)، تسری در دادن مجوز به رشته و گرایش‌های درخواستی، امکان ایجاد پردیس دانشگاه در مناطق آزاد و تاسیس دانشکده گردشگری از جمله این درخواست‌ها است که امیدواریم با موافقت وزارت علوم محقق شود.

رئیس دانشگاه خوارزمی در پایان از تصمیم این دانشگاه برای راه‌اندازی دانشکده تحصیلات تکمیلی خبر داد و گفت: این دانشکده در تهران راه اندازی می‌شود و در رشته‌های بین رشته‌ای و کاربردی دانشجو پذیرش خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha