• شنبه / ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99061510849
  • خبرنگار : 30057

تولید ربات قطعه‌بردار و قطعه‌گذار در صنایع پلاستیک با حمایت صندوق نوآوری

تولید ربات قطعه‌بردار و قطعه‌گذار در صنایع پلاستیک با حمایت صندوق نوآوری

یک شرکت دانش‌بنیان با استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی برای اولین بار موفق به ساخت ربات‌های تزریق پلاستیک در کشور شده است.

به گزارش ایسنا، سینا کامروا، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به ویژگی‌های فنی ربات‌های تزریق پلاستیک، گفت: مجموعه ما به عنوان تنها شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده ربات‌های تزریق پلاستیک و اتوماسیون صنعتی، موفق به بومی‌سازی این تکنولوژی روز در ایران شده است. ربات‌های قطعه‌بردار و قطعه‌گذار می‌توانند قطعه را از هر نقطه‌ای بردارند و در هر نقطه‌ای بچینند و توانایی جداسازی راهگاه را نیز دارا هستند.

کامروا ادامه داد: ربات قطعه‌بردار و قطعه‌گذار در صنایع پلاستیک و تولید کاربرد دارد و از مزایای آن انجام چند کار همزمان در هر کاری که نیاز به یک نیروی انسانی مجزا دارد، است؛ برای مثال علاوه بر برداشت محصول پلاستیکی از داخل قالب و گذاشتن بر روی تسمه نقاله با هر ترتیب دلخواه می‌تواند عمل لیبل‌گذاری، اصلاح محصول، پلیسه‌گیری و هر کاری دیگر که نیاز باشد را انجام دهد. 

وی با اشاره به ویژگی‌های این محصول گفت: این ربات علاوه بر اینکه افزایش کیفیت محصول نهایی تولیدی، کاهش هزینه‌های تمام شده، افزایش راندمان تولید و افزایش تولید و بهبود عملکرد نیروی انسانی در کارخانجات را برعهده دارد، می‌تواند با اعمال صرفه‌جویی و افزایش تولید از ۱۰ تا ۳۰ درصد سودآوری برای تولیدکننده‌ها به ارمغان آورد.

این فناور بازار هدف و استفاده‌کنندگان این ربات را تولیدکنندگان محصولات و مصنوعات پلاستیکی عنوان کرد و گفت: این ربات در صنایع پزشکی و بهداشتی، خودرویی، لوازم خانه و آشپزخانه، صوتی و تصویری، محصولات یکبار مصرف، ظروف بسته‌بندی(غذایی، بهداشتی و غیر بهداشتی) و هرگونه مصنوعات پلاستیکی کاربرد دارد و قابلیت ویژه آن، لیبل‌گذاری همزمان IML (یک تکنولوژی روز جهانی) است.

مدیرعامل این شرکت در مورد استفاده این شرکت از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز گفت: با استفاده از تسهیلات نمونه‌سازی صندوق نوآوری، اولین نمونه از ربات قطعه‌بردار و قطعه‌گذار ساخته شده است و با تسهیلات لیزینگی توانستیم بازار خود را گسترش دهیم. وجود وام لیزینگی جذابیت بسیار زیادی برای مشتریان ما داشته است.

کامروا در مورد مزیت رقابتی این محصول گفت: با توجه به بومی‌سازی این ربات در داخل کشور و بی‌نیاز کردن تولیدکنندگان از خدمات نمایندگان شرکت‌های خارجی و همچنین دوری از تحریم‌ها توانسته‌ایم محصولی مشابه شرکت‌های اروپایی (با توجه به نظرات مشتریان) و با کیفیت‌تر از کشورهای آسیای شرقی مثل چین تولید کنیم.

بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، وی قیمت تمام شده پایین محصول نسبت به قیمت دلاری محصولات خارجی، عدم نیاز به واردات، ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی ۲۴ ساعته و تامین قطعات را از مزایای این محصول نام برد و گفت: صادرات به کشورهای همسایه به خصوص عراق و افغانستان، همچنین کشور سوریه از اهداف کوتاه مدت و صادرات به کشورهای اروپایی و حوزه خلیج فارس از اهداف بلند مدت شرکت ما است و با رایزنی با اتاق‌های بازرگانی مشغول مذاکرات هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha