• شنبه / ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99051813058
  • خبرنگار : 30057

در گفت‌وگو با ایسنا اعلام شد

ثبت داخلی دستگاه برجسته‌نگار همراه هوشمند نابینایان

ثبت داخلی دستگاه برجسته‌نگار همراه هوشمند نابینایان

طرح دستگاه برجسته نگار همراه هوشمند ویژه نابینایان توسط محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان ثبت اختراع داخلی شد.

به گزارش ایسنا، یکی از شرکت‌های دانش بنیان و مخترع دستگاه برجسته نگار همراه هوشمند (دستیار دیجیتال ویژه نابینایان با خروجی صوتی و بریل) توانست این طرح را به ثبت داخلی برساند.


این طرح در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به شماره 85071 به ثبت رسیده است.

مهندس سعید صادق‌پور، مجری طرح در گفت‌وگو با ایسنا، تولید تجهیزات کامپیوتری و الکترونیکی ویژه نابینایان را از زمینه‌های تحقیقاتی این شرکت دانش‌بنیان دانست و افزود: محصول تولیدی این شرکت با عنوان برجسته نگار همراه هوشمند با داشتن خروجی‌های بریل و صوتی بهترین وسیله کمکی توانبخشی برای نابینایان فارسی زبان است.


وی پشتیبانی کامل از زبان فارسی و خدمات پس از فروش را از مهمترین مزایای این دستگاه برجسته نگار هوشمند همراه دانست و ادامه داد: شناسایی اتوماتیک توسط سیستم عامل، قابلیت تنظیم میزان برجستگی نقاط بریل و قیمت ارزان‌تر نسبت به مشابه خارجی از دیگر  مزایای آن به شمار می‌رود.

صادقپور صفحه کلید این دستگاه را شامل 20 کلید و 20 سلول 8 پینی از جنس پلاستیک ضد حساسیت ذکر کرد و یادآور شد: این دستگاه از طریق باتری قابل شارژ کار می‌کند و حافظه داخلی آزاد آن 16 گیگابایت برای فایل‌های کاربران است.


مجری طرح با تاکید بر اینکه این برجسته نگار هوشمند دارای خروجی مانیتور و تلویزیون (HDMI)و ارتباط بیسیم(Bluetooth)  با تبلت و گوشی هوشمند(Android) است، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن این دستگاه امکان اتصال کیبورد از طریق درگاه  USB را دارد.


وی با اشاره به مشخصات نرم افزاری این سیستم، یادآور شد: ویرایشگر پایه دو زبانه فارسی و انگلیسی، فایل خوان با پشتیبانی  , Doc ,Docx  klk, pn, txt  به دو زبان فارسی و انگلیسی و چهار واژه نامه انگلیسی به فارسی، فارسی به  انگلیسی، انگلیسی به انگلیسی و فارسی به فارسی از جمله ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود.


به گفته وی این سیستم همچنین به نرم افزارهای پخش فایل‌های صوتی، ماشین حساب، قرآن و پخش فایل‌های صوتی مجهز است.


صادقپور ابراز امیدواری کرد این محصول دانش بنیان با همکاری و حمایت سازمان بهزیستی، آموزش استثنایی و وزارت علوم در اختیار نابینایان کشور قرار گیرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha