• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99052719777
  • خبرنگار : 30057

تقدیر از ۳۵ محقق داخلی و بین‌المللی فارابی در وزارت علوم

تقدیر از ۳۵ محقق داخلی و بین‌المللی فارابی در وزارت علوم

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی، با تقدیر از ۳۵ برگزیده حقیقی و حقوقی داخلی و بین‌المللی در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره فارابی که به صورت مجازی برگزار شد، دکتر حسین میرزایی رییس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین المللی فارابی با بیان اینکه این جشنواره در ابتدا نهالی بود که به کار خود پرداخت، افزود: این جشنواره به همت وزارت علوم، معاونت علمی، آیسسکو، یونسکو و فرهنگستان علوم و زبان و ادبیات فارسی به درختی تنومند تبدیل شد.

وی ادامه داد: علوم انسانی هم کارکردی است و هم کاربردی، هم معنا بخش است و هم رهایی بخش، هم هویت بخش است و هم رهایی بخش، هم با نوآوری سنخیت دارد و هم با فناوری. این علوم طیفی دارد که از انتزاعی‌ترین ساحت تا عینی‌ترین ساحت را در بر می‌گیرد و بسته به اینکه کدام ساحت در معرض دید قرار گیرد قضاوت‌ها درباره آن متفاوت خواهد بود.

میرزایی اضافه کرد: در این علوم از الهیات و ادبیات که معنا بخشی را مد نظر دارد تا اقتصاد، مدیریت و جامعه شناسی که درساحت کاربردی ید طولایی دارد، طیف وسیعی را می‌توان دید.

رییس دبیرخانه یازدهمین جشنواره بین المللی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره از ۷ شخصیت بین المللی پرافتخار در حوزه‌های اسلام پژوهشی و ایران پژوهشی تقدیر خواهد شد، اظهار کرد: علاوه بر آن از ۱۹ اثر داخلی در بخش‌های بزرگسال و جوان که متعلق به ۲۰ محقق داخلی است در ۱۵ حوزه تقدیر می‎‌شود.

میرزایی اضافه کرد: علاوه بر آن از ۸ شخصیت حقیقی و حقوقی که شامل ۲ شخصیت پیشرو در حوزه علوم انسانی و اسلامی، یک نظریه پرداز برجسته، یک انجمن علمی برجسته به پیشنهاد کمیسیون انجمن‌های علمی، یک نشریه علمی برتر به پیشنهاد کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم و یک مترجم پیشکسوت زبده و نقش آفرین و یک پیشکسوت علوم انسانی و اسلامی تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha