• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۰۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1403022316979
  • خبرنگار : 71635

پشت پرده حذف سریال «حشاشین» و خبرهایی از هوتن شکیبا و محمد بحرانی

پشت پرده حذف سریال «حشاشین» و خبرهایی از هوتن شکیبا و محمد بحرانی

پاسخ وزیر ارشاد درباره ساخت فیلم بدون مجوز رسول‌اف، تغییر دبیر جشنواره فیلم فجر، جشنواره کن در آستانه یک افشاگری بزرگ، جزئیات برگزاری سوگواره بین‌المللی سفینهالنجاه، خبرهایی از نمایشگاه کتاب، رونمایی از تابلویی برای امام رضا(ع)، پشت پرده سریال حشاشین، توضیحاتی درباره مجموعه موسی(ع) و... از جمله اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.

به گزارش ایسنا، وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تولید فیلم‌های زیرزمینی و همچنین راه‌یابی فیلم «دانه‌های انجیر مقدس» از محمد رسول‌اف به کن گفت: این تخلف محرزی است. او همچنین می‌گوید نمایشگاه کتاب روز جمعه انقدر شلوغ بود که نگران تردد معمولی افراد بودیم.

تغییر دبیر جشنواره فیلم فجر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری را با حفظ سمت به عنوان دبیر چهل‌وسومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر منصوب کرد.

توصیه‌های محمد علی نجفی برای خواندن رمان

محمدعلی نجفی با ابراز امیدواری از اینکه شرایطی برای ساخت فیلم پیدا کند، به مردم توصیه می‌کند که این روزها کتاب و بخصوص رمان، بیشتر بخوانند.

هوتن شکیبا دوست داشت در کدام نقش بازی کند؟

هوتن شکیبا که علاقه‌مند بوده در فیلم «طعم گیلاس» کیارستمی بازی کند، درباره ویژگی‌های این هنرمند گفت: برای من کیارستمی یادآور ژست هنرمندی است که در هر شرایطی، بدون در نظر گرفتن جو غالب یک محیط هنری، سعی می‌کرد آنچه را که فکر می‌کرد، بسازد.

جشنواره کن در آستانه یک افشاگری بزرگ

گفته می‌شود قرار است فهرستی محرمانه از ۱۰ کارگردان و بازیگر مرد متجاوز در صنعت سینما در جریان جشنواره کن به صورت علنی معرفی شود، اتفاقی که می‌تواند جشنواره را با چالش بسیار بزرگی رو به رو کند.

تاثیرپذیری فرهنگ چینی از فرهنگ ایرانی

جی کی یون _ مدیر مرکز ایران‌شناسی دانشگاه چین _ با تاکید بر اینکه من یک ایرانی هستم در چین، گفت: فرهنگ ایران از نظر من، خود فرهنگ چینی است در جای دیگر. ایران مرکز تمدن است و بسیاری مناطق دنیا از جمله چین، تحت‌تأثیر فرهنگ ایران بوده‌اند.

جزئیات برگزاری سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه

دبیر کل سوگواره سفینه النجاه گفت: سوگواره بین‌المللی سفینه النجاه توسط عده‌ای از ارادتمندان سیدالشهداء پشتیبانی می‌شود، طراحی شده تا هرسال با موضوعات مرتبط با ایشان برگزار شود. امسال موضوع این سوگواره پیراهن سیدالشهداء است.

خبرهایی از نمایشگاه کتاب؛ از آموزش خرید مجازی تا میزان فروش

استفاده از بن کتاب فقط در نمایشگاه مجازی کتاب امکان‌پذیر است، برای استفاده از این مزیت لازم است، متقاضیان بعد از ثبت‌نام در سامانه فروش مجازی و تکمیل سبد خرید، از یارانه‌ای که به کدملی‌ آن‌ها اختصاص یافته استفاده کنند.

۱۹۴ و نیم میلیارد تومان میزان فروشی است که سخنگوی نمایشگاه کتاب تا پایان روز چهارم این رویداد از میزان فروش آن اعلام کرد.

گفت‌وگوی ایسنا با موسیقیدان ژاپنی که پزشکی را رها کرد!

یک آهنگساز اهل ژاپن درباره موسیقی کی‌ ـ پاپ که این روزها در بین «نسل زد» بسیار پرطرفدار است، می‌گوید: «به نظر من نامگذاری مانند کی ـ پاپ بی‌معنی است. من فکر می‌کنم آنچه در پشت پرده چنین نام‌گذاری نهفته است، چیزی بیش از یک انگیزه اقتصادی برای تسلط بر بازار موسیقی نیست.»

تابلوی جدید روح‌الامین برای امام رضا(ع) رونمایی شد

آیین رونمایی از «مائده»، تازه‌ترین تابلوی نقاشی حسن روح‌الامین با موضوع عشق به ساحت نورانی و ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) امروز در تالار وحدت برگزار شد.

گزارش تصویری این رونمایی را اینجا ببینید. همچنین ویدیو ایسنا از این مراسم در اینجا قابل بازدید است.

پشت پرده سریالی که از پلتفرم‌های ایرانی حذف شد

یک‌ کارشناس رسانه درباره سریال عربی «حشاشین» که به تازگی پخش آن از پلتفرم‌ها متوقف شده است، می‌گوید: «حشاشین» آن‌طور که باید جذابیت بصری ندارد و بیشتر به نمادگرایی اهمیت داده است ضمن اینکه بسیار تاریخ اسلام را تحریف کرده است.

توضیحاتی درباره مجموعه «موسی(ع)» و ۳ سریال تاریخی دیگر

رییس مرکز سیمافیلم درباره‌ آغاز تولید پروژه موسی(ع) بیان کرد که صداوسیما بناست این سریال را امسال به تولید برساند. او همچنین از اضافه شدن سریال‌های الف ویژه جدید به مرحله اقدام برای تولید خبر داد.

جزئیاتی از کاوش‌ها، فرونشست‌، گلسنگ‌ها و تخریب‌های عمرانی

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری از صدور ۱۱۰ مجوز کاوش باستان‌شناسی در کشور خبر داد و درباره آخرین اقدامات انجام‌شده برای جلوگیری از قاچاق آثار تاریخی، بحران فرونشست و گل‌سنگ‌ها در تخت جمشید، ‌پاسارگاد و بیستون و تخریب‌های پروژه‌های عمرانی توضیحاتی داد.

چرا ۸ میلیون تومان حج به حساب یک عده واریز نشده است؟

سازمان حج و زیارت درباره دلیل واریز نشدن وجوه باقی‌مانده از حج تمتع ۱۴۰۲ به حساب تعدادی از زائران توضیح داد.

پیشنهادهایی برای خواندن:

آقای عیاری ما خیلی خوشحالیم که سینمای ایران شما را دارد

وقتی هادی حجازی‌فر به جای محمد بحرانی عروسک ساخت!

یک کشف تاریخی درباره مونالیزا

روایت یک افسر بعثی از شهامت نیروهای ایرانی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha