• چهارشنبه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 00061742194
  • خبرنگار : 50233

معاون سیاسی،امنیتی استاندار سمنان در بازدید از جهاددانشگاهی:

دستگاه‌ها در برون‌سپاری پروژه‌ها اولویت اول را به جهاددانشگاهی بدهند

دستگاه‌ها در برون‌سپاری پروژه‌ها اولویت اول را به جهاددانشگاهی بدهند

ایسنا/سمنان معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به بدنه نیروی انسانی جوان در جهاددانشگاهی گفت: رهبری معظم انقلاب در بیانیه گام دوم تاکیدات بسیار زیادی بر بهره‌گیری از ظرفیت جوانان داشته‌اند و جهاددانشگاهی یکی از دستگاه‌هایی است که به این مطالبه رهبری معظم انقلاب عینیت بخشیده است.

حبیب‌الله خجسته‌پور در بازدید از جهاددانشگاهی استان ضمن تبریک روز خبرنگار و سالروز تاسیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: رویکرد جهاددانشگاهی چه در سطح ملی و چه در سطح استان سمنان، جوان‌محوری است و روحیه جهادی و استفاده از ظرفیت جوانی باعث شده تا این ‌واحد بسیار خوب عمل کرده و همواره در خدمت توسعه استان باشد.
وی حوزه فعالیت‌های جهاددانشگاهی را متنوع خواند و افزود: فعالیت های این نهاد انقلابی در استان نیز از تنوع و گونه‌گونی بسیار بالایی برخوردار است و اگرچه می‌طلبد که برای هر کدام از این بخش‌ها یک دستگاه عریض و طویل ایجاد شود اما جهاددانشگاهی در استان توانسته به مدد روحیه انقلابی و جهادی و با بهره گیری از ظرفیت جوانان ظرفیت‌های خود را در خدمت توسعه استان قرار دهد.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به سرانه بالای دانشجویی در استان گفت: سرانه دانشجویی در استان از نرم میانگین کشوری بالاتر است و همین بستر مناسبی برای استفاده بیشتر جهاددانشگاهی از ظرفیت جوانان دانشجو را فراهم کرده است.

خجسته‌پور با بیان اینکه جهاددانشگاهی استان سمنان توانسته با دو رویکرد جوان‌محوری و روحیه جهادی، توانمندی‌های خود را در خدمت توسعه استان قرار دهد خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد مراکز دانشگاهی در سطح استان، می‌طلبد که رابطه دو سویه‌ای بین دانشگاه‌ها و جهاددانشگاهی استان بوجود بیاید.

وی خواستار برنامه‌ریزی جهاددانشگاهی برای بهره‌گیری بیشتر از اوقات فراغت دانشجویان شد و گفت: انتظار می‌رود که جهاددانشگاهی در فعالیت‌های علمی و پژوهشی خود استفاده بیشتری از ظرفیت دانشجویان ببرد. بهتر است که بهره‌گیری از توان دانشجویان نیز محدود به طرح‌های جهاددانشگاهی نشود و در بخش‌هایی که دانشجویان خود پیش‌قدم می‌شوند، نیز جهاددانشگاهی بستر لازم را برای دانشجویان فراهم کند.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به گلایه رئیس جهاددانشگاهی از عدم برون سپاری طرح‌های دستگاه ها به جهاددانشگاهی استان گفت: دستگاه های اجرایی استان در برون‌سپاری پروژه‌ها باید در گام اول طرح‌ها را به دستگاه هایی نظیر جهاددانشگاهی استان ارائه دهند و اگر آنها نتوانستند طرح را عملیاتی کنند، بعد از آن طرح را به مراکز دیگر برون‌سپاری کنند.

این مدیر ارشد اجرایی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست: در برون سپاری پروژه‌ها اولویت اول را به جهاددانشگاهی بدهند و در گام های بعدی سراغ دیگر مراکز بروند.

وی از پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از مراکز تحقیقاتی موفق در کشور نام برد و گفت: پژوهشکده رویان، یکی از اقدامات شاخص جهاد دانشگاهی در کشور است که با توجه به دغدغه فرزند آوری در کشور، توسعه این مرکز می تواند در کشور راهگشا باشد و نیاز است تا این مهم در استان نیز راه‌اندازی شود.

خجسته‌پور بر لزوم کمک به تکمیل سریع‌تر این پروژه تاکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت علمی موجود در دو دانشگاه علوم‌ پزشکی استان و همچنین ظرفیت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، می تواند در راستای راه اندازی مرکز رویان در استان و برای خدمت به هم استانی ها به کارگرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha