• دوشنبه / ۴ آبان ۱۳۸۳ / ۱۴:۰۶
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8308-01550
  • خبرنگار : 71274

سخنگوي دولت:/1/ مذاكره تنها راه رسيدن به توافق بر سر مسائل هسته‌يي است دولت در پي برگزاري انتخاباتي با هدف مشاركت همه‌جانبه است

سخنگوي دولت:/1/
مذاكره تنها راه رسيدن به توافق بر سر مسائل هسته‌يي است
دولت در پي برگزاري انتخاباتي با هدف مشاركت همه‌جانبه است

سخنگوي دولت تاكيد كرد كه در مورد مسائل هسته‌يي، تنها راه رسيدن به يك توافق ادامه‌ي مذاكرات است و راه ديگري در اين زمينه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا ، عبدالله رمضان‌زاده در جلسه‌ي هفتگي خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره‌ي تمهيدات انديشيده شده از سوي جمهوري اسلامي ايران در برابر پيشنهادات ارايه‌شده از سوي غرب در خصوص مسائل هسته‌يي گفت: راهكار نظام جمهوري اسلامي ايران، ادامه مذاكرات است. به نظر ما اين تنها راه رسيدن به يك توافق است و راه ديگري در اين زمينه وجود ندارد، ما در عين احترام به نگراني‏هاي موجود در سطح جامعه‏ي بين‏المللي راجع به گسترش سلاح‏هاي هسته‏اي، خود را موظف مي‏دانيم كه از حق مشخص شده‌ي خود كوتاه نياييم.

وي افزود: اعلام هم كرده‏ايم كه تهديد در مورد جمهوري اسلامي كارساز نيست و انتظار داريم كه دوستان و كساني كه طرف مذاكره ما هستند، هيچ‏گاه به زبان تهديد متوسل نشوند. ما ثابت كرده‏ايم كه در مذاكره آمادگي مذاكرات منطقي و عقلاني را داريم اما به هر حال از حق خود نخواهيم گذشت؛ اين سياست كلي جمهوري اسلامي ايران است و ادامه پيدا خواهد كرد.

رمضان‌زاده تاكيد كرد: ما هنوز پاسخ رسمي‏مان را معين نكرده‏ايم كه اعلام شود اما اين پاسخ حتما در چارچوب همين سياست‏هاي كلي اعلام شده خواهد بود.

رمضان زاده در پاسخ به سوال خبرنگاري كه در مورد سرمايه‏گذاري خارجي سوال كرد و در اين بين به تناقض اظهارات دكتر حسيني در فرانسه و سخنان سخنگوي دولت در قم اشاره داشت، با بيان اين كه تناقضي وجود نداشته است، ادامه داد: طي چهار سال گذشته با تلاش گسترده و با ايجاد ثبات قوانين و مقررات‏زدايي از برخي از قوانين توانسته‏ايم، فضايي را براي سرمايه‏گذاري در كشور فراهم كنيم كه مي‏تواند نيازهاي كشور را براي توسعه تا حد زيادي از طريق جلب سرمايه خارجي برطرف كند.

وي خاطرنشان كرد: ما اعلام كرده‏ايم كه مطابق برنامه چهارم كه تنظيم و به مجلس شوراي اسلامي ارائه كرده‌ايم، براي اداره كشور نيازمند جلب سرمايه‌گذاري خارجي هستيم . اين سرمايه‏ها، مطابق سياست‏هاي 4 - 5 سال گذشته ادامه دارد.

سخنگوي دولت با اشاره به اظهارات خود در قم يادآور شد: همه‏ي سفراي ما در كشورهايي كه مشغول مذاكرات اقتصادي بودند، به دولت خبر دادند كه در ادامه مذاكرات با مشكل مواجه شدند و اين مشكل هنوز ادامه دارد. زيرا آنچه در جلب سرمايه خارجي مهم است ثبات سياسي و اقتصادي است، مساله اول ثبات در قوانين است كه كشور ما آن را دارد اما مساله دوم با مصوبات اخير دچار مشكل شده و ما انتظار داريم همه دوستان به اين امر مهم توجه داشته باشند.

رمضان‌زاده در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا كه از وي درباره تناقض طرح بحث مختل‌شدن اطلاع‏رساني بين دولت و جامعه از سوي وي و اظهارات وزير اطلاعات در اين زمينه سوال كرد، پاسخ داد: نوع سوال مطرح شده از آقاي يونسي باعث ايجاد اين شبهه شده است كه اختلاف نظر، وجود دارد. در جملات پاياني سخنان آقاي يونسي اشاره شده كه دولت رابطه خوبي با مردم دارد، در حالي‌كه صحبت‏هاي من در رابطه دولت با مردم نبود، بلكه گفتم رابطه اطلاع‏رساني اين دولت با مردم مختل شده و در رييس‌جمهور نيز در مصاحبه روز چهارشنبه خود با خبرنگاران اين مساله را تاييد كردند.

سخنگوي دولت در پاسخ به سوال ديگر ايسنا مبني بر تمهيدات دولت خاتمي براي برگزاري انتخابات گسترده و فراگير، گفت: ما برگزاري انتخابات دوم خرداد را به آن شكل حماسي و حضور پرشور مردم، نشانه‏ي درايت مقام معظم رهبري مي‏دانيم كه توانستند در شرايطي كه عده‏اي مي‌خواستند اعلام كنند كه بايد به فرد خاصي راي داده شود و نظر جمهوري اسلامي بر فرد خاصي است، فضايي را در جامعه فراهم كردند كه در واقع همه‌ي گرايشهاي سياسي در چارچوب قانون اساسي جمهوري اسلامي و معتقدان به نظام توانستند در انتخابات شركت كنند.

وي ادامه داد: تصور ما اين است كه طي دو انتخابات گذشته به خصوص انتخابات مجلس شوراي اسلامي و انتخابات شوراها به دلايل متفاوت انگيز‌ه‌هاي مشاركت‌جويانه مردم كاهش پيدا كرده است. به نظر ما در انتخابات مجلس فضاي رقابت كافي به وجود نيامد و در واقع فضايي به وجود آمد كه همه جريان‏هاي سياسي نمي‌توانستند در آن مشاركت داشته باشند، دولت هنوز هم به اين روند معترض است اما اميدواريم در انتخابات آتي، شاهد چنين روندي نباشيم و به گونه‏اي رفتار شود كه همه جريان‏هاي سياسي معتقد به قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي بتوانند در انتخابات شركت كنند.

رمضانزاده تاكيد كرد: دولت در پي برگزاري انتخاباتي با هدف مشاركت همه‌جانبه همه كساني است كه مي‏توانند راي بدهند. از نظر ما اين هم براي توسعه اقتصادي كشور، گسترش امنيت عمومي و براي ارتقاي جايگاه ملي در سطح بين‏المللي امري بسيار ضروري است.

ادامه دارد....

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha