• چهارشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99082819786
  • خبرنگار : 90047

نشست خبری دبیر اجرایی و سرپرست کاروان اعزامی به بازی های پارالمپیک

۹ رشته به پارالمپیک توکیو اعزام می شوند

۹ رشته به پارالمپیک توکیو اعزام می شوند

دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک و سرپرست کاروان ایران در بازی های پارالمپیک توکیو در نشست خبری که امروز به صورت وبینار برگزار شد، سیاست های کمیته ملی پارالمپیک را برای اعزام ورزشکاران به بازیهای پارالمپیک توکیو را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، در این نشست هادی رضایی در خصوص سیاست جدید کمیته ملی پارالمپیک برای اعزام ورزشکاران به بازیهای پارالمپیک توکیو گفت: سیاست کمیته ملی پارالمپیک بر مبنای همان سیاست قبلی است و هیچ تغییری در سیاست کمیته ملی پارالمپیک در اعزام ورزشکاران ایجاد نشده است‌.

در این نشست همچنین محمد تابع افزود: براساس جلسه ای که روز گذشته در ستاد بازی های پارالمپیک توکیو داشتیم، در این نشست دوباره مصوبات گذشته مورد بررسی قرار گرفت و تاکید بر این شد که سیاست های قبلی بدون هیچ تغییری عملیاتی شود. بنابراین در این سیاست، ورزشکاران شانس کسب طلا، نقره و برنز و کسانی که در جایگاه اول آسیا قرار دارند جز ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک توکیو هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹ رشته کسب سهمیه کردند و رشته جدیدی برای ایران اضافه نمی شود، البته کسب سهمیه در رشته دوومیدانی ادامه دارد؛ ضمن این که برخی از ورزشکاران این رشته هنوز نیاز به کلاس بندی بین المللی دارند که باید مورد تایید قرار بگیرد.

دبیر احرایی کمیته ملی پارالمپیک اضافه کرد: در رشته های تیروکمان، تیراندازی، وزنه برداری، والیبال نشسته مردان، بسکتبال با ویلچر مردان، قایقرانی در رشته کانو، جودوی نابینایان و پاراتکواندو جز رشته هایی هستند که سهمیه آنها به اتمام رسیده است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که آیا تعداد ورزشکاران اعزامی به پارالمپیک توکیو کاهش پیدا کرده است یا خیر، افزود: در تعداد ورزشکاران اعزامی به توکیو هیچ تغییری اعمال نشده و تعداد ورزشکاران اعزامی بر حسب سهمیه کسب شده مشخص است، اما در تعداد خبرنگاران و همراهان تیم ها شامل سرپرست، کادر فنی و اجرایی، پزشک، فیزیوتراپ تیم ها و...  محدودیت های زیادی در نظر گرفته شده است.

رضایی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر نبود حریف تمرینی برای جودوکاران پارالمپیکی گفت: هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد و ما برحسب وزن جودوکاران پارالمپیکی حریف تمرینی برای آنها داریم. حتی در اردوی سال گذشته کیش که هزینه ها توسط کمیته ملی پارالمپیک پرداخت شد،  جودوکاران مشکل حریف تمرینی نداشتند و شرایط برای آماده سازی دو جودوکار پارالمپیکی مهیاست.

وی در خصوص جانشین مرحوم راضیه شیرمحمدی در پارالمپیک توکیو و این که فرزانه عسگری به عنوان جانشین وی در توکیو پذیرفته نشده است، اظهار کرد: این که وی در مسابقات رکوردگیری بالاترین امتیاز را کسب کرده است، دلیل بر اعزام نیست، عسگری در طی یکسال گذشته در هیچ تورنمنت برون مرزی شرکت نکرده و کلاس بندی بین المللی ندارد. کسانی مورد تایید کمیته بین المللی پارالمپیک هستند که طی سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ کلاس آنها به تایید این کمیته رسیده باشد بنابراین او امکان اعزام به توکیو را ندارد حتی اگر بالاترین رکورد را در مسابقات کسب کرده باشد.

تابع همچنین درباره زمان واریز حقوق مدال آوران شانس کسب مدال نقره و برنز در پارالمپیک توکیو گفت: از ابتدای سال حقوق کسانی که شانس کسب مدال طلا در پارالمپیک توکیو را دارند را واریز کردیم، برای نقره و برنز نیز منتظر ارسال گزارشات عملکرد ورزشکاران از سوی فدراسیون های تحت پوشش هستیم به محض این که اولین گزارش را دریافت کردیم واریز حقوق مدال آوران شانس کسب نقره و برنز نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رضایی همچنین درباره حقوق مدال آوران شانس کسب طلا، نقره و برنز در پا المپیک توکیو خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد بازی های پارالمپیک توکیو مصوب شد با توجه به شرایط اجتماعی و معیشتی ورزشکاران پارالمپیکی، در ۳ ماه آخر سال حقوق ورزشکاران به طور کامل پرداخت خواهد شد، به طوری که اگر ورزشکاری ۵۰ درصد از حقوق خود را دریافت می کرد در ۳ ماه پایان سال حقوق وی به طور کامل پرداخت خواهد شد.

سرپرست کاروان ایران در بازیهای پارالمپیک توکیو در خصوص وضعیت فوتبال پنج نفره نیز گفت: برای اعزام این تیم به توکیو باید تیمی از شرکت در بازیها انصراف دهد تا فوتبال پنج نفره ایران جایگزین آن شود، امیدوارم که این اتفاق همانند پارالمپیک گذشته اتفاق بیفتد تا فوتبال پنج نفره نیز راهی توکیو شود.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که چه زمانی پرچمدار بازیهای پارالمپیک توکیو مشخص خواهد شد، افزود: هنوز چیزی مشخص نیست و شاید در جلسات آتی پرچمدار ایران در پارالمپیک توکیو اعلام شود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۸ ۱۷:۰۱

شنا و پینگ پنگ را نابود کردند با ادعا و لحن تند هم خوشحالند. بقیه رشته‌ها هم که تعطیل. بدمینتون تنیس شمشیرزنی و غیره. دوومیدانی هم تا زمانی بهمن رضایی هست فقط تیم به قهقهرا میره.