• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022417100
  • خبرنگار : 71610

بر اساس یک نظرسنجی

ساکنان اراضی اشغالی مخالف جنگ و نسبت به آینده خود بدبین هستند

ساکنان اراضی اشغالی مخالف جنگ و نسبت به آینده خود بدبین هستند

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌های انجام شده در سرزمین‌های اشغالی حاکی از مخالفت اکثریت ساکنان این منطقه با جنگ و بدبینی آنها نسبت به آینده رژیم صهیونیستی است.

به گزارش ایسنا، اندیشکده موسوم به «دموکراسی اسرائیل» با انجام یک نظرسنجی اعلام کرد که اکثریت ساکنان سرزمین‌های اشغالی دستیابی به معامله تبادل اسرا را اولویت اصلی دانسته و آن را به حمله زمینی در رفح ترجیح می‌دهند.

طبق گزارش شبکه المیادین، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که ۵۶ درصد از صهیونیست‌ها معتقدند تبادل اسرا باید اولویت اصلی رژیم اشغالگر باشد و این در حالی است که ۳۷ درصد با اقدام نظامی در رفح موافق هستند.

این نظرسنجی همچنین حاکی از اختلافات شدید میان حامیان حزب «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر سر تبادل اسرا یا حمله به رفح است؛ چراکه نتایج آن نشان می‌دهد ۴۸.۵ درصد آنها موافق حمله نظامی به رفح هستند و در مقابل ۴۴ درصد آنها دستیابی به توافق برای تبادل اسرا را اولویت خود می‌دانند.

نظرسنجی دیگر انجام شده توسط شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز حاکی از آن است که ۵۲ درصد شرکت کنندگان در آن معتقدند حمله گسترده در رفح پیروزی را برای رژیم اشغالگر به همراه نخواهد داشت و ۴۴ درصد نیز می‌گویند نتانیاهو توجهی به دستیابی به توافق تبادل اسرا ندارد و ۶۵ درصد نیز معتقدند که برای نتانیاهو ماندن در قدرت بسیار مهم‌تر از توافق است.

یک نظرسنجی دیگر که توسط مؤسسه موسوم به «سیاست مردم یهودی» نیز حاکی از آن است که ساکنان سرزمین‌های اشغالی نسبت به اینده رژیم صهیونیستی بدبین هستند و اعتقادی به امکان پیروزی این رژیم در جنگ ندارند.

طبق نتایج این نظرسنجی، درصد صهیونیست‌هایی که معتقد بودند رژیم اشغالگر پیروز جنگ خواهد بود در نظرسنجی‌های گذشته ۷۴ درصد بود اما در نظرسنجی جدید تنها ۳۸ درصد چنین اعتقادی دارند.

عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین در کنار دستاوردهای نظامی، منجر به نمایان شدن کوه یخ اختلافات سیاسی میان مقامات رژیم صهیونیستی شده است؛ طوری که کمتر روزی را می‌توان دید که صهیونیست‌ها به یکدیگر نمی‌تازند.

شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهداف متوهمانه‌اش از جنگ غزه پس از گذشت بیش از هفت ماه انواع جنایت وحشیانه در این باریکه موجی از نارضایتی و اعتراض علیه کابینه این رژیم را به همراه داشته است.

ساکنان سرزمین‌های اشغالی و در راس آنها خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه و حامیان آنها با برگزاری تظاهرات‌های روزانه خواستار توقف جنگ و امضای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا با مقاومت فلسطین هستند و کابینه بنیامین نتانیاهو را مقصر شکست مذاکرات می‌دانند.

همزمان با این تحولات درخواست‌ها برای سرنگونی کابینه تندرو نتانیاهو نیز بالا گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha