• شنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 99041410260
  • خبرنگار : 71624

در قالب نظرسنجی ایسپا بررسی شد

تاثیر اقدامات قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی از نظر مردم

تاثیر اقدامات قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی از نظر مردم
عکس تزیینی است

نتایج یکی از نظرسنجی‌های ایسپا نشان می‌دهد ۴۲.۷ درصد مردم معتقدند اقدامات قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی موثر بوده و خواهد بود.

به گزارش ایسنا، نتایج یکی از نظرسنجی‌های ایسپا نشان می‌دهد  ۴۲.۷ درصد مردم معتقدند اقدامات قوه قضائیه در مقابله با مفاسد اقتصادی موثر بوده و خواهد بود. در مقابل ۲۸.۱ درصد بر این باورند که قرار نیست مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی صورت گیرد و این کارها نمایشی است. ۲۶.۷ درصد نیز در این خصوص اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند و ۲.۴ درصد نیز به این سوال پاسخ ندادند.

نتایج به تفکیک گروه‌ها نشان می دهد مردان (۴۹.۹ درصد) بیش از زنان (۳۷.۷ درصد) معتقدند اقدامات قوه قضائیه در برخورد با مفاسد اقتصادی موثر است. در بین گروه‌های مختلف سنی نیز افراد بالای ۵۰ سال (۴۵.۳ درصد) بیش از جوانان (۳۹.۵ درصد) و افراد با تحصیلات عالی (۵۰ درصد) بیش از سایر گروه‌های تحصیلی معتقدند اقداماتی که قوه قضاییه در یکسال اخیر انجام داده برای جلوگیری از فساد اقتصادی موثر بوده است. زنان، افراد بالای ۵۰ سال و افراد زیردیپلم در این زمینه بیشتر از سایرین اظهار بی اطلاعی کردند.

چند درصد مردم رئیس قوه قضائیه را می‌شناسند؟

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران در نظرسنجی دیگری  از پاسخگویان پرسیده است، «آیا می‌دانید درحال حاضر رئیس قوه قضائیه کیست؟» بیش از نیمی از مردم (۵۹ درصد) از نام رئیس قوه قضائیه اطلاع دارند.

 ۷۳.۱ درصد مردان اطلاع داشته‌اند که در حال حاضر ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه است و در مقابل این میزان بین زنان ۴۴.۹ درصد بوده است. جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال با ۴۸.۳ درصد کمتر از سایر گروه‌های سنی از نام رئیس قوه قضائیه اطلاع داشته‌اند. یافته‌ها حاکی از آن است که میزان آشنایی با رئیس قوه قضائیه در میان گروه‌های تحصیلکرده بیشتر است و در حالی که ۸۰.۷  درصد افراد با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری از نام رئیس قوه قضائیه اطلاع داشته‌اند، این میزان بین افراد با تحصیلات کمتر از دیپلم ۴۱.۸ درصد است. زنان، افراد بالای ۵۰ سال، و افراد زیردیپلم در این زمینه بیش از سایرین اظهار بی‌اطلاعی کردند.

بنا بر اعلام ایسپا، این نظرسنجی با جامعه آماری شهروندان بالای ۱۸ سال در کل کشور و اندازه نمونه ۱۵۸۲، در تاریخ ۱۹ تا ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ به شیوه مصاحبه تلفنی توسط ایسپا اجرا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha