• یکشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99042216439
  • خبرنگار : 30054

چرا نباید از سانترال پاناسونیک استفاده کنیم؟

چرا نباید از سانترال پاناسونیک استفاده کنیم؟

سانترال یا مرکز تلفن به‌صورت کلی سیستم مدیریت متمرکز تماس‌های ورودی و خروجی یک شرکت است. این سیستم در نمونه‌های قدیمی به‌صورت سخت‌افزاری تولید و به بازار عرضه می‌شد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ویپ ۹۸، از جمله برندهای معروف سانترال سخت‌افزاری می‌توان به سانترال پاناسونیک، سانترال کارین و سانترال NEC اشاره کرد.

مرکز تلفن وظیفه برنامه‌ریزی منشی دیجیتال، ضبط مکالمات، صف تماس، صندوق صوتی، ارتباط با خط شهری و ... را برعهده دارد. این سخت افزار در یک اتاق قرار می‌گیرد و تلفن آنالوگ از طریق یک زوج سیم به مرکز تلفن وصل می‌شود.

همچنین خطوط تلفن آنالوگ یا خط تلفن ایوان نیز از طریق سخت‌افزارهایی امکان ارتباط با سانترال سخت‌افزاری را دارند. معروف‌ترین مدل‌های مرکز تلفن پاناسونیک، سانترال پاناسونیک ۸۲۴، سانترال پاناسونیک TDA۱۰۰، سانترال پاناسونیک NS۵۰۰ هستند.

همچنین در برند کارین، سانترال کارین ۵۰۰ و کارین ۲۰۰۰ و در برند NEC، سانترال NEC SL۱۰۰۰ از پرمصرف‌ترین مراکز تلفن سخت‌افزاری مورد استفاده در ایران هستند.

۵ دلیل برای اینکه بدانید چرا نباید از سانترال پاناسونیک استفاده کنید

۱. هزینه راه‌اندازی بالا

سانترال پاناسونیک به دلیل اینکه قابلیت توسعه‌پذیری پایینی دارد برای هر قابلیت، نیاز به خرید سخت‌افزار یا لایسنس جداگانه دارد. همچنین اگر ظرفیت محدود آن پر شود مجبور به‌ اضافه کردن یک کابین و ماژول سخت‌افزاری دیگر خواهید داشت.

به‌طور مثال فرض کنید یک سانترال پاناسونیک TDA۱۰۰ در شرکت دارید یا می‌خواهید تهیه کنید، برای داشتن منشی دیجیتال باید یک کارت سخت‌افزاری دیزا تهیه کنید، اگر شما از مخابرات یا شرکت‌های FCP سیپ ترانک تهیه‌ کرده باشید نیاز به لایسنس سیپ خواهید داشت.

برای ارتباط با سایر نرم‌افزاهای داخل سازمان مثل نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، برای افزایش تعداد داخلی و ... نیاز ماژول سخت‌افزاری جدید خواهید داشت که درنهایت منجر به افزایش هزینه پیاده‌سازی خواهد شد.

۲. توسعه‌پذیری پایین و دشوار

سانترال Panasonic با توجه به اینکه در مقیاس خاصی برای تعداد داخلی و خط شهری تولید می‌شود و همچنین تمام ارتباطات به‌صورت فیزیکی و روی کابل است امکان توسعه‌پذیری دشواری و پرهزینه‌ای را دارد. فرض کنید تصمیم به استخدام چند پرسنل جدید در شرکتان دارید و باید به هر کدام از اعضای جدید یک تلفن رومیزی آنالوگ با یک داخلی بدهید.

برای این کار مجبور خواهید شد از سانترال پاناسونیک تا تلفن روی میز همکار جدید کابل کشی جدید داشته باشید. همچنین برای جابجایی پرسنل از یک دپارتمان به دپارتمان دیگر، برای نگهداشتن داخلی پیشین نیاز به سیم‌کشی جدید خواهید داشت.

۳. عدم امکان جابجایی سانترال پاناسونیک

سانترال‌های پاناسونیک به دلیل ماهیت سخت‌افزاری، وابستگی به زیرساخت کابلی و محدودیت‌هایی که دارند در صورت جابجایی، شرکت یا سازمان شما را دچار مشکلات زیرساختی زیادی می‌کنند.

فرض کنید بنا بر سیاست‌های درون سازمانی و تصمیم مدیران به این نتیجه رسیده‌اید که مرکز تلفن پاناسونیک نباید در محل قبلی خود باشد و می‌خواهید آن را جابجا کنید. باید مسیر سیم کشی تمام تلفن‌های رومیزی را تغییر دهید و این یک مشکل بزرگ در زیرساخت و ارتباطات تلفنی شما به وجود خواهد آورد.

۴. بازدهی و سودآوری کم

ارتباطات تلفنی در اکثر شرکت‌ها قلب تپنده سازمان است و در صورت بازدهی ضعیف و مزیت‌های کم نمی‌تواند کمک محسوسی به افزایش فروش، تحلیل رفتار پرسنل و رضایتمند مشتریان داشته باشد.

سیستم تلفن پاناسونیک به دلیل ساختار سنتی خود از امکانات گزارش پیشرفته از صف تماس، مانیتورینگ زنده تماس، تماس گیر خودکار تبلیغاتی و خبری، نظرسنجی تلفنی و ... بی‌بهره است و امکان تجزیه تحلیل دقیقی را به مدیران کسب‌ و کارها نمی‌دهد.

۵. وابستگی به یک مکان خاص

اگر شما یک مدیر دائم در سفر یا یک کارشناس همیشه در ماموریت باشید حتما نیاز دسترسی به خطوط تلفن شرکت را حس کرده‌اید. فرض کنید در سفر یا ماموریت هستید و می‌خواهید با یکی از مشتریان خود تماس بگیرید و نمی‌خواهید شماره موبایل شما را داشته باشد یا متوجه عدم حضور شما در شرکت بشود.

اگر از پاناسونیک استفاده می‌کنید متاسفانه این مشکل همچنان همراه شما خواهد بود و حتما باید در محل شرکت و پشت میزتان باشید تا بتوانید تماس‌های ورودی را پاسخ یا تماس خروجی با شماره تلفن ثابت شرکت خود داشته باشید.

استفاده از مرکز تلفن ویپ راهکار رهایی از سانترال پاناسونیک

اگر تا اینجای مطلب را خوانده باشید حتما به این نتیجه رسیده‌اید که سانترال پاناسونیک در اکثر مواقع نمی‌تواند نیاز کسب‌ و کار شما را برآورده کند و برای شما این سوال پیش‌ آمده است که اگر سانترال Panasonic منسوخ شده و نباید برای آن هزینه کرد، گزینه جایگزین برای آن چه سیستم تلفنی است؟

مرکز تلفن VoIP یا اصطلاحا IP-PBX یک سیستم تلفن تحت شبکه هوشمند است که به‌صورت نرم افزاری و سخت‌افزاری ارائه می‌شود. مجموعه‌هایی مثل گروه ویپ ۹۸ هستند که به‌صورت تخصصی روی طراحی، مشاوره و پیاده‌سازی مرکز تلفن ویپ و فروش سخت افزار مثل تلفن ویپ فعالیت دارند.

مرکز تلفن تحت شبکه مزیت‌های بسیار بیشتری نسبت به سانترال پاناسونیک، بدون محدودیت‌های نام برده و با هزینه کمتر دارد. این سیستم طوری طراحی‌ شده است که کوچک‌ترین کسب‌ و کارها حتی آنهایی که به‌صورت انفرادی اداره می‌شوند تا سازمان‌های بزرگ با هزاران پرسنل بتوانند از آن استفاده و میزان فروش و رضایتمندی مشتریانشان را افزایش دهند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha