• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1403022417628
  • خبرنگار : 71955

مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور اعلام کرد

نیاز سالانه سازمان نوسازی مدارس به ۱۶۸ هزار میلیاردتومان اعتبار/ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ در سال جاری

نیاز سالانه سازمان نوسازی مدارس به ۱۶۸ هزار میلیاردتومان اعتبار/ساخت ۲۰۰ مدرسه بزرگ در سال جاری

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، سازمان نوسازی سالانه ۱۶۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: بحث استانداردسازی با قدرت در حال انجام است و سال گذشته حدود ۱۰ هزار کلاس درس تحویل داده شد.

به گزارش ایسنا، خان محمدی در ۲۶ امین جشنواره خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه مدرسه‌سازی در دولت سیزدهم اتفاق مهمی بوده گفت: سال گذشته رشد اعتبارات خیرین به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید و حتما رسانه‌ها در این زمینه نقش داشتند. 

وی با بیان اینکه موضوع مردمی‌سازی و توجه به مردم و افزایش مشارکت مردم برای حل مسأله جزو سیاست‌های این دولت است افزود: سازمان نوسازی با کمک و حضور خیرین در این دولت به اوج رسید و الگویی برای مردمی‌سازی است.

رییس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه ۴۰۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز در استان‌ها وجود دارد ادامه داد: اگر این جشنواره‌ها به خوبی برگزار شود مطمئنا با جهش مسئولیت اجتماعی به عدد ۲۰ هزار میلیارد تومان تعهد خیرین خواهیم رسید.

خان محمدی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که مشارکت خیرین در سال گذشته رشد ۳۰۰ درصدی داشته است گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند دستگاه آموزش و پرورش قابل مقایسه با سایر دستگاه‌ها نیست. آموزش و پرورش آینده ساز است.

وی با بیان اینکه نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب و ابلاغ شده است و تکلیف سند و زیرنظام فضا و تجهیزات مشخص شده افزود: این جشنواره به این نیت است که به مدرسه‌سازی کمک کند. 

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سرانه کشوری فضای آموزشی به صورت میانگین ۵.۲۸ است و تا فاصله مطلوب فاصله داریم، ادامه داد: سرانه باید در برنامه هفتم به ۶.۱ دهم برسد که ۱۲.۵ میلیون مترمربع فضا نیاز داریم تا به این عدد برسیم. 

خان محمدی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۹۲ هنرستان با ۱۳۳۵ کلاس درس و کارگاه تحویل دانش‌آموزان شد گفت: از پروژه‌های سال گذشته ۱۴۷۰ مدرسه به صورت مشارکتی و مابقی به صورت دولتی احداث شده که ۶۵ درصد این فضاها در مناطق روستایی ساخته شده است. 

وی با بیان اینکه ۲۳ هزار خیر در کشور داریم، افزود: در سال گذشته که جشنواره برگزار شد بیش از هزار خیر به این مجموعه اضافه شدند. 

خان‌محمدی با بیان اینکه تکریم خیرین و اعتبار مالیاتی که برای اولین بار به حوزه مدرسه‌سازی اختصاص یافته از جمله احکام مهم برنامه هفتم توسعه است ادامه داد: در طرح «بساز مدرسه» به سراغ فرهنگ‌سازی موضوع می‌رویم.

وی با بیان اینکه شاداب‌سازی و بهسازی ۷۰ هزار کلاس درس سال گذشته انجام شد ادامه داد: امسال ۱۱۰ هزار کلاس درس مرمت، بهسازی و شاداب‌سازی خواهد شد. ۶۷۶۸ فضا در این دولت احداث، تکمیل و تجهیز شده است و طبق برنامه هفتم توسعه باید ۲۰۰ مدرسه بزرگ مقیاس ساخته شود که کار آن در سال جاری آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا جعفری نیز در جلسه ۲۶ امین جشنواره خیرین مدرسه ساز با بیان اینکه آموزش و پرورش زیربنای توسعه کشور است گفت: هر کشوری به آموزش و پرورش توجه کند، موفق است.

وی با گرامیداشت یاد خیرین مدرسه‌ساز افزود: سال گذشته حدود ۳۰۰ برابر تعهدات خیرین افزایش یافت. برنامه‌ریزی این است که تعهدات خیرین به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد.

جعفری با بیان اینکه تا به حال تعهدات خیرین ۱۱ هزار میلیارد تومان بوده است ادامه داد: جشنوار امسال با شعار «خیرین مدرسه‌ساز پیشران ایران قوی» در حال برگزاری است و ۲۶ اردیبهشت در شهر شیراز همایشی با حضور نمایندگان ایرانیان خیر خارج از کشور برگزار خواهد شد تا از این ظرفیت هم برای مدرسه‌سازی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ مجمع خیرین مدرسه‌ساز وجود دارد، گفت: دوم خرداد گردهمایی روسای مجامع و مدیران مجامع خیرین مدرسه‌ساز در اصفهان برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، راشکی، معاون سازمان نوسازی مدارس نیز در این نشست با بیان اینکه مجموع کمک‌های سال ۱۴۰۱ خیرین ۴۶۰۰ میلیارد تومان بود گفت: در خلال جشنواره‌های سال گذشته این کمک‌ها به بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید. 

وی با بیان اینکه این نشان از توجه خیرین به امر مهم مدرسه‌سازی دارد افزود: امسال هم با شعار مقام معظم رهبری، جشنواره بیست‌وششم آغاز شده است و با کمک خیرین طعم عدالت آموزشی و تربیتی را به تمام مردم در سراسر کشور خواهیم چشاند.

معاون سازمان نوسازی با بیان اینکه جذب مسئولیت اجتماعی، مشارکت شرکت‌ها و صنایع، استفاده از فناوری‌های نوین و احداث هنرستان‌های تخصصی رویکرد ما در جشنواره ملی است ادامه داد: مناسب‌سازی فضا جهت حضور اولیاء، معلمان و دانش‌آموزان برای نگهداشت و بهسازی مدارس یکی از موارد تحولی سازمان و جشنواره است.  

راشکی با بیان اینکه جشنواره‌های خیرین در ۴۵۰ شهر کشور در حال برگزاری است گفت: امید است بتوانیم در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته که حدود ۱۱ درصد پروژه‌های ما مردمی و ۴۶ درصد مشارکتی بود، تحولی دیگر در حوزه مدرسه‌سازی ایجاد کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha