• دوشنبه / ۵ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 94110502763
  • خبرنگار : 71530

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اعلام کرد

3000 کارآفرین متقاضی همکاری با بنیاد برکت

3000 کارآفرین متقاضی همکاری با بنیاد برکت

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان کرد: شاه بیت اقتصاد مقاومتی تکیه و اتکاء به مردم است و تا زمانی که تکیه به مردم وجود نداشته باشد نمی‌توانیم خود را از نیرنگ و فریب دشمنان مصون بداریم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) عنوان کرد: شاه بیت اقتصاد مقاومتی تکیه و اتکاء به مردم است و تا زمانی که تکیه به مردم وجود نداشته باشد نمی‌توانیم خود را از نیرنگ و فریب دشمنان مصون بداریم.

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ محمد مخبر دزفولی در مراسم افتتاح و بهره برداری از 24 طرح توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت که با حضور حجت الاسلام و المسلمین گلپایگانی، رئیس دفتر مقام مظعم رهبری،‌ معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، رئیس و اعضای هیئت امنای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مجموعه باغ بهشت برگزار شد عنوان کرد: امروز از 500 طرح در سراسر کشور بهره‌برداری می‌شود که می‌خواهم ثواب معنوی این امر به روح مقدس حضرت امام (ره) و شهدای انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: امروز 24 طرح اقتصادی در 13 استان کشور با حجم سرمایه‌گذاری 394 میلیارد تومان و ظرفیت اشتغال 14 هزار و 380 نفر افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

دزفولی ادامه داد: همچنین امروز از 345 واحد مسکونی باحجم سرمایه گذاری 4.5 میلیارد تومان نیز بهره‌برداری خواهد شد.

وی در ادامه به ساخت 40 مدرسه با 223 کلاس درس در 20 استان، 70 مسجد در 17 استان و 21 پروژه عمرانی در 10 استان کشور اشاره کرد و گفت: به طور کلی امروز از 500 پروژه توانمندسازی اقتصادی ویژه مناطق محروم 27 استان کشور با حجم سرمایه گذاری 443 میلیارد تومان، بهره برداری خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ادامه به موفقیت برجام اشاره کرد و گفت: امروز برجام به نتیجه رسیده است و باید از نتایج آن استفاده کنیم و در عین حال مواظبت‌های شدیدی هم در این راه داشته باشیم زیرا نباید فراموش کنیم که در دوران تحریم دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و نباید در حال حاضر با از بین رفتن برخی از این تحریم‌ها از این دستاوردهای دوران تحریم خود غفال شویم.

وی در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که اسلام هست، دشمنان نیز دست از تقابل با آن برنخواهند داشت و البته خدا را شاکریم که در نظام جمهوری اسلامی ایران هیچ کس با چنین اهدافی حضور و وجود ندارد اما باید در این دوره از دستاوردهای خود بیش از پیش محافظت کرده و بدانید که ایران در حال حاضر در جایگاهی قرار دارد که در ابعاد مختلف در سطح بین المللی صاحب نظر است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: تقویت تولیدات داخل که به دلیل تحریم‌ها با خلاقیت در کشور شکل گرفته است امروز باید در دستور کار قرار گیرد. زیرا باید بدانیم که در حال حاضر دشمن در مسائل اقتصادی تمام قد در مقابل ما ایستاده و هر روز یک برگ جدید را برایمان رو می‌کند. به همین دلیل نباید به آنها اجازه د هیم که با ما بازی کنند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: نباید فرصت‌های خود را در کشور به لحاظ نعمت‌های خدادادی نیز از دست بدهیم و به توان ملی و منابع خود تاکید کنیم.

رئیس ستاداجرای فرمان حضرت امام (ره) در ادامه اساس و محور فعالیت‌های این ستاد را در جهت اقتصاد مقاومتی و مصالح نظام و همچنین توجه به محرومان دانست و گفت: اقتصادمقاومتی و مصالح نظام یکی از محورهای فعالیت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بوده و همچنین در تمامی طرح‌های این ستاد تاکید برآن است که ذینفعان آن طرح‌ها محرومان باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمامی اقدامات ستاد اجرای فرمان حضرت امام (ره) بر حول این دو محور بوده و چه در بنیاد برکت و چه در سایر اقدامات اقتصادی و .... این ستاد بر این مسائل تاکید می‌شود.

وی همچنین ضمن تاکید بر آنکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در هیچ کدام از اقدامات و طرحهای خود روحیه ماندگاری ندارد، گفت: در حال حاضر بسیاری از پروژه‌هایی که 100 درصد توسط این ستاد ایجاد، راه اندازی و به مرحله بهره برداری رسیده است به بخش خصوصی واگذار شده و یک درصد هم در آنها سهم نداریم.

مخبردزفولی تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از 140 شرکت واگذار کرده و دیگر هیچ سهمی از آنها نداریم در حالی که می‌توانستیم با در نظر گرفتن سهمی کوچک در این شرکت‌ها به سرمایه عظیمی دست پیدا کنیم اما روحیه ماندگاری در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وجود ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هیچ رقابتی با بخش خصوصی ندارد بلکه استراتژی مهم این ستاد همکاری با بخش خصوصی است.

مخبردزفولی تصریح کرد: در حال حاضر 250 شرکتی که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با آن مشارکت و همکاری می‌کند همگی بخش خصوصی هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از هرگونه امری که شائبه رانت، سوء استفاده و حسن استفاده داشته باشد خودداری می‌کند.

مخبردزفولی در خصوص مالیات نیز افزود: برخی گمان می‌کنند که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مالیات پرداخت نمی‌کند در حالی که این ستاد مالیات تمام پرسنل و تک تک اقدامات خود را پرداخت می‌کند و تمام اقدامات ما روشن و شفاف است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ادامه داد: تمامی فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دارای شفافیت مالی کامل است به طوری که سالیانه دو بار حسابرسی تلفیقی در آن صورت گرفته و تمامی مسائل مالی به دقت بررسی می‌شود.

وی افزود: همچنین حمایت از نخبگان مناطق محروم را نیز در دستور کار داریم زیرا معتقدیم سرمایه اصلی کشور نیروی انسانی آن است و در همین راستا در حاضر بیش از 250 جوان زیر 32 سال با مدرک تحصیلی بالای فوق لیسانس از دانشگاه‌های معتبر در سیستم ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) کار می‌کنند.

وی همچنین اظهار کرد: تا بحال حدود 250 طرح اقتصادی توسط این ستاد در کشور به انجام رسیده و بیش از 130 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم را نیز ایجاد کرده‌ است.

مخبردزفولی در ادامه خاطر نشان کرد: باید بدانیم کارآفرینی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم بسیار سخت است اما ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اکنون به نقطه‌ای رسیده است که 3000 کارآفرین متقاضی همکاری با آن هستند.

وی همچنین عنوان کرد:‌ در حال حاضر در تمامی کشورهای توسعه یافته بر دو وجه تاکید می‌شود؛ نخست آنکه پول مردم را مدیریت کرده تا از سرمایه گذاری‌های خطرپذیر جلوگیری شود و دوم آنکه شرکت‌های دانش بنیان را ساماندهی و تقویت می‌کند.

وی همچنین ضمن بیان آنکه نسخه ‌هایی که مقام معظم رهبری برای اداره کشور می‌دهند از لحاظ علمی و اقتصادی بسیار کم نظیر هستند گفت: اگر دستورات مقام معظم رهبری را به طور کامل در کشور به انجام می‌رساندیم از گزند دشمنان کمترین آسیب را می‌دیدیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ادامه به سایر فعالیت‌های بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: طی چهار سال گذشته تعداد 1975 طرح زیربنایی با حجم سرمایه گذاری 385 میلیارد تومان را در 22 استان کشور با پوشش حدود 1450 روستا به انجام رسانده‌ایم و همچنین 428 مسجد، 140 خانه عالم و 25 مرکز فرهنگی جمعا حدود 593 واحد با حجم سرمایه گذاری به مبلغ 56 میلیارد تومان را به انجام رسانده‌ایم.

وی همچنین در خصوص خدمات سلامت الکترونیک نیز اظهار کرد: حدود 41 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اجرای آزمایشی در سه نقطه محروم زهک، پاوه و کلیبر(دو نقطه اسکو و لنده نیز در دست اجراست) با 16 خدمات آزمایشگاهی با پوشش 300 هزار نفر جمعیت به انجام رسانده‌ایم.

مخبردزفولی در ادامه در خصوص ساخت بیمارستان در مناطق محروم نیز اظهار کرد: ساخت 10 باب بیمارستان با هزار تخت بیمارستانی و اعتباری معادل 100 میلیارد تومان نیز توسط بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای ساخت بیمارستان در مناطق محروم هزینه شده است؛ علاوه بر آن با 740 تخت بیمارستانی و با حجم سرمایه گذاری به مبلغ هزار میلیارد تومان به ساخت بیمارستان فوق تخصصی و پیشرفته برکت نیز اقدام کرده‌ایم.

وی در خصوص خدمات قرض الحسنه نیز اظهار کرد: اعطای 120 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به 30 هزار نفر متقاضی نیازمند مناطق محروم نیز از دیگر اقدامات بنیاد برکت بوده است.

مخبردزفولی ادامه داد: بنیاد برکت همچنین به پوشش بیمه تکمیلی حدود 155 هزار نفر در روستاهای محروم و دور دست استان‌های کشور اقدام کرده و علاوه بر آن 19 هزار و 780 یتیم زیر 10 سال را در مناطق محروم 30 استان کشور به جز استان تهران تحت پوشش قرار داده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همچنین در خصوص تامین کمک هزینه جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند نیز گفت: تا کنون 564 کمک هزینه تامین جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند توسط بنیاد برکت تامین شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر تمامی این اقدامات مبلغ 18 میلیارد تومان به 41 هزار نفر نیز برای کمک به درمان بیماریهای صعب العلاج توسط این بنیاد تامین شده است.

وی ادامه داد: در تلاشیم طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری هم کمیت و هم کیفیت اقدامات خود را توسعه دهیم و در این راستا به دعای مقام معظم رهبری برای هرچه بهتر به ثمر رسیدن این اقدامات نیازمندیم.

به گزارش ایسنا، بنیاد برکت تا کنون 250 طرح توانمندسازی اقتصادی را با مبلغ سرمایه گذاری 4276 میلیارد تومان و تعداد 4267 طرح زیربنایی و عمرانی را با مبلغ سرمایه گذاری 385 میلیارد تومان و 800 مدرسه با اعتبار 295 میلیارد تومان، ساخت 593 مسجد و مرکز فرهنگی با 56 میلیارد تومان، ساخت 11 بیمارستان با 331 میلیارد تومان، 16 نوع طرح خدمات سلامت الکترونیک با 41 میلیارد تومان و 9 طرح خدمات بیمه‌ای، ایتام و بانکی با 152 میلیارد تومان اعتبار و در مجموع 5946 طرح با اعتبار 5 هزار و 536 میلیارد تومان را در کشور به انجام رسانده‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha