• یکشنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 99072014909
  • منبع : دانشگاه تربیت مدرس

در قالب یک نشست مشترک تاکید شد

از لزوم افزایش بودجه پژوهشی تا دریافت طرح های پسادکتری

در نشست مشترک اعضای هیأت رئیسه و هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی با معاون آینده پژوهی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور به مواردی چون افزایش طرح های پژوهشی بین المللی و تسهیل در پذیرش آنها، تسهیل در فرایند دریافت طرح های پژوهشی پسا دکتری، تسهیل در فرایند داوری، به کارگیری همه ظرفیت های تخصصی در کارگروه ها، افزایش بودجه های پژوهشی، آسیب شناسی در فرایند ارائه و پذیرش طرح ها اشاره شد.

به گزارش ایسنا، نشست مشترک اعضای هیأت رئیسه و هیأت علمی دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی با معاون آینده پژوهی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور، ۱۵ مهرماه به صورت مجازی و به منظور آشنائی بیشتر با فعالیتهای صندوق و افزایش مشارکت در طرحهای پژوهشی آن، برگزار شد.

دکتر عابدیان، رییس دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی در این جلسه نحوه عملکرد صندوق در برقراری ارتباط نزدیک با پژوهشگران سراسر کشور و فراهم آوردن زمینه فعالیت های پژوهشی برای محققین را بسیار اثر بخش و مفید خواند و با تأکید بر اینکه فعالیت های دانشکده در حوزه های منابع طبیعی و علوم دریایی همچون جنگل، دریا، آب، خاک و محیط زیست برای کشور بسیار مهم است، خواستار تعامل بیشتر صندوق با دانشکده به منظور حل بسیاری از معضلات مبتلابه کشور شد.

در ادامه دکتر امینی، معاون آینده پژوهی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ضمن تشریح فعالیتها و برنامه های آتی صندوق از ایجاد زمینه همکاری بیشتر با دانشکده در حوزه های منابع طبیعی و علوم دریایی استقبال و پیشنهاد عقد تفاهم نامه همکاری با دانشکده و انجام پروژه های کلان در حوزه های مذکور را مطرح کرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه تربیت مدرس، در بخش دیگری از این نشست اعضای هیأت علمی دانشکده به طرح سؤالات، راهکارها و پیشنهادهای خود در خصوص طرح های صندوق پرداختند که اهم راهکارهای مورد اشاره شامل: افزایش طرح های پژوهشی بین المللی و تسهیل در پذیرش آنها، تسهیل در فرایند دریافت طرح های پژوهشی پسا دکتری، تسهیل در فرایند داوری، به کارگیری همه ظرفیت های تخصصی در کارگروه ها، افزایش بودجه های پژوهشی، آسیب شناسی در فرایند ارائه و پذیرش طرح ها بود. همچنین همکاری برای انجام طرحهای کلان در حوزه جنگلهای شمال کشور، استفاده از بیومس برای تولید انرژی و سایر مصارف و نیز استفاده از منابع دریایی به عنوان نمونه هایی از طرح های کلان توسط برخی اعضای هیات علمی دانشگاه پیشنهاد شد.

در پایان جلسه طرفین خواستار برنامه ریزی دقیق و منظم برای تعامل بیشتر و پیگیری مصوبات این نشست شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha