• شنبه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: اینفوگرافیک
  • کد خبر: 99112517929
  • خبرنگار : 71601

اینفوگرافیک / بشر در مریخ چه می‌کند؟

این روزها سیارۀ مریخ میزبان سه مأموریت فضایی است تا رازهای بیشتری از آن برای انسان آشکار شود. یکی از این مأموریت‌ها بر عهده مدارگرد «امید» متعلق به امارات متحده عربی است که توسط ژاپن به فضا ارسال شده است. مأموریت دیگر بر عهده کاوشگری از چین و مأموریت سوم هم به عهده کاوشگر آمریکایی «پشتکار» است. در این اینفوگرافیک به طور خلاصه خواهید دید که این سه مأموریت با چه هدفی در مریخ انجام خواهد شد.

گرافیک: پدرام آقایی

منبع داده‌ها: The Guardian

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۱۵:۳۳

به احتمالی سیاره مریخ دارای اکسیژن فراوانی بوده ومنابع آبی سطحی که بر اثر فوران آتشفشان بزرگی که بر سطح مریخ وجود دارد حرارت بسیاری در مریخ بوجود آورده که باعث از بین رفتن اکسیژن و حیات در این سیاره شده است و سطح آن را لایه ای نازک دی اکسید کربن فرا گرفته و به احتمالی در سطح زیرین مریخ آب فراوانی وجود دارد که قابل دستیابی توسط بشر می باشد.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۱۶:۳۸

امارات کجا بود ، بگو ژاپن و امریکا فک کنم...

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۱۸:۳۷

زورت میاد خخخخخخخخخخخخ

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۱۹:۱۲

فکر نکن ۱۰۰در۱۰۰ بود

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۰۲:۵۸

ایدولوژی رو با علم قاطی نکن امارات و ژاپن و آمریکا هر 3 در دانشگاههای خود بر روی ماهواره مریخ امارات کار کردند ولی مالکیتش در اختیار امارات هستش مثل اینه که بگیم در جنگ تحمیلی جنگنده‌های ایرانی نبودند که کلی عملیات انجام دادند جنگنده‌های آمریکایی بودند یکم تفکر

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۲۰:۴۸

خوب اینکه ژاپونو روسیه ماهواره نفرستادن یکم شوکم کرد. در مریخ اکسیژن هست ولی به قدری کمه که باید چند هزار بار نفس بکشی تا برابر یک بار نفس کشیدن در زمین باشه.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۲۱:۰۶

ممکنه مریخ در ۱میلیارد سال قبل وقوع جنگ هسته ای نابودش کرده باشه همون تعوری حیاط مریخی

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۲۱:۵۵

سفت شدن هسته داخلی مریخ و در نتیجه از بین رفتن حالت مغناطیسی مریخ که باعث عدم دفع شراره های خورشید شده و باعث شده جو مریخ با طوفانهای خورشیدی از بین بره.

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۰۴:۰۲

شاید معدن فلز یا چیزای قیمتی پیدا کردن که میخان تا عمق صد متر حفاری کنن .بحرحال هر سیاره ای که شبیه زمین باشه و فعالیت آتشفشانی داشته باشه باید فلزات زیادی اونجا باشه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۶ ۱۱:۴۳

ماهواره ارسالي با سرمايه امارات از كشور مبداً ژاپن بوده و توسط آْمريكا ساخته شده و با كنترل و راهبري و مشاركت دو كشور آمريكا و ژاپن ارسال شده است .