• سه‌شنبه / ۶ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 99080603497
  • خبرنگار : 71452

با هدف تولیدات مشترک در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، ترویج و تبلیغ برنامه‌ها صورت گرفت؛

همکاری مشترک مرکز آموزش مجازی نهاد رهبری با سازمان قرآنی دانشگاهیان

همکاری مشترک مرکز آموزش مجازی نهاد رهبری با سازمان قرآنی دانشگاهیان

قرارداد همکاری مشترک بین سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی و مرکز آموزش مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها امضا شد تا در آینده نزدیک شاهد امضای تفاهم‌نامه جامع‌تری به منظور بهره‌مندی از ظرفیت‌های تولیدات مشترک در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، ترویج و تبلیغ برنامه‌ها و آموزش‌های مشترک و بخش بین‌الملل باشیم.

به گزارش ایسنا، به دنبال بازدید دوشنبه، ۵ آبان‌ماه مرتضی فاضلی، رییس مرکز آموزش مجازی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ماشاءالله همایی‌فرد، مشاور این مرکز و سیدعلی موسوی، مدیر تولید محتوای مرکز آموزش مجازی نهاد از سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی، نشست مشترکی با محمدحسین حسنی، سرپرست سازمان و مدیرعامل ایکنا به منظور تعامل بیش‌ازپیش و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود برگزار شد.

در ابتدای این نشست سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان با بیان اینکه «همیشه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را مجموعه دوست و برادر می‌دانیم و تفاوتش با دیگر مجموعه‌ها برای‌مان جدی است» یادآور شد: سازمان قرآنی دانشگاهیان در حوزه‌های تخصصی متنوعی فعالیت می‌کند و آمادگی داریم در حوزه‌های آموزش‌های تخصصی قرآن کریم، فناوری‌های جدید در حوزه آموزش و رسانه، مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی با مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاهیان مشارکت و همکاری کنیم.

حسنی با تأکید بر ظرفیت بالای تولید محتوای فاخر در داخل کشور در موضوعات دینی و ارزشی گفت: ازجمله برنامه‌های اولویت‌دار سازمان در برنامه توسعه، کار جدی در ترجمه محتوای فاخر فرهنگی به سایر زبان‌ها است. برآوردهای ما بر اساس نیازسنجی آموزشی در خارج از کشور این است که حتی در زمینهی آموزش‌های ساده ازجمله قرائت قرآن، بازار جدی آموزشی در خارج از کشور وجود دارد و ظرفیت برای کار مشترک در این عرصه نیز وجود دارد.

وی با یادآوری ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و سازمان قرآنی در حوزه فناوری و تکنولوژی مرتبط با حوزه فرهنگ و رسانه، یادآور شد: ازلحاظ تکنولوژی به ‌نظرم جهاددانشگاهی جزو معدود نهادهای است که فضای فناورانه را به همراه ساختاری انعطاف‌پذیر دارد، به گونه‌ای که می‌تواند خودش را با تغییرات تکنولوژیکی روز دنیا هماهنگ کند که مصداق آن فعالیت‌های آموزشی جهاددانشگاهی در دوره کروناست که این نهاد انقلابی توانست به‌سرعت خود را با فضای جدید تطبیق دهد.

در ادامه این جلسه نیز، مرتضی فاضلی، رییس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، به بیان نکاتی پرداخت و گفت: مجموعه جهاددانشگاهی از مجموعه‌های مولود انقلاب اسلامی است که فعالیتش بسیار مؤثر بوده و انگیزه بالایی به منظور تعامل بیش از بیش با بخش‌های مختلف جهاد، چون بخش قرآنی که تحت نظارت سازمان دانشگاهیان است، دارد.

وی ادامه داد: در بحث آموزش مجازی نهاد نیز در سالیان گذشته، دستاوردهای خوبی به‌دست‌آمده است؛ به‌طوری‌که مجموعه آموزشی فوق دارای دو میلیون مخاطب ثبت‌نام‌شده (با کد ملی و مشخصات) است و برخی نیز آموزش‌ها را در حد حداقلی دیده‌اند و برخی نیز باوجود فارغ‌التحصیلی حدود شش سالی است که با ما همراه هستند

فاضلی بیان کرد: اتفاقی که امروز در بحث فناوری‌های مبتنی بر فضای مجازی افتاده است، موجب تشکیل زندگی جدید شده است و کرونا نیز بر این موضوع کم‌اثر نبوده است و حوزه آموزش، کسب‌وکار، فعالیت‌های اقتصادی و ... را دگرگون کرده است و وارد فضای جدیدی در کرونا و پساکرونا می‌شویم که باید خود را با آن تطبیق دهیم.

رییس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان با اشاره به دو میلیون مخاطب مرکز آموزش مجازی نهاد گفت: یکی از جدی‌ترین حوزه‌های آموزش‌، آموزش‌های قرآنی است که پراکندگی جمعیتی آن شامل بیش از ۸۵ درصد دانشجویان و بیش از ۴۰ هزار نفر از استادان دانشگاه‌ها است. بخشی از آموزش‌هایی که از آن استقبال شد، آموزش‌های قرآنی بوده است که بیش از ۱۰ هزار استاد را آموزش دادیم.

وی تصریح کرد: ترکیب مخاطبان شامل دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها و برخی از مؤسسات است که در صورت تمایل می‌تواند شامل کارکنان جهاددانشگاهی نیز شود. همچنین سازمان‌ها و نهادها هم می‌توانند با انعقاد تفاهم‌نامه از این ظرفیت استفاده کنند، کما اینکه در حال حاضر نیز همین‌گونه است.

فاضلی با اشاره به همکاری این مرکز با استودیومبین سازمان قرآنی دانشگاهیان بیان کرد: می‌توانیم برنامه‌ریزی‌هایی مبتنی بر محوریت سبک زندگی اسلامی ـ قرآنی جهت تولیدات آموزشی داشته باشیم. مأموریت اصلی برنامه‌ ما آموزش است و شما ترکیبی از آموزش و رسانه هستید. آنچه در حال حاضر می‌توان به‌عنوان شروع سرفصل و تیتر همکاری‌ها قرار گیرد، بحث هم‌افزایی‌ها است که دو مجموعه می‌تواند نسبت به یکدیگر داشته باشند.

وی ادامه داد: جامعه مخاطب دومیلیون‌نفری مرکز آموزش مجازی نهاد، می‌تواند محیطی خوب و جذاب برای مجموعه سازمان قرآنی دانشگاهیان باشد تا در تمام حوزه‌ها از جنس آموزش، تولید محتوا، تولیدات رسانه‌ای خود را عرضه کند. ازلحاظ بحث‌های مربوط به حوزه اقتصاد فرهنگ و رسانه نیز می‌توان به سمتی رفت که فعالیت‌های فرهنگی، چرخش اقتصادی داشته باشد به گونه‌ای که  هزینه‌های تولید محتوا را تأمین نماید، چراکه بخشی از اثرگذاری بر روی مخاطب در دنیای رسانه به این برمی‌گردد که مخاطب محتوایی را انتخاب کند و رسانه‌ای را به‌عنوان رسانه مرجع و محل کسب خبر و تحلیل و تولیدات محتوایی انتخاب کند و به آن وفادار بماند.

فاضلی با تأکید بر اینکه تأمین بحث اقتصاد فرهنگ نیز نیاز به هم‌افزایی دارد، بیان کرد: هر چه ظرفیت‌هایی که مرکز آموزش مجازی در دانشگاه‌ها دارد می‌تواند به‌عنوان حوزه ارائه محتوا و خدمات به مخاطب سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور قرار گیرد و بالعکس.

رییس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان گفت: اتفاق خوبی که در نهاد در طول شش سال گذشته افتاده است، این است که جامعه مخاطب دومیلیون‌نفری را همچنان داریم و منظومه‌ای از تولیدات فاخر محتوایی را به آنها عرضه می‌کنیم. در بین این منظومه، محوریت با محتواهای پیرامون «تربیت اسلامی و سبک زندگی اسلامی» را همیشه دنبال می‌کنیم که قطعاً اینجا مقوله قرآن و اهل‌بیت(ع) محوریت اصلی هستند. بنابراین تمام مؤسسات تولید محتوا که در تهران، مشهد و قم و مراکزی که می‌توانند تولید محتوای دینی انجام دهند، همکاران و مشارکت‌کنندگان خوبی در حوزه تولیدات فرهنگی تلقی می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت تدوین چشم‌انداز پنج‌ساله و نزدیکی مخاطبان مرکز آموزش مجازی در دانشگاه‌ها با سازمان قرآنی دانشگاهیان ادامه داد: طی بازدید امروز، موضوع ملموس این بود که در حوزه رسانه‌ای در مباحث میان‌رشته‌ای کار می‌شود. بنابراین حوزه مأموریت‌های دو مجموعه، مشترکات زیادی دارد و به نظر می‌آید، بیشتر می‌توان از مرکز رشد فناوری‌ها و هنر قرآنی در کنار دو مرکز دیگری که گفته شد، استفاده کرد.

فاضلی بیان کرد: بخش آموزش مؤسسات قرآنی نیز می‌تواند به‌صورت سرفصل در نظر گرفت. همچنین در حوزه بین‌الملل نیز برنامه ویژه‌ای داریم.

وی با گریزی به سامانه مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان در حوزه آموزش‌های آزاد و غیررسمی، تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک تفاهم‌نامه جامعی درزمینه‌ی استودیومبین، تولیدات مشترک با توجه به ظرفیت‌هایی مختلف(در دست تولید و یا تولیدشده)، حوزه اطلاع‌رسانی و ترویج و تبلیغ برنامه‌های آموزشی، حداقل در حوزه سبک زندگی اسلامی و قرآنی و حوزه آموزش‌های مشترک و بحث بین‌الملل داشته باشیم.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، درپایان این نشست مشترک، قرارداد همکاری مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان باسازمان قرآنی درخصوص مرکز تولیدات چندرسانه‌ای قرآنی(مبین) منعقد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.