• یکشنبه / ۱۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99081811978
  • خبرنگار : 30054

گزارش مصاحبه با کارآفرین موفق حوزه رباتیک

گزارش مصاحبه با کارآفرین موفق حوزه رباتیک

این روزها روبویونیک، حسابی سر و صدا به پا کرده است. مجموعه‌ای از جوانان متخصص که دغدغه کارآفرینی داشته‌اند با مدیریت مهندس کیوان قاسمی و مهندس نغمه عامریان در حوزه رباتیک پا به عرصه گذاشته‌اند و تلاش می‌کنند تا فرصت‌های اشتغال و آموزش را گسترش دهند.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام روبویونیک، این مجموعه وابسته به شرکت صنایع الکترونیک و رباتیک آروند است. از همان روزهای ابتدایی تاسیس شرکت در سال ۹۶ آموزش کودکان و نوجوانان ارزش مهمی برای روبویونیک تلقی می شد.

بخش فروشگاهی روبویونیک مجموعه‌ای از محصولات رباتیک است که اساسا ساختار آموزشی دارد و برای رشد فکری کودکان و نوجوانان بسیار مفید است. محصولاتی که در فروشگاه روبویونیک قرار دارند از نظر کیفیت و قیمت بسیار مطلوب هستند، مدیریت روبویونیک در این سال‌ها همواره خانواده‌ها را اولویت قرار داده، به نحوی که نوسانات ارز نیز نتوانسته قیمت مقرون به صرفه این محصولات رباتیک را افزایش دهد.

نکته جالب این است که علاوه بر این روبویونیک با برگزاری کلاس‌های حضوری و غیرحضوری آموزشی ویژه کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند، مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهد و نوجوانان را برای بازار کار آماده کند.

فعالیت‌های روبویونیک از دید رسانه‌ها پنهان نماند، در تاریخ  ۲۶ آبان ۱۳۹۸ شبکه استانی گرگان سراغ روبویونیک رفت و با هدف تشویق سایر جوانان به کارآفرینی یک مصاحبه ویدئویی با مدیران روبویونیک انجام داد.

این مصاحبه را به شکل کامل می‌توانید در صفحه درباره روبویونیک مشاهده بفرمایید. مرور تجربیات یک کارآفرین، به ویژه اگر ایرانی باشد یک نقشه راه موفقیت است. این گفتگو را از دست ندهید.

شرح متنی و خلاصه نکات مهم مصاحبه:

در ابتدا مهندس سرکار خانم نغمه عامریان از دغدغه اصلی خود یعنی رشد فکری کودکان و نوجوانان گفت، در واقع ایده اصلی روبویونیک برپایه مسئولیت اجتماعی مبتنی بر آموزش به کودکان و نوجوانان شکل گرفته است. مخاطبین اصلی روبویونیک افراد ۵ تا ۱۸ سال را شامل می‌شود که به دنبال فراگیری مبانی الکترونیک و مکانیک در حوزه تخصصی رباتیک هستند.

در ادامه مجری برنامه درباره جزئیات دوره‌های آموزشی پرسید، در پاسخ به این سوال باید دقت کرد دوره‌های روبویونیک پلکانی است و به تدریج پیشرفته‌تر خواهد شد، با هدف حفظ اشتیاق دانش‌پذیر دوره‌ها از آسان به پیشرفته طراحی شده است؛ برای مثال دوره سطح یک بدون قطعات الکترونیکی انجام برگزار می‌شود و دوره‌های پیشرفته‌تر به مباحث برنامه‌نویسی ختم خواهد شد.

سوال دیگری که مجری برنامه پرسید و سوال بسیاری از کارآفرینان است به سرمایه لازم برای شروع کارآفرینی مربوط میشد، در پاسخ به این سوال سرکار خانم مهندس عامریان تشریح کرد: «در ابتدا من نیز تصور می‌کردم که نیاز به سرمایه بالایی دارم و نمی‌توانم با سرمایه محدود شروع کنم، سرانجام تصمیم گرفتم با امکانات موجود قدم‌های اولیه را بردارم و به مرور شرکت پیشرفت کرد و اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به بسیاری از شهرها نمایندگی اعطا می‌کنیم.»

شنیدن تجربیات کارآفرینان موفق می‌تواند چراغ راهنمای ما در مسیر حرکت به سمت رویاهای ما باشد. نکته مهم این است که شروع کنیم و از شکست نهراسیم، شکست واقعی زمانی رخ خواهد داد که ما حتی تلاش برای رسیدن به آرزوهای خود انجام ندهیم.

شروع کردن و ادامه دادن هردو دشوار است ولی این اطمینان را داریم که تقریبا چیز با ارزشی وجود ندارد که بدون تلاش بدست آید. برای رسیدن به اهداف خود، با امکاناتی که داریم و تجربیاتی که داریم باید شروع کنیم و با هدف گذاری‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت سعی کنیم در هر مرحله عملکرد مطلوبی را از خود داشته باشیم.

روبویونیک یک مثال ساده از جوانان کارآفرینی ایرانی است که علی‌رغم همه مشکلات پیش‌رو هیچ گاه انفعال را به عنوان یک گزینه در نظر نگرفته و تلاش کرده تا در مسیر آموزش و اشتغالزایی یک بازیگر جدی باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha