• چهارشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 99112922104
  • خبرنگار : 71469

از لیگ تندرستی چه خبر؟ / مشارکت ۳۵ هزار نفر در سراسر کشور

از لیگ تندرستی چه خبر؟ / مشارکت ۳۵ هزار نفر در سراسر کشور

رئیس سازمان آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی آخرین وضعیت برگزاری اولین دوره لیگ تندرستی را تشریح کرد.

محمد مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه اولین دوره لیگ تندرستی با مشارکت ۳۵ هزار نفر از ۵۰۰ شهرستان کشور از چهارم بهمن سال جاری آغاز شده و در نیمه دوم اسفند به پایان می رسد، اظهار کرد: در طرح برگزاری لیگ تندرستی ۱۵۰ دقیقه فعالیت بدنی مطابق با دستورالعمل های سازمان بهداشت جهانی در هفته مدنظر قرار گرفته است که شامل شش برنامه تمرینی ۲۵ دقیقه‌ای در طول شش روز هفته است.

وی ادامه داد:  پس از اتمام این دوره، دومین دوره لیگ تندرستی در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود و هدف گذاری صورت گرفته در حوزه اقشار پرجمیت کشور است و پیش بینی می شود مشارکت ها بیش از ۱۰ برابر شود.

به گزارش ایسنا، همچنین رئیس سازمان آمادگی جسمانی فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان اینکه پیشرفت استقبال مردم از نخستین دوره لیگ تندرستی فراتر از تصور بوده است، در مورد ایده برگزاری این لیگ گفت: با توجه به مطالعاتی که در ماه‌های گذشته صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایطی که کرونا در کشور ایجاد کرده است، برای کاهش کم تحرکی در کشور به طراحی یک ایده و رویداد جدید نیاز داریم.

وی ادامه داد: بنابراین نخستین دوره لیگ تندرستی از روز چهارم بهمن ماه سال جاری آغاز به کار کرد و جامعه آشنایی خوبی با این لیگ پیدا کرده است گفت: با وجود اینکه نخستین دوره لیگ تندرستی را اجرا می‌کنیم اما با تلاش هیات‌های استانی و شهرستانی و اداره کل ورزش استان‌ها مردم آشنایی بسیار خوبی با اهداف این لیگ پیدا کرده‌اند و مشارکت فوق العاده ای داشته‌اند. هدف اصلی ما این بود که در نخستین سال مردم با این ایده آشنا شوند و شرایط جدیدی را تجربه کنند.

وی در مورد اهدافی که این لیگ داشته است گفت: اجرای لیگ تندرستی باعث شد بسیاری از ظرفیت‌های بزرگی که در ورزش همگانی داشتیم و مغفول مانده بود شناسایی شود.

مرادی افزود: در حال حاضر هفته چهارم این لیگ را پشت سر می‌گذاریم و در پایان اسفندماه با برگزاری مراسم اختتامیه باشکوه از رشته‌ها، هیات‌ها و شهرستان‌های برتر تقدیر خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه اتفاق بزرگی برای سال نخستین برگزاری این رویداد رقم خورده است گفت: خوشحالیم که مردم رضایت بسیار بالایی از برگزاری این لیگ دارند و اطمینان داریم که لیگ تندرستی ایران در سال آینده به یکی از بزرگترین رویدادهای ورزش کشور تبدیل خواهد شد.

مرادی ادامه داد: هر چه رقابت فشرده‌تر باشد ما جامعه‌ای سالم‌ تر و با نشاط‌تر خواهیم داشت و مردم زندگی بهتری را تجربه خواهند کرد.

رئیس سازمان آمادگی جسمانی با تاکید بر اینکه ورزش همگانی باید دغدغه تمام مسئولان ورزش و خارج از ورزش شود گفت: اگر مسئولان حمایت کنند برای سال آینده می‌توانیم یک اتفاق بزرگ را رقم بزنیم. ورزش همگانی سال های سال است که دغدغه مسئولان از جمله مقام معظم رهبری است که امیدوارم بتوانیم برای داشتن جامعه‌ای سالم و بانشاط دست در دست هم دهیم و با طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه به اهداف مان برسیم.

محمد مرادی در ادامه گفت: لیگ تندرستی ایران مسیر خودش را پیدا کرده است به طوری که از ابتدای شروع این لیگ تاکنون هر روز شاهد افزایش مشارکت مردم بودیم و افزایش ۱۳۰۰ درصدی استقبال مردم از روز نخست لیگ تاکنون نوید روزهای خوبی را در آینده می‌ دهد.

وی در مورد نحوه مشارکت مردم در این طرح، گفت: با توجه به کم تحرکی مردم و شیوع کرونا تلاش کردیم یک طرح ملی را اجرا کنیم. هدف این نبود که طرحی را روی کاغذ داشته باشیم بلکه می‌خواستیم طرحی را اجرا کنیم که ملموس و تاثیرگذار باشد. طرح ملی باید طرحی باشد که حتی دور افتاده‌ترین شهرستان‌ها و روستاها هم بتوانند در آن مشارکت داشته باشند.

مرادی ادامه داد: به همین دلیل ما یک پلتفرمی را طراحی کردیم که برنامه‌ها به صورت روزانه طراحی و در اختیار مردم قرار داده می‌شود و مخاطبان در تمام استان‌ها و ۵۰۰ شهرستان، به سایت مراجعه می‌کنند و برنامه ۲۵ دقیقه‌ای دقایقی را اجرا کرده و دقایقی از آنرا برای ما ارسال می‌کنند. طراحی این برنامه بر اساس الگوهای علمی و رویکرد ۱۵۰ دقیقه تمرین برای هر نفر در طول یک هفته می باشد.

رئیس سازمان آمادگی جسمانی ادامه داد: روز بعد برنامه تغییر می‌کند و این روند ادامه خواهد داشت. اطلاعات کامل را از شرکت کنندگان در اختیار داریم و می‌دانیم که هر فردی از کجا در لیگ مشارکت داشته است که براساس آن جدول رده بندی لیگ را هم طراحی می‌کنیم و هر استانی که درصد بیشتری از مردمش در این لیگ مشارکت کنند رتبه بالاتری را به خود اختصاص خواهد داد.

محمد مرادی در پایان تاکید کرد: ۵۰۰ شهرستان هم لیگ را به صورت جداگانه برگزار می‌کنند و به صورت روزانه عملکرد آن‌ها بررسی می‌شود و در اختیار هیات استانی قرار می‌گیرد که در نهایت هر استانی که بتواند بیشترین مشارکت را داشته باشد در رتبه بندی نهایی جایگاه بهتری را به خود اختصاص خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۲-۱۶ ۱۲:۲۵

لیگ بسیار بسیار عالی هستش چون مثلا من در ماه مثلا ۷ روز رو ورزش میکردم‌ با لیگ تندرستی هر روز ورزش میکنم