• چهارشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۹ / ۰۳:۳۴
  • دسته‌بندی: علم ورزش
  • کد خبر: 99072216972
  • خبرنگار : 71469

میزان کالری مورد نیاز روزانه ورزشکاران نوجوان

میزان کالری مورد نیاز روزانه ورزشکاران نوجوان

نوجوانان ورزشکار، برای حرکات قدرتی و استقامتی حین تمرین و مسابقه، به تامین کالری لازم نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، پسران نوجوان روزانه به ۳ تا ۴ هزار کیلوکالری و دختران نوجوان به ۲۲۰۰ تا ۳ هزار کیلوکالری انرژی نیاز دارند و توصیه می شود برای تامین کالری مورد نیاز از میوه ها، سبزیجات، نان و غلات سبوس دار، لبنیات کم چرب، پروتئین های خالص و کم چرب و هم چنین چربی های سالم و دوستدار سلامت قلب استفاده کنند چراکه استفاده از این منابع غذایی، نیاز ورزشکار به ویتامین ها و املاح معدنی را تامین می کند.

صبحانه، بهترین وعده و زمان برای مصرف غلات سبوس دار همراه با شیر کم چرب و میوه ها یا غلات سبوس دار همراه با کره بادام زمینی، موز یا آب میوه طبیعی است. برای ناهار نیز، لوبیاها، گوشت، مرغ گریل شده از منابع غذایی مغذی و جایگزین های سالمی برای غذاهای سرخ شده و فست فود ها هستند.

ماکارونی همراه با گوشت به همراه سالاد و سبزیجات و روغن زیتون انتخاب های خوبی برای شام و ریکاوری هستند و می توان شیر کم چرب هم نوشید. در عین حال کربوهیدرات مهم ترین سوخت برای ورزشکاران است و نه تنها باعث ذخیره سازی سوخت در عضلات می شود، بلکه برای تمرین روز بعد هم ضروری است.

پیش از تمرین، به خصوص اگر ناهار زود مصرف شده باشد، یک میان وعده سبک مناسب است و همچنین توصیه می شود یک تا ۲ لیوان آب نوشیده شود ضمن اینکه نوشیدنی های ورزشی، شیر کم چرب و موز به ریکاوری بعد از تمرین کمک می کند.

باید بدانید پروتئین غذایی، به ساخت عضلات کمک می کند و عضلات می توانند بسیاری از اسیدهای آمینه مورد نیاز خود را از طریق غذاها به دست بیاورند.

انتخاب های مناسب برای تامین پروتئین شامل گوشت کم چربی، گوشت مرغ، بوقلمون، ماهی، تخم مرغ، شیر کم چربی و ماست است و لوبیاها، نخود، دال عدس، آجیل ها و دانه ها نیز منبع خوبی از پروتئین به شمار می روند.

در این مطلب که از سوی کیمیا معینی افشاری، عضو کمیسیون سلامت فدراسیون پزشکی ورزشی تهیه شده و در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: برای کمک به ریکاوری عضلات باید سعی شود در هر وعده غذایی مقداری پروتئین وجود داشته باشد و نوجوانان فعال، برای تامین کالری به میان وعده نیاز دارند که برخی از میان وعده ها شامل نوشیدنی های ورزشی یا آبمیوه، چوب شور، کره بادام زمینی، انجیر، میوه های خشک یا پوره میوه ها هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.