• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 99071612408
  • منبع : باشگاه دانشجویان

پویش اربعینی «به تو از دور سلام» و «فراق اربعین» برگزار می شود

پویش اربعینی «به تو از دور سلام» و «فراق اربعین» برگزار می شود

پویش هنری، ادبی و رسانه ای «فراق اربعین» و «به تو از دور سلام» جهت شرکت دانشگاهیان کل کشور در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، بها توجه به راه انداختن همه ساله  کاروان پیاده روی زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) توسط این نهاد در  دانشگاه، امسال به دلیل وجود محدودیت هایی که به واسطه بیماری کرونا پیش آمده ، "پویش به تو از دور" سلام جهت پیمودن پیاده طریق با  دل قدم برگزار می شود.

این پویش که توسط نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه برگزار می شود، در دو بخش به اجرا درمی آید: بخش اول "به تو از دور سلام" مختص شرکت دانشگاهیان دانشگاه تهران است که پویش شامل قسمت های مختلفی از جمله مسابقه کتابخوانی، مسابقه عکاسی، مسابقه ساخت پادکست و عکس نوشته اربعینی، بهترین کتابی که در خصوص امام حسین خوانده اید، دلونشته های اربعینی و… است و علاقمندان می توانند جهت شرکت در این پویش می توانند آثار خود را تا پایان مهرماه ۹۹ به آیدی تلگرامی ali۶۶۹۴ @ یا از طریق سایر  اپلیکیشن های فضای مجازی به شماره همراه ۰۹۰۱۳۷۹۷۸۸۹  ارسال کنند و از جوایز این پویش بهره مند شوند.

 لازم به ذکر است که  مخطبان این پویش جهت انتشار هر چه بیشتر مطالب خود  در فضای مجازی می توانند  تولیدات خود را در این فضا با هشتگ هایی همچون #"فراق_اربعین"، "فراق_سردار"،  "به_تو_از_دور_سلام"، "مشایه_دلها و..." بارگزاری کنند.

بخش دوم: پویش هنری، ادبی و رسانه ای فراق اربعین جهت شرکت دانشگاهیان کل کشور است که  در دو بخش پویشی و رقابتی برگزار می شود.

در بخش پویشی، مخاطب به دلیل جاماندن از زیارت اربعین، یک نذر فرهنگی را انجام می دهند تا به نیت جا ماندن از کاروان اربعین، کار نیکی را نذر سلامتی و ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه کند که این فعالیت ها می تواند شامل قرائت زیارتنامه اربعین و تقدیم ثواب آن به شهدای سلامت و مدافع حرم و یا خواندن کتبی با مفاهیم و معارف حسینی، مشارکت در مواسات و کمک مومنانه، مشارکت در تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده و… باشد.

در بخش رقابتی هم مخاطبان می توانند آثار هنری و رسانه ای خود را در حوزه های مختلفی چون پادکست، عکس، کلیپ، مسابقه کتابخوانی، مسابقه دلنوشته نویسی در قالب موضوعات "فراق اربعین"، "فراق سردار"، "در فراق سلامت در پناه سجاد و زینب علیهم السلام" و "مصباح اربعین"  برای شرکت در مسابقه ارسال کنند.

لازم به ذکر است که  یکی از اهداف این حرکت و پویش این است که خلأ رسانه ای در فضای مجازی جهانی در حیطه اربعین پر شود و این حرکت جهانی به صورت پر رنگ دیده شود.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.arbaeenplus.com مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha