• پنجشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۹ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99080100146
  • خبرنگار : 71638

جمشیدی: در شرایط کرونا محدودیتی برای مسابقات مینی گلف نیست

جمشیدی: در شرایط کرونا محدودیتی برای مسابقات مینی گلف نیست

دبیر فدراسیون گلف از فعالیت های صورت گرفته برای همگانی کردن گلف خبر داد.

به گزارش ایسنا، جام مینی گلف کارکنان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک و پارالیمپیک به ابتکار فدراسیون گلف و با همکاری معاونت های فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، و توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان به مناسبت هفته تربیت بدنی و با شرکت ۱۰۰ نفر از کارکنان ورزش در دو گروه خانمها و آقایان، در محل باشگاه مینی گلف مینیاتور بوستان ملت تهران از ساعت ۹ آغاز شد. 

مهرداد جمشیدی، دبیر فدراسیون گلف در گفت و گو با ایسنا، در خصوص برگزاری این مسابقه گفت: مسابقات جام کارکنان وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک امروز در زمین مینی گلف مجموعه ورزشی انقلاب به مناسبت گرامی داشت هفته تربیت بدنی برای اولین بار در فدراسیون گلف درحال برگزاری است.

او افزود: تصمیم گرفتیم برای کارکنان سیستم ورزش یا بدنه جامعه ورزش مسابقات مینی گلف را طراحی کرده و امروز در حال اجرای آن هستیم.

جمشیدی گفت: مینی گلف جزو رشته های زیرمجموعه گلف است که آموزش اولیه برای ضربه زدن به توپ و شروع حداقلی این رشته با نیم ساعت آموزش به دست می آید. بنابراین، این ورزش قابلیت همگانی شدن داشته و فدارسیون  در بحث همگانی کردن مینی گلف به شدت تلاش و کار می کند. 

دبیر فدراسیون گلف گفت: در راستای همگانی کردن این رشته،  سایت های مینی گلف را در کل کشور افزایش دادیم . در سال ۹۶، ۲۳ سایت  مینی گلف در سراسر ایران وجود داشت که اغلب هم استاندارد نبود. اما اکنون موفق شدیم سایت های مینی گلف را به تعداد ۵۵ عدد برسانیم. این تعداد را در سطح کشور و در طی دو سال به بیش از دوبرابر رساندیم.

او در خصوص افزایش سایت های مینی گلف گفت: تقریبا همه‌ی استان های ایران اکنون دارای سایت های مینی گلف بوده و نمی توان استانی را نام برد که اکنون فاقد سایت مینی گلف باشد. در حقیقت همگانی شدن این موضوع برای ما اهمیت بالایی دارد.

دبیر فدراسیون گلف اضافه کرد: این مسابقه به مناسبت گرامی داشتن هفته تربیت بدنی برای اشخاصی است که در سیستم وزرات ورزش کشور زحمت می کشند. در این دوران کرونا امکان برگزاری اکثر رشته ها نیست اما رشته مینی گلف از چند خصوصیت برخوردار بوده که یکی از آنها رعایت فاصله اجتماعی است زیرا که طبق قوانین مینی گلف اطرافیان بازیکن هنگام ضربه زدن باید از او ۲ متر فاصله داشته باشد. 

او در آخر گفت: به دلیل اینکه این رشته هوازی نبوده، بازیکنان می توانند از ماسک استفاده کنند و امروز هم از ماسک استفاده شد. حتی برای رعایت بیشتر پروتکل ها از تونل ضدعفونی کننده با حمایت شرکت کیمیا فام بهره گرفته شد. امروز پروتکل ها بالاتر از حد استاندارد بود چرا که حتی توپ ها با دستگاه ضد عفونی شد. همچنین این رشته در فضای آزاد برگزار شد که خیالمان را از پروتکل ها راحت کرده است. امیدواریم که بتوانیم ساعت های مفرحی را برای شرکت کنندگان ایجاد کنیم. در آخر امیدوارم  چندساعتی که ما میزبان این جام هستیم  برای  شرکت کنندگان دقایق خوب و مفرحی را رقم بزنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha