• شنبه / ۸ مرداد ۱۳۸۴ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8405-03045
  • منبع : مطبوعات

مهندس موسوي: آيندگان قدرآن‌چه با خون دل به دست آمده بدانند ارزشمندترين دستاورد خاتمي" فضاي انساني "است ارزش دستاوردهاي هسته‌يي كمتراز ملي شدن صنعت نفت نيست

مهندس موسوي:
آيندگان قدرآن‌چه با خون دل به دست آمده بدانند
ارزشمندترين دستاورد خاتمي" فضاي انساني "است
ارزش دستاوردهاي هسته‌يي كمتراز ملي شدن صنعت نفت نيست

شايد مهم‌ترين و ارزشمندترين دستاورد دولت خاتمي " فضاي انساني " است كه او حفظ و توسعه‌ي آن در جامعه را نصب‌العين و مهم‌ترين هدف خود قرار داده بود.

مهندس مير حسين موسوي نخست وزير دوران پر افتخار امام خميني(ره) با بيان اين مطلب، تاكيد دارد كه قدرداني از دستاوردهاي بزرگي كه دولت خاتمي در طي اين هشت سال داشته است، وظيفه‌اي صرفا اخلاقي نيست تا از خدمات بي‌شائبه‌ي برادري مخلص و بي‌ادعا سپاسگزاري شده باشد، بلكه هم‌چنين براي آن است تا آيندگان قدر آن‌چه با خون دل بسيار فراهم آمده است، بدانند و آن را به راحتي از دست ندهند.

مهندس موسوي در آخرين روزهاي رياست جمهوري سيد محمد خاتمي با اعتقاد بر اين كه در تجليل از وي و دستاوردهاي دولتش فرصت كوتاه‌تر از آن است كه بتوان حق مطلب را ادا كرد، مي افزايد: ما امروز با موفقيت‌هاي ارزشمند مديران مدبر و دانشمندان جسور و خلاق خود در زمينه‌ي دانش هسته‌يي مواجه هستيم و اين دستاوردي آن‌چنان عظيم است كه اگر قدر و اهميت آن در رشد اعتماد به نفس ملي و توسعه‌ي علمي و اقتصادي كشور به درستي شناخته شود، ارزش تاريخي آن كمتر از ملي شدن صنعت نفت نيست.

مهندس مير حسين موسوي در بيانيه تقدير از هشت سال تلاش دولت حجت‌الاسلام والمسلمين خاتمي كه آن را در اختيار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) قرار داده، خاتمي و دوران هشت ساله‌ي دولت او را چنين توصيف مي‌كند:

«هشت سال دوران رياست جمهوري فرزند فاضل، با تقوا و متعهد حضرت امام خميني(ره) برادر عزيزمان جناب حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي به پايان خود نزديك مي‌شود و لبخندهاي شيرين در اين روزها خبر از آن مي‌دهد كه زخم‌هاي بي‌شماري كه در طي اين مدت به آن جان عزيز وارد شد به همين زودي و پيش از به اتمام رسيدن دوران خدمتش التيام يافته است. رنجي كه براي خداوند پذيرفته شود، ميوه‌هاي شيرين خواهد داد و هر قدر كه ايمان به فضل الهي بيشتر باشد، اين ميوه‌ها زودتر به بار مي‌رسند.

قدرداني از دستاوردهاي بزرگي كه دولت خاتمي در طي اين هشت سال داشته است، وظيفه‌اي صرفا اخلاقي نيست تا از خدمات بي‌شائبه‌ي برادري مخلص و بي‌ادعا سپاسگزاري شده باشد، بلكه هم‌چنين براي آن است تا آيندگان قدر آن‌چه با خون دل بسيار فراهم آمده است، بدانند و آن را به راحتي از دست ندهند.

اين فرصت كوتاه‌تر از آن است كه با استفاده از آن بتوان حق وظيفه را ادا كرد. لذا اين‌جانب به اميد آن‌كه ديگران به مشروح اين توفيقات ولو به صورت فهرست‌وار اشاره خواهند كرد، با بهره‌گيري از اين مجال، تنها به آن‌چه به نظرم شايد مهم‌ترين و ارزشمندترين دستاورد دولت خاتمي است، اشاره مي‌كنم و آن فضاي انساني است كه او حفظ و توسعه‌ي آن در جامعه را نصب‌العين و مهم‌ترين هدف خود قرار داده بود. او به واسطه‌ي اين اهتمام در تمامي افتخارات ملت ما در طي اين مدت شريك است. تنها به عنوان يك نمونه، ما امروز با موفقيت‌هاي ارزشمند مديران مدبر و دانشمندان جسور و خلاق خود در زمينه‌ي دانش هسته‌يي مواجه هستيم و اين دستاوردي آن‌چنان عظيم است كه اگر قدر و اهميت آن در رشد اعتماد به نفس ملي و توسعه‌ي علمي و اقتصادي كشور به درستي شناخته شود، ارزش تاريخي آن كمتر از ملي شدن صنعت نفت نيست. آيا قابل تصور بود كه دانشمندان جوان ما بدون احساس عضويت در جامعه‌اي كه شأن انسان‌ها را بزرگ مي‌شمارد به سمت موفقيت‌هاي عظيم خود گام بردارند؟ اين قاعده‌اي است كه درباره‌ي هر افتخار ديگري چه در چارچوب دولت و چه در صحنه كل جامعه صدق مي‌كند و در طول هشت سال گذشته، اين افتخارات چه بسيار بوده است.

در قدرداني از شخصيتي چون خاتمي فرصت و فصحتي نهفته است كه اميدوارم شناخته شود و از دست نرود.

به‌ويژه روحانيت عزيز كه چنين عضو عالي‌مقامي از او به چنين توفيقاتي دست يافته است، جا دارد كه اين فرصت را فرو نگذارد؛ زيرا هركه خاتمي را مي‌شناسد و دوست دارد، به عنوان عالمي عامل و دانشمندي روحاني مي‌شناسد كه آرمان‌هايش را از شناخت عالمانه و عميق دين خود وام گرفته است.»

ميرحسين موسوي

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha