• جمعه / ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403022820382
  • خبرنگار : 71415

کره جنوبی: کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

کره جنوبی: کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

ارتش کره جنوبی امروز جمعه از پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد توسط کره شمالی از محل سواحل شرقی این کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد این موشک‌ها از منطقه وونسان در ساحل شرقی کره شمالی در حوال ساعت سه و ۱۰ دقیقه بعدازظهر جمعه به وقت محلی صورت گرفتند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» این پرتاب‌های موشکی کره شمالی یک روز بعد از آن اتفاق افتادند که کره جنوبی و آمریکا جنگنده‌های خود را در قالب یک رزمایش مشترک در شبه جزیره کره به پرواز در آوردند.

ارتش کره جنوبی در بیانیه خود از تقویت نظارت و تجسس و آماده‌باش از سوی این ارتش در پاسخ به پرتاب‌های موشکی کره شمالی خبر داد.

کره شمالی در ماه‌های اخیر روند آزمایشات تسلیحاتی خود را تشدید و همزمان برنامه گسترده و مدرنیزه سازی زرادخانه تسلیحاتی خود را به پیش برده است. «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی هفته گذشته بر آزمایش یک پرتابگر چندگانه راکت جدید در ارتش این کشور نظارت و از چند کارخانه تسلیحات‌سازی بازدید کرد.

کره شمالی خصومت‌های آمریکا و کره جنوبی و رزمایش‌های نظامی آنها را محکوم و تصریح کرده در پاسخ به این خصومت‌ها تقویت برنامه‌های موشکی و هسته‌ای ضروری است. پیونگ یانگ از این رزمایش‌ها به عنوان تمرین حمله به خاک خود یاد کرده است. برخی کارشناسان می‌گویند کره شمالی از این جهت در واکنش به رزمایش‌های نظامی دشمنان خود زرادخانه تسلیحاتی‌اش را گسترش می‌دهد که در آینده بتواند از این پتانسیل همچنین در دیپلماسی احتمالی با آمریکا استفاده کند.

دو جنگنده اف-۳۵ ارتش کره جنوبی و دو جنگنده اف-۲۲ راپتور ارتش آمریکا روز پنجشنبه در قالب یک رزمایش هوایی مشترک بر فراز مرکز کره جنوبی به پرواز در آمدند. کره شمالی شدیدا به استقرار تسلیحات پیشرفته نیروی هوایی آمریکا در شبه جزیره کره حساس است.

«کیم یو جونگ»، خواهر کیم جونگ اون و از مقام‌های رده بالای کره شمالی اوایل روز جمعه گفت آزمایشات تسلیحاتی کره شمالی بخشی از یک برنامه پنج ساله تقویت و نوسازی تسلیحات این کشور که از سال ۲۰۲۱ به اجرا در آمده، به حساب می‌آیند.

او تاکید کرد تسلیحاتی که اخیرا توسط کره شمالی مورد آزمایش قرار گرفتند برای اجرای حملات علیه شهر سئول، پایتخت کره جنوبی طراحی شده‌اند و ادعاهای غربی‌ها درباره اینکه در آزمایشات تسلیحاتی پیونگ یانگ سلاح‌های مخصوص صادرات به روسیه به نمایش گذاشته می‌شوند را تکذیب کرد.

کیم یو جونگ در بیانیه‌ای که در رسانه‌های دولتی کره شمالی بازتاب یافت، نوشت: «ما این حقیقت را پنهان نمی‌کنیم که چنین تسلیحاتی را استفاده خواهیم کرد تا نگذاریم سئول هیچ گونه خیال خامی را به سرش راه دهد.»

وزارت اتحاد مجدد در دولت کره جنوبی به مواضع کره شمالی پاسخ داده و اعلام کرد کاملا آماده است تا هر گونه تهدید نظامی از سوی کره شمالی را با هماهنگی با ائتلاف نظامی خود با آمریکا دفع کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha