• سه‌شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 99103022008
  • خبرنگار : 71469

بزن بهادرهای فوتبال ایران/ حقوق میلیاردی، رفتار خیابانی!

بزن بهادرهای فوتبال ایران/ حقوق میلیاردی، رفتار خیابانی!

در کنار فقر فرهنگی برخی باشگاه‌ها، یکی از دلایل اصلی رفتارهای زننده اهالی فوتبال ایران مقابل دوربین های تلویزیونی، نبود برخورد جدی از سوی مراجع انضباطی و اخلاقی است که در فصل جاری لیگ برتر به دلیل سکوت سکوها و نبود تماشاگران بیش از همیشه به چشم می‌خورد.

به گزارش ایسنا، همواره نسبت به انفعال، نبود موضع برخوردی و قدرتمند مراجع انضباطی و اخلاقی فوتبال ایران اعم از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انتقادات جدی مطرح بوده است و این پدیده بغرنج در فصل جاری نیز کماکان وجود دارد و مشخص نیست که چه زمانی فوتبال ایران در قبال رفتارهای غیراخلاقی، غیر متعارف و بزن بهادرگونه برخی از بازیکنان و مربیان ورود خواهد کرد؟

در این بین اما مماشات داوران و مراجع اخلاقی و انضباطی در قبال اعتراض برخی از بازیکنان و مربیان در لیگ برتر فوتبال ایران عجیب و قابل تامل است، نه شاهد جدیت لازم از سوی داوران در هنگام مسابقه هستیم و نه از مراجع اخلاقی و انضباطی تصمیم گیری قاطع می بینیم، گویی برخی از تیم ها، برخی از بازیکنان و برخی از عوامل فنی دارای مصونیت هستند و کسی را یارای برخورد با این پدیده زشت فوتبال ایران نیست.

به طور حتم یکی از اصلی ترین دلایل بروز رفتارهای اعتراض آمیز، نبود سیستم کمک داور ویدویی در فوتبال ایران است و می توان منشا این اتفاق بغرنج در فوتبال ایران را در این کمبود پیدا کرد، اما جالب تر اینکه فوتبال ایران حتی قبل از ورود VAR به فوتبال دنیا از ضعف فرهنگی و رفتاری در بین برخی بازیکنان و مربیان رنج می برد و فرسنگ ها دور از رفتار اهالی فوتبال در کشورهای توسعه یافته بود.

بارها و بارها شاهد بوده ایم که قبل از ورود سیستم کمک داور ویدیویی به فوتبال، بازیکنان و مربیان کشورهای توسعه یافته فوتبالی در قبال تصمیمات داوران هرچند اشتباه جز تمکین رفتاری از خود بروز نداده اند و در صورت کوچکترین اعتراضی نه تنها از سوی داور مسابقه بلکه پس از آن نیز با جریمه و تنبیه از سوی مراجع انضباطی روبرو شده‌اند.

ضعف فرهنگی و عدم برخورد جدی از سوی مراجع نظارتی، دو عامل اصلی رفتارهای اعتراض آمیز فوتبالیست ها و مربیان ایرانی در قبال تصمیمات داوری است و شاید دیگر هیچ کجای دنیا شاهد رفتاری که روز گذشته از سوی بازیکنی همچون محمدحسین کنعانی زادگان، مدافع پرسپولیسی ها در قبال تصمیم داوری بود نباشیم؛ بازیکنی که در میانه میدان معرکه ای تمام عیار به راه انداخته بود و حتی با ضربه کریم باقری به دهانش نیز حاضر به ختم قائله نشد. همان بازیکنی که در کنار سایر مدافعان تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های ۲۰۱۹ قطر، با رفتار عجیب و غریب و اعتراض به داور، بازی را رها کرد و نسخه فوتبال ایران را برای راه نیافتن به فینال پیچید.

فوتبال ایران سرشار از کنعانی زادگان است و هر هفته بازیکنی نیست که قد علم نکند و رگ گردنش کلفت نشود و صدای اعتراضاتش در مقابل سکوت سکوها به گیرنده‌های تلویزیونی نرسد و در گوش مردم نپیچد. ماجرایی که صرفا به بازیکنان ختم نمی شود و نیمکت بسیاری از تیم های لیگ برتری در فصل بیستم بعضا هیچ تفاوتی با جبهه جنگی ندارد و رفتارهای پرخاشگرانه، اعتراض آمیز و تنش زا به بخش جدا ناشدنی عوامل فنی تیم ها تبدیل شده است.

هرچند درصد خطای داوران در تصمیم نهایی با بهره گیری از VAR به حداقل ممکن رسیده است و فوتبال دنیا در آینده به صفر شدن خطای داوری نزدیک می شود، اما باید بدانیم حتی با وجود سیستم کمک داور ویدیویی، در معتبرترین لیگ های برتر فوتبال دنیا، داوران مرتکب اشتباه می شوند و علی رغم تجهیزات فوق مدرن بعضا شاهد خطای انسانی در این رابطه هستیم.

اشتباه داور دیدار روز گذشته پرسپولیس و فولاد در ورزشگاه آزادی بر هیچ کس پوشیده نیست و به طور حتم چنین خطایی در این سطح از فوتبال ایران نیازمند جریمه و محرومیت از سوی مراجع تصمیم گیر است اما مسئله ای که نمی توان به راحتی از آن گذشت اعتراضات افراطی، مخرب و جنجال آفرین مربیان و بازیکن در فوتبال ایران و عدم برخورد جدی و قاطع چه از سوی داوران در حین بازی و چه از طرف مراجع انضباطی پس از اتمام بازی است و چه فدراسیون فوتبال و چه سازمان لیگ باید در این زمینه دست از موضع انفعالی خود برداشته و رویه دیگری اتخاذ کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۱:۵۴

همین ایراد رو بنده بر شورای نظارت بر کار روزنامه ها و شما سایتهای خبری که برای توجه و بالا بردن بازدید از سایتتون هر خبری رو با هر تیتری بازنشر می‌دید و بعد از انتقاد میگید رسالت خبرنگاری و ... ایجاب میکنه. این هم از نبود فقر فرهنگی هستش؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۱:۵۶

وقتی توی روز روشن این‌جوری سر تیم و بازیکن را می‌برند این چه تحلیلی است که اعتراض بازیکن را بی فرهنگی قلمداد کردید؟!!! به جای تاکید بر برخورد با اشتباه آشکار داور که به شدت مشکوک است شما علیه بازیکن پرسپولیس قلم می‌زنید؟ بی انصافی‌س

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۲:۵۲

سالهای نه چندان دور تیم ملی ایران با وجود نتیجه نگرفتن در بازی‌ها همیشه جام اخلاق رو تصاحب می‌کرد. چقدر هم این موضوع دستمایه طنز و کنایه بود. الان اخلاق رو هم از دست دادیم دیگه هیچی برای ارائه نداریم. متاسفانه.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۲:۵۳

شرم بر شما

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۳:۰۳

چرا وقتی فکری از الفاظ رکیک استفاده می‌کند مطلب نمی‌ذاری؟

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۳:۰۹

آدم اولش متاسف و شگفت زده ميشه از اين همه فقر فرهنگي نزد شهرونداني كه اتفاقا جزو افراد متمول هم هستند اما با كمي تامل قابل درك هست كه با نزديك نيم قرن تخريب خواسته يا نا خواسته فرهنگي ناگزير به اين سمت مي‌رويم!!! افسوس

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۳:۲۰

معلومه دل پری از پرسپولیسی‌ها داری‌ها. نوشته‌هات منطقی بود ولی نه همشون، مثلا اگر خودت رو ایسنا جان جای پرسپولیسی‌ها می‌ذاشتی می‌فهمیدی کلمه بزن بهادر زیر اون فشار بازی درست نیست، رگ گردنش اگر کلفت شد به خاطر غیرتشه ، چطور در مورد هجمه‌ها و شلوغ کاری‌های فولادی‌ها که به ناحق داد و فریاد می‌کشیدند مثل آقای هاشمی نسب هیچ اشاره ای نکردید؟ رگ آقای هاشمی نسب اگر کلفت شد اون بزن بهادری بود نه حق به جانب کنعانی.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۳:۳۳

من متوجه این همه دشمنی سرویس ورزشی ایسنا با پرسپولیس نمیشم / مسائل رو شخصی کردین و این اصلا حرفه‌ای نیست و باید یه جایی تموم بشه.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۴:۱۱

لات بازی جزو فوتبال ایران شده بخصوص تیم پرسپولیس که داوران را تهدید هم میکنن و نیمکت نشینان بعد از هر سوت داور به داور حمله کرده و باعث اشتباه و تحت تاثیر قرار گرفتن داور می‌شوند...

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۴:۵۲

هر وقت همچین اشتباهی رو توی همون کشورها از طرف داور دیدی و برخورد اونام خوب بود اون وقت بگو فقر فرهنگی. ما فقر فرهنگیمون امثال شما نویسنده‌هاس که به جای عدالت توی قلمتون تعصب کورکورانه روی تیمتون استقلاله وگرنه چرا رفتار ووریا با داور یا اون مدافعی که هر یک سال یک بار گل میزنه جاهلی راه میره رو نمی‌گی ولی میای کنعانی زادگانی و میگی که خیلی خیلی آشکار حقش و خوردن و به خاطر ناحقی اعتراض می‌کنه رو میگی. این میشه فقر فرهنگی در نبود ی مقاله نویس درست حسابی به جاش شما میای از پرسپولیسی که چند ساله بالا و پایین شما نه شما همه رو یکی کرده میگی.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۵:۰۱

آفرین به داوری که با گردن کلفتی بازیکن را و تمام تیم را یک تنه شکست داد و حرف خود را به کرسی نشاند. به جای فغانی ایشان را بفرستید فینال جام جهانی رییس کمیته داوران تبریک مدال طلا نصیب تیم داوری فیفا را نصیب خود می‌کنید در دنیا بهترین داور شدی ایشان

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۵:۰۲

آقا یا خانم سردبیر محترم ایسنا آیا قسم به امامان برای دفاع از حق بزن بهادر است یا فحاشی ناموسی ؟ آیا دفاع از خطایی که صورت نداده آن هم با اون فشار و استرس بازی جرم است جرم آقای کنعانی فقط صدای بلند است که ناشی از شرایط بازی بود اگر قرار باشد در مقابل همه ناداوری‌ها سکوت کرد و سر تمکین فرو برد سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. این صحنه با صحنه تیم ملی فرق دارد لطفا پازل‌های نامربوط را کنار هم نچینید.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۸:۰۲

به تیتر خبر خود نیز نظری بی‌اندازید. کاملا کف خیابانی است.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۱۸:۵۵

محمود فکری که اونطوری فحاشی کرد رو خودم دیدم و مطمئن شدم از این فوتبال.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۲۰:۳۶

به عنوان یه پرسپولیسی دو آتیشه می‌گم رفتار کنعانی‌زادگان واقعا اشتباه و غیرحرفه‌ایه ..هر چند داوران ما هم ضعیف هستن و نیاز به var حس میشه.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۲۲:۱۵

لطفا رفتار سرمربی تیم استقلال در فحاشی در ملا عام را هم با همین دقت و موشکافانه تجزیه و تحلیل بفرمایید.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۲۲:۳۱

مقاله عالي و بي نقص بود،لطفا در اين مورد بيشتر در خبرگزاري بحث بشه، ممنون

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۲۳:۲۴

آقای نویسنده، ظاهرا هنوز معنی بزن بهادر را نمیدانی. کجا برخورد و دعوایی شکل گرفته که از واژه بزن بهادر استفاده میکنی.

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۳۰ ۲۳:۳۸

ایسنا شما که از حقوق میلیاردی میگی لطفا در مورد فساد فدراسیون به نفع استقلال که باعث شده پرسپولیس و عقب بندازن نیز نگاهی بنداز. داد و فریاد کنعانی به خاطر رفتار تبعیض آمیز داوران بود. اشتباه یک بازی دو بازی نه در همه بازی های به ضرر پرسپولیس. فریاد کنعانی همان فریاد مردم ایران از درد که سال‌ها مخفی شده.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۱ ۰۱:۵۹

خوب دربدر حق داشت کنعانی باید جواب چهل میلیون هوادار بده؟