• دوشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1400120907259
  • خبرنگار : 71290

برگزاری مراسم تجلیل از ۴۰ سال فعالیت دیپلماتیک صلاح الزواوی

 برگزاری مراسم تجلیل از ۴۰ سال فعالیت دیپلماتیک صلاح الزواوی

مراسم تجلیل از ۴۰ سال فعالیت‌های دیپلماتیک و رسانه‌ای صلاح الزواوی، سفیر سابق فلسطین در تهران امروز از سوی جمعیت دفاع از ملت فلسطین و با حضور برخی مسئولان و شخصیت‌های سیاسی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مهدی شکیبایی قائم مقام جمعیت دفاع از فلسطین طی سخنانی در این مراسم با اشاره به تلاش‌ها و زحمات صلاح زواوی، شیخ السفرای نمایندگی‌های خارجی در ایران اظهار داشت: آقای زواوی دو خصوصیت ویژه را دارا هستند نخست اینکه روحیه جهادی ، حماسی و مقاومتی در ایشان وجود دارد در حالی که خواستگاه فکری وی با آنچه در تربیون‌ها صحبت می کند تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه صلاح زواوی از اولین مبارزان رویارویی با رژیم صهیونیستی بود، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های ایشان این است که دایما خود را مرید انقلاب اسلامی ، امام و رهبری می‌داند و این را در تمامی برنامه‌ها و صحبت‌های‌شان بیان کردند.

همچنین حجت الاسلام آمرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم طی سخنانی با تاکید بر اینکه در قرن حاضر کلمه مقدس مقاومت، عدالت و پیروزی حق بر باطل مختص فلسطین نبوده  و عالم‌گیر شده است، گفت: در قرن حاضر اتفاقات بزرگی رخ داده که فقط در فلسطین نیست تقریبا در سراسر دنیا این تحولات صورت گرفته در هیچ دوره‌ای از تاریخ تا این اندازه شخصیت‌های بزرگ ندیده‌ایم که نسبت به این مسائل حساس بوده  و در عمل حضور داشته باشند به عنوان مثال شیخ زکراکی ۶ فرزند پسر خود در راه خدا و برای آرمان فلسطین می دهد و حتی با وجود اینکه خود و همسرش را زندانی می کند باز هم پرچم فلسطین در دستش است.

 برگزاری مراسم تجلیل از ۴۰ سال فعالیت دیپلماتیک صلاح الزواوی

حجت الاسلام آمرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران

وی با تاکید بر اینکه صلاح زواوی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است، گفت: شاید خاستگاه و تفکر جنبش فتح با آنچه ایشان عمل می کند متفاوت است من در جایی ندیدم که اسمی از امام و رهبری ببرند و با عزت نباشد. بارها دیده ام که ایشان بر روی باورها و اعتقادات برای حمایت از حماس و جهاد ایستادگی کردند.

حجت الاسلام آمردوی خاطرنشان کرد: فلسطین یک سرزمین است، بوده و خواهد بود و  ماندگار است. امروزه تشخیص حق و باطل خیلی راحت است. اکنون می بنیم هرچه امام (ره) پیش بینی کردند محقق شد گفتند کمونیسم به زباله دان تاریخ می پیوند همانگونه شد گفتند شاه می رود رفت. هر پیش بینی که کردند محقق شد امیدوار هستم آزادی فلسطین را هم به زودی شاهد باشیم

در این مراسم ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سیدمجتبی ابطحی دبیر کل انتفاضه حمایت از فلسطین و شخیصیتهای چون خانم نواب صفوی ، مهرعلیزاده، مجتبی رحماندوست و برخی از سفرای سابق و مسئولانی که در حوزه فلسطین فعالیت دارند حضور داشتند.

 برگزاری مراسم تجلیل از ۴۰ سال فعالیت دیپلماتیک صلاح الزواوی

در پایان ضمن تقدیر از تلاشهای صلاح  زواوی هدیه ای از طرف زهرا مصطفوی دبیرکل جمعیت حمایت از فلسطین به وی تقدیم شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha