• یکشنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۸۵ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8511-15131.51386
  • خبرنگار : 71038

احمدي‌نژاد: *سفر"اسد"به ايران موفق‌آميزبود *همكاري ايران وسوريه به نفع صلح وامنيت منطقه است *ملت ودولت‌هاي اسلامي متوجه فتنه‌هاي تفرقه‌افكنانه دشمنان باشند

احمدي‌نژاد:
*سفر"اسد"به ايران موفق‌آميزبود
*همكاري ايران وسوريه به نفع صلح وامنيت منطقه است
*ملت ودولت‌هاي اسلامي متوجه فتنه‌هاي تفرقه‌افكنانه دشمنان باشند

دكتر محمود احمدي‌نژاد و بشار اسد ظهر روز يكشنبه بعد از برگزاري دور دوم مذاكرات مشترك ايران و سوريه به رياست روساي جمهور دو كشور و بعد از قرائت بيانيه‌ي مشترك در يك مصاحبه‌ي مطبوعاتي مشترك شركت و در تشريح نتايج اين سفر، آن را موفقيت‌آميز ارزيابي كردند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) رييس جمهور كشورمان در اين مصاحبه‌ي مطبوعاتي با بيان اين‌كه " سفر بشار اسد به تهران گرچه كوتاه بود ولي سفر موفقيت‌آميزي بود" گفت: در اين سفر روساي جمهور و مقامات دو كشور در ارتباط با مسائل مختلف با يكديگر گفت‌وگو و در زمينه‌هاي مختلف به ديدگاه‌هاي مشتركي رسيدند.

احمدي‌نژاد در ابتداي اين مصاحبه‌ي مطبوعاتي با ابراز خرسندي و خوشحالي از سفر رييس‌جمهور سوريه به ايران گفت: روابط دو كشور عميق، برادرانه و رو به جلوست.

وي ادامه داد: دو كشور ايران و سوريه قريب به سه دهه است كه در بسياري از مسايل منطقه با اتفاق نظر با يكديگر حركت كرده‌اند و ارتباط اين دو كشور رو به جلو بوده است.

احمدي‌نژاد گفت: ما همواره بر مهمترين مسايل منطقه و جهان اسلام با هم مشورت كرده‌ايم و پشتيبان يكديگر بوده و هستيم.

رييس جمهور با بيان اين‌كه " سفر بشار اسد به ايران اين‌بار در شرايط ويژه‌ي منطقه انجام شده است" گفت: در حال حاضر دشمنان ملت‌هاي منطقه، امت اسلامي و كشورهاي عربي از تسلط بر منطقه نااميد شده‌اند و امروز با لشكركشي و طراحي توطئه‌ها مي‌خواهند بين امت اسلامي تفرقه ايجاد كنند. امروز شرايطي را در فلسطين، لبنان، افغانستان و عراق مشاهده مي‌كنيم كه اين شرايط اهميت رايزني‌ها و روابط كشورها را بيش از پيش با اهميت كرده است.

وي با بيان اين‌كه " كشورهاي منطقه بايد براي مقابله با طراحي‌هاي دشمنان با يكديگر هماهنگ باشند" گفت: براي ايجاد هماهنگي و مقابله با طراحي‌هاي دشمنان اين رايزني‌ها و ملاقات‌ها يك امر ضروري است.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين‌كه " سفر برادرم بشار اسد به تهران كوتاه اما اين سفر پر بار بود" گفت: اين سفر خوشبختانه نتايج خوبي را در بر داشت كه بخش مهمي از اين توافقات مشترك در بيانيه‌ي مشترك دو كشور ايران و سوريه آمده است.

رييس جمهور گفت: دو كشور ايران و سوريه بر وحدت ملت عراق و تماميت ارضي و استقلال دولت عراق تاكيد كرده‌اند و حمايت قاطع خود را از استقرار دولت عراق اعلام نموده‌اند و هر دو كشور معتقدند كه راه برون‌رفت از مشكلات عراق تنها به وسيله‌ي حاكميت و حمايت از دولت مردمي عراق صورت مي‌گيرد.

وي اظهار داشت: در مورد فلسطين هم در ارتباط با تلاش‌هاي گروه‌هاي فلسطيني و دولت فلسطين براي ايجاد وحدت ملي و همچنين استمرار مقاومت تا حاكم شدن آرمان‌ها تاكيد و اعلام شد كه از مقاومت و گروه‌هاي فلسطيني جهت تحقق اين آرمان‌ها حمايت شود.

احمدي‌نژاد همچنين به مساله‌ي لبنان اشاره كرد و گفت: دو كشور در طول اين مذاكرات بر حق ملت لبنان تاكيد كرده و از مقاومت در لبنان براي استقرار حكومت مورد نظر مردم و مقابله با توطئه‌ها حمايت شد.

رييس جمهور گفت: دو كشور تاكيد داشتند كه ملت و دولت‌هاي اسلامي بايد متوجه فتنه‌هاي دشمنان جهت ايجاد تفرقه بين اقوام و طوايف گوناگون باشند.

وي گفت: ايران و سوريه دو كشور قوي و اثرگذار در معادلات منطقه هستند و هماهنگي و ارتباط اين دو كشور مي‌تواند در صحنه‌ي منطقه بسيار تاثيرگذار،موثر و ضمانتي براي حفظ منافع و مقابله با توطئه‌هاي دشمنان باشد.

احمدي‌نژاد همكاري دو كشور ايران و سوريه را به نفع صلح و امنيت منطقه و در جهت تامين منافع كشورهاي منطقه عنوان كرد و گفت: ما تلاش مي‌كنيم تا آن‌جا كه مي‌توانيم با هماهنگي و رايزني، بسياري از مشكلات را از پيش روي كشورهاي منطقه و كشورهاي عربي برداريم. ما همه‌ي ملت‌ها را به وحدت، برادري و ايستادگي در برابر طراحي‌هاي دشمنان دعوت مي‌كنيم.

رييس‌جمهور افزود: من بار ديگر تاكيد مي‌كنم كه سفر آقاي بشار اسد به تهران سفر موفقيت‌آميزي بود و ان‌شاءالله توافقات دو كشور براي كل كشورهاي منطقه مفيد و موثر باشد. من در اينجا برادر بزرگوارم آقاي بشار اسد را به خدا مي‌سپارم.

سخنان بشار اسد رييس جمهور سوريه در اين مصاحبه‌ي مطبوعاتي متعاقبا ارسال مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha