• سه‌شنبه / ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400051208267
  • خبرنگار : 30077

/جهاد دانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

جهاددانشگاهی با روحیه جهادی و باور ایرانی از موانع عبور کرده است

جهاددانشگاهی با روحیه جهادی و باور ایرانی از موانع عبور کرده است

ایسنا/سمنان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی با روحیه جهادی و باور ایرانی از موانع پیش روی تولید علم عبور کرده است، گفت: جهاددانشگاهی به ظرفیت ها و فعالیت های علمی کشور تحرک بخشیده است و توفیقات و دستاوردهای ارزشمند این نهاد، باعث جهش علمی کشور شده است.

حبیب الله خجسته پور در آستانه ۱۶ مرداد، چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه تراز علمی و نیروی انسانی از مهمترین شاخص ها برای ارزیابی و موفقیت مراکز علمی است، گفت: جهاددانشگاهی، به عنوان یکی از مراکز مهم علمی، پژوهشی و تحقیقاتی کشور در طول مدت خدمت خود از بالاترین سطح تراز علمی و نیروی انسانی متخصص برخوردار بوده است و این از شاخصه های موفقیت این نهاد انقلابی است.

وی افزود: جهاددانشگاهی با توجه به همین دو مؤلفه تراز علمی و نیروهای جوان در همه زمینه ها بسترسازی و تحرک بخشی خوبی داشته است، فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی، ایجاد مراکز تحقیقاتی در زمینه سلول های بنیادین، در حوزه نانو و فناوری و... از نمونه های بارز و عینی فعالیت های شاخص جهاددانشگاهی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان افزود: یکی از ویژگی های جهاددانشگاهی به کار گیری نیروهای جوان با بستر علمی است، جهاددانشگاهی با تراز علمی بالا، از نیروهای جوان و متخصص در کنار بستر علمی که خود نهاد فراهم کرده است، استفاده می کند، در طول ۴ دهه فعالیت جهاددانشگاهی پس از انقلاب اسلامی، نمونه های زیادی از این فعالیت ها در جهاددانشگاهی دیده شده است.

خجسته پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه در بیانات خود به ویژگی ها و روحیه جهادی، جوان و تلاش جهادی مجموعه جهاددانشگاهی به عنوان نهاد علمی در کشور اشاره می کنند، اظهار داشت: معظم اله قطعاً با شناختی که از جهاددانشگاهی و فعالیت های درخشان این نهاد دارند بارها و بارها از نقش مهم و تأثیرگذار جهاددانشگاهی در توسعه و پیشرفت علمی کشور یاد می کنند و به آینده علمی و دستاوردهای درخشان جهاددانشگاهی امید دارند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این مؤلفه مهم، یعنی استفاده از نیروهای جوان با پشتوانه علمی و بستر علمی، در همه زمینه ها و حوزه های مختلف مد نظر قرار گیرد، قطعاً جهاددانشگاهی که در این کار پیشقدم نیز بوده است، موفق خواهد بود، چرا که پایه و اساس کار که همان برخورداری از نیروهای جوان است در جهاددانشگاهی وجود دارد و این نهاد می تواند محلی برای پرورش و تربیت مدیران و سرمایه انسانی با تراز علمی بالا باشد.

خجسته پور گفت: جهاددانشگاهی امروز بهترین الگو برای تلاش جهادی در کشور است، ما در همه امور نیازمند الگو های مناسب در کشور هستیم و امروز جهاددانشگاهی بهترین الگو برای تلاش جهادی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: ما همیشه از علاقه مندان به مجموعه جهاددانشگاهی بوده، هستیم و خواهیم بود، در هر جا هم که توفیق خدمت داشتیم، تعاملات خوب و مناسبی با مجموعه جهاددانشگاهی داشتیم چرا که معتقدیم شرایط کشور ما به گونه ای است که نیازمند تلاش جهادی هستیم، و برای اینکه تلاش جهادی داشته باشیم نیازمند الگو هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha