• دوشنبه / ۴ آبان ۱۳۸۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8308-01570
  • خبرنگار : 71274

مصوبات هيات دولت تشريح شد؛ لايحه‌ي ساز و كارهاي ناظر بر اجراي كنوانسيون منع گسترش، توليد، انباشت و به كارگيري سلاحهاي شيميايي تصويب شد

مصوبات هيات دولت تشريح شد؛ 
لايحه‌ي ساز و كارهاي ناظر بر اجراي كنوانسيون منع گسترش، توليد، انباشت و به كارگيري سلاحهاي شيميايي تصويب شد

سخنگوي دولت در جلسه‌ي امروز خود با خبرنگاران مصوبات هيات وزيران را تشريح كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌عبد الله رمضان‌زاده سخنگوي دولت، پيش از پاسخ به سوال خبرنگاران مصوبات هيات دولت را به اين شرح عنوان كرد:

- در جلسه روز گذشته هيات وزيران، وزارت امور اقتصاد و دارايي گزارشي از عملكرد بازار بورس اوراق بهادار تهران و برنامه‌هاي دو سال آينده اين بازار را به هيات دولت ارائه كرد.

بر اساس اين گزارش، ارزش بازار بورس تهران حدود 46 ميليارد دلار است كه تا پايان سال 84 برنامه‌ اين است كه به صد ميليارد دلار برسد.

ميانگين قيمت سهام در شش ماهه‌ي اول سال جاري 8 هزار و 62 ريال بوده است كه نسبت به ميانگين قيمت سهام در دوره‌ي مشابه سال 82 رشد معادل 20 درصد داشته است. همچنين نسبت به ارزش بازار سرمايه به توليد ناخالص داخلي در سال 83 به 35 درصد رسيده.

بر اساس اهداف كمي ارائه شده در اين گزارش، تعداد پذيرش شركتها در بورس از 185 شركت در پايان سال 82 به پانصد شركت در مرداد ماه سال 84 خواهد رسيد و تعداد شركتهاي كارگزاري از 54 شركت در پايان سال 82 به 150 شركت در مرداد سال 84 خواهد رسيد.

تعداد تالارهاي معاملاتي بورس نيز از 5 تالار در پايان سال 82 به 45 تالار در پايان مرداد 84 خواهد رسيد.

- بر اساس مصوبه ديگر هيات وزيران، به صندوق ضمانت صادرات ايران اجازه داده شد ريسك عدم بازپرداخت به اصل و سود اعتبار 75 ميليون دلاري جهت تامين مالي طرح احداث خطوط انتقال برق در كشور جمهوري‌ آذربايجان را مشروط به تضمين دولت جمهوري آذربايجان و يا تضمين بانك‌ها و موسسات بيمه‌اي مورد قبول پوشش دهد.

- به گزارش ايسنا بر اساس مصوبه ديگر هيات وزيران به صندوق اعتباري حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزش كشور، اجازه داده شد با رعايت قوانين و مقررات، كمكهاي مردمي براي امر ورزش را در چارچوب طرح ورزشياري كه توسط صندوق تهيه و به تاييد رئيس سازمان تربيت بدني مي‌رسد، جمع‌آوري نمايد.

- بر اساس يكي ديگر از مصوبات هيات وزيران مبلغ 30 ميليارد ريال اعتبار براي انجام هزينه‌هاي سرمايه‌اي و ضروري اجتناب ناپذير استانهاي خراسان شمالي و جنوبي به اين دو استان اختصاص يافت.

- همچنين بر اساس مصوبه‌ي ديگر هيات وزيران، چگونگي تامين نيروي انساني دستگاههاي اجرايي مستقر در شهرستان بم معين شد. بر اين اساس، سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور اجازه دارد به منظور تامين نيروي انساني مورد نياز دستگاههاي دولتي در شهرستان بر اساس پيشنهاد استانداري كرمان نسبت به صدور مجوز استخدامي حداكثر برابر جانباختگان و از كارافتادگان اقدام نمايد. 50 درصد از كاركنان جديد دستگاههاي اجرايي مستقر در بم، از نيروهاي بومي شهرستان و مابقي از ساير نقاط استان كرمان تامين خواهد شد.

- با توجه به اينكه كشورما از كشورهايي است كه در سالهاي اخير بيشترين قربانيان مربوط به استفاده از سلاح‌هاي شيميايي را داشته است و با توجه به پيوستن ما به كنوانسيون منع گسترش توليد، انباشت و به كارگيري سلاحهاي شيميايي، لايحه‌ي ساز و كارهاي ناظر بر اجراي كنوانسيون به تصويب هيات وزيران رسيد تا به مجلس شوراي اسلامي تقديم شود.

بر اساس اين لايحه گمرك جمهوري اسلامي ايران موظف است آمار كليه‌ي واردات و صادرات مواد شيميايي مندرج در جداول سه گانه‌ي معاهده‌ي مربوط را به دبيرخانه‌ي مرجع ملي اعلام نمايد.

همچنين بر اساس يكي از مواد اين لايحه به استثناي موارد پيش بيني شده در معاهده، هرگونه توليد، توسعه، انباشت يا نگهداري، استفاده، تهديد به استفاده، تحصيل يا نقل و انتقال مستقيم يا غير مستقيم سلاح‌هاي شيميايي، يا معاونت در احتكار آنها و نيز احداث تاسيسات توليدي توسط هر شخص ممنوع است.

بر اساس ماده ديگر اين لايحه هر گونه سلاح شيميايي و تاسيسات توليدي آن كه پس از تصويب اين قانون كشف، يا متوقف شود تحت ضوابط و مقررات با نظارت نمايندگان رئيس قوه قضائيه، ستاد كل نيروهاي مسلح، وزارتخانه‌هاي دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح اطلاعات و سازمان حفاظت محيط زيست و دبيرخانه‌ي مرجع ملي منهدم خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha