• شنبه / ۶ دی ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۶
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99100604388
  • خبرنگار : 30054

نکات طلایی برای تحصیل در آلمان

نکات طلایی برای تحصیل در آلمان

در آلمان بیش از ۳۷۰ دانشگاه، هوخ شوله(دانشگاه کاربردی) و فاخوخ شوله(کالج های فنی و مهارتی) وجود دارند که فعالیت و شیوه تدریس آنها بر اساس سیستم آموزش تئوری-عملی می باشد. این سیستم بسیار کارآمد بوده و یکی از دلایل اصلی پیشرفت چشمگیر آلمان در تمام شاخه های صنعتی، اقتصادی، تجاری، مدیریت و ... در سال های اخیر، همین سیستم آموزشی بوده است.

به گزارش ایسنا،بنابراعلام استادی اینفو، تحصیل در آلمان با دیگر کشورها متفاوت است و  بسیاری از دانشگاه‌های خوب و تراز اول آلمان (مانند هوخ شوله آخنRWTH) از نوع دانشگاه کاربردی می باشند که سیستم آموزش در آنها تلفیقی از آموزش تئوری و عملی است.

در این سیستم، دانشجویان تمام رشته‌ها و در تمام مقاطع تحصیلی، باید دوره های عملی و کارآموزی متعددی را در طی دوران تحصیلی خود در داخل دانشگاه و یا در سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به دانشگاه طی نمایند. لذا بعد از فارغ التحصیلی، دانشجویان با دانش و تجربه کاری لازم، می‌توانند بدون هیچ دغدغه ای وارد بازار کار شوند.

به همین دلیل است که تحصیل در آلمان یکی از آرزوهای دانشجویان کشورهای مختلف می‌باشد. جالب است بدانید که سالانه بیش از ۳۰۰ هزار دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف دنیا برای تحصیل به آلمان می روند و این می تواند در تبادل علمی و تکنولوژیکی آلمان با سایر کشورها بسیار تاثیر گذار باشد.

بر اساس قوانین و سیاست‌های آموزشی کشور آلمان، تحصیل در دانشگاه‌های این کشور برای تمام دانشجویان آلمانی و غیر آلمانی رایگان می باشد و این یک ویژگی برجسته برای دانشجویان ایرانی با قیمت های بالای ارز در این روزها می تواند باشد.

شرایط تحصیل در آلمان

بیش ۲۰.۰۰۰ رشته تحصیلی متفاوت و کاربردی در دانشگاه‌های آلمان تدریس میشوند که اکثر آنها بر اساس نیاز جامعه و کاربردی بودن آنها ارائه می گردد. بنابراین با این تنوع رشته تحصیلی، گزینه ها و شرایط زیاد و متفاوتی برای ورود به دانشگاه‌های آلمان و تحصیل در آنها وجود دارد.

از مهمترین شرایط تحصیل در آلمان معدل آخرین مدرک تحصیلی، مدرک زبان و نمره زبان شماست. تاثیر معدل در پذیرش از دانشگاه‌های آلمان بسیار مهم است. از نظر معدل، برخی از دانشگاه‌ها برای صدور پذیرش تحصیلی، معدل بالای ۱۷ می خواهند، برخی دیگر معدل بین ۱۵ تا ۱۷ و  تعدادی هم حتی با معدل زیر ۱۵ نیز امکان تحصیل را به شما می دهند.

البته این شرط معدل هیچ ارتباطی به رنکینگ و اعتبار دانشگاه در آلمان ندارد و سیستم و قوانین حاکم بر دانشکده‌های هر دانشگاه، تعیین کننده این شرایط هستند.

مدرک و نمره زبان نیز یکی از شرایط اصلی و مهم برای تحصیل در دانشگاه‌های آلمان است. برای رشته های انگلیسی زبان معمولا به ایلتس ۶.۵ و یا تافل ۸۵ نیاز است و برای رشته های آلمانی زبان نیاز به مدرک C۱ و یا Test Daf زبان آلمانی است. در مقاطع ارشد و دکتری، بسیار از رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی به زبان انگلیسی هم ارائه می شود.

به خاطر داشته باشید که شما با هر شرایط سنی می توانید در دانشگاه‌های آلمان تحصیل کنید، زیرا دانشگاههای آلمان هیچ شرایط سنی خاصی برای تحصیل در هیچ مقطع تحصیلی ندارند.

اما شرایط سنی برای گرفتن ویزای تحصیلی از سفارت آلمان بسیار مهم است، که باید برای توجیه آن دقت کافی را به عمل آورید.

ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان یکی از معتبرترین ویزای های تحصیلی در اروپا می باشد که می تواند در ضمن تحصیل و یا حتی بعد از فارغ التحصیلی، در گرفتن هر نوع ویزایی از کشورهای اروپائی و یا غیر اروپائی تاثیر بسیار مثبتی برای شما داشته باشد.

برای دریافت ویزای تحصیلی آلمان ابتدا باید از سفارت آلمان در تهران درخواست وقت مصاحبه نمود. در حال حاضر به خاطر شرایط بیماری کرونا و فعال نبودن سفارت، وقت های مصاحبه دانشجوئی سفارت آلمان طولانی است و توصیه می شود قبل از هر اقدامی در خصوص چگونگی رزرو وقت مصاحبه خود، اطلاعات کافی را از سایت سفارت آلمان در تهران بدست آوردید.

برای دریافت ویزای تحصیل در آلمان به مدارک زیر نیاز دارید:

. فرم درخواست ویزا و دو قطعه عکس پاسپورتی ۳.۵ در ۴.۵

. بیمه نامه مسافرتی شینگن سه ماهه با سقف پوشش ۳۰۰۰۰ یورو

. نامه پذیرش از دانشگاه‌ها و یا کالج‌های معتبر آلمان

. مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی(بسته به رشته تحصیلی که انتخاب کردید)

. انگیزه نامه

. نامه تمکن مالی به میزان ۱۰۳۰۰ یورو و یا معادل ریالی آن از بانک

مدت زمان دریافت ویزای آلمان متفاوت است و معمولا بین ۱ تا ۳ ماه به طول می انجامد و دریافت ویزای همسر و یا فرزندان نیز معمولا با طی مراحل اداری و در همین مدت قابل انجام است.

هزینه تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان رایگان است، و در برخی از شهرهای آلمان که حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد کل دانشگاه‌های آلمان را در بر می گیرد، از سال ۲۰۰۵ پرداخت شهریه برای دانشجویان خارجی به دانشگاه اجباری شد.

میزان این شهریه  متفاوت بوده و بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو است. اما به یاد داشته باشید که در بیش از ۸۵% دانشگاه‌های آلمان همچنان تحصیل برای دانشجویان آلمانی و غیر آلمانی رایگان است.   

لذا هزینه تحصیل در آلمان فقط شامل هزینه های زندگی دانشجویی است که بسته به شهر محل تحصیل ماهیانه بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ یورو می‌باشد. همچنین سفارت آلمان برای ویزای دانشجویی فقط به نامه تمکن مالی با مبلغ ۱۰۳۰۰ یورو نیاز دارد و نیازی به ارائه گردش مالی و یا ارائه اسناد ملکی ندارد و نسبت به بقیه کشورها، هیچ گونه سخت گیری ندارد.

انتهای رپرتاژ آگهی