• جمعه / ۲۹ آبان ۱۳۸۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8308-11308
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

كواكبيان: هاشمي يك ژنرال است كه به عنوان تداركاتچي ظاهر نمي‌شود راه پيروزي اصلاح‌طلبان اجماع بر كانديدايي واحد است

كواكبيان:
هاشمي يك ژنرال است كه به عنوان تداركاتچي ظاهر نمي‌شود
راه پيروزي اصلاح‌طلبان اجماع بر كانديدايي واحد است

«تنها راه پيروزي اصلاح‌طلبان در انتخابات اجماع بر كانديدايي واحد است.»

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مصطفي كواكبيان، دبيركل حزب مردم‌سالاري روز پنج‌شنبه در جلسه سخنراني به دعوت شاخه خراسان اين حزب در مشهد، با اعلام اين مطلب، اعلام كرد: اجماع گروههاي دوم خرداد پيروزي حتمي جناح اصلاح‌طلب را درپي خواهد داشت، چرا كه منتفي‌شدن بحث رد صلاحيت‌ها و به تبع آن افزايش مشاركت مردمي را به دنبال دارد.

دبيركل حزب مردم‌سالاري، شرايط سياسي و اجتماعي كشور، مفاسد اقتصادي و نحوه تعامل يك رييس‌جمهور با ملت را از دلايل امتناع مهندس موسوي براي پذيرش كانديداتوري انتخابات دوره‌ي نهم رياست‌جمهوري عنوان كرد و گفت: حضور ايشان مي‌توانست يكدستي حكومت را كه عده‌اي خواهان آن هستند از بين ببرد، چرا كه ميرحسين موسوي به گفتمان عدالت‌محور در خدمتگزاري به مردم معتقد است.

كواكبيان در ادامه آبادگران و راست سنتي را در يك سو ندانست و گفت: آبادگران با طيف راست سنتي، زاويه‌دار است و بر اين اساس، يكدست شدن حكومت مفهومي نخواهد داشت، حتي اگر چنين امكاني وجود داشته باشد يكدست شدن حكومت باعث به‌وجود آمدن استبداد مي‌شود و بايد مانع از تحقق اين امر شد.

وي طيف آبادگران را به دنبال سربازي در پست رياست‌جمهوري خواند و اظهار كرد: هاشمي ژنرال است و كسي نيست كه به عنوان تداركاتچي ظاهر شود.

دبيركل حزب مردم‌سالاري حضور در انتخابات را به، به بوجودآمدن شرايط رقابت حداقلي وابسته دانست و عنوان كرد: رقابت كامل در انتخابات به منزله حضور همه افكار و سلايق در عرصه است نه حضور تعدادي از افراد يك گروه خاص و رقابت آنان با يكديگر.

كواكبيان مايوس‌كردن مردم از حضور در انتخابات را توطئه آناني خواند كه با غيبت مردم در پاي صندوق‌هاي راي خيال پيروزي در سر دارند و گفت: رقابت كامل و عدالت انتخاباتي از مهمترين اصولي است كه باعث مشاركت حداكثري مردم در انتخابات مي‌شود، اما اگر بنا باشد شوراي نگهبان الگوي مجلس هفتم را تكرار كند، از هم‌اكنون بايد گفت حضور حداكثري مردم در انتخابات، فرضي باطل است.

كواكبيان چالش اصلي انتخابات را در نگاه كلي اصلاح‌طلبان و تفاوت آن با نگاه محافظه‌كاران دانست و ابراز داشت: تمام سخن ما اين است كه بايد به راي و نظر مردم احترام گذاشت، اما دوستان محافظه‌كار ما معتقدند مي‌توانند بهتر از مردم براي آينده كشور تصميم بگيرند.

وي جبهه‌گيري طرف‌هاي اروپايي در قبال مسائل هسته‌يي ايران را بي‌ارتباط با نحوه برگزاري انتخابات مجلس هفتم ندانست و اظهار عقيده كرد: اگر انتخابات مجلس هفتم با حضور 70 درصدي مردم برگزار مي‌شد، كشورهاي اروپايي غلط مي‌كردند در رابطه با مسائل هسته‌يي كشور اين چنين موضع بگيرند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha