• یکشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8712-14017
  • خبرنگار : 90068

صفار هرندي: بايد نگران كساني باشيم كه پشت سر ما قرار داشته و اسير نظام اطلاع‌رساني هستند

صفار هرندي گفت: وظيفه امروز ما در ايجاد وحدت، ايجاد شبكه‌ي اطلاع‌رساني گسترده و روي كار آوردن انسان‌هاي شايسته‌اي است كه بازي خورده‌ي اسراييل و غرب نباشند.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عصر يك‌شنبه در بيست و دومين كنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي در سخناني با تبريك به مناسبت ميلاد پيام اكرم (ص) اظهار كرد: جهان استكبار و استعمار امروزي به تبع پيچيده‌تر از گذشته عمل مي‌كند؛ به طور معمول امروز جلوه‌هاي واقعي مداخله‌ي قدرت‌هاي استكباري در كشورهاي جهان به ويژه جهان اسلام به شكل مداخله‌ي مستقيم و هجوم از نوع لشكركشي پيشين نيست. گرچه با دو نمونه مشخص در دوره‌ي جديد ما شاهد تجاوز مستقيم و اشغال سرزميني از سوي آمريكا و اروپا در كشورهاي اسلامي هستيم.

وي افزود: اصل اين است كه روال كشورهاي مستكبر براي مداخله در كشورهاي ديگر از طريق نامحسوس و با اجير كردن اشخاصي است كه وابستگي فكري به آن‌ها دارند. زماني دولت‌هاي استعمارگر با اجير كردن و مزدور گرفتن اشخاص در كشورهاي تحت استعمار، آن‌ها را انتخاب مي‌كردند اما امروز پيچيدگي در اين است كه برخي از اين مزدوران اجير نيستند و بابت آن چه كه انجام مي‌دهند مواجبي نمي‌گيرند؛ بلكه ذهن و دل‌شان مشغول جريان مثلث جهاني شد.

صفار هرندي بيان كرد: تربيت شدگان مكتب فكري آمريكا و صهيونيزم بسيار خطرناك‌ترند چرا كه جزو گروه عالمان، انديشمندان، اساتيد، هنرمندان، مطبوعات و غيره هستند كه دلشان مشغول اجنبي‌ها و شيفته‌ي جريان غرب است.

او افزود: امروز مصيبت جهان اسلام چنين كساني هستند و به دليل جريان نوين اطلاع‌رساني هر كس كه در خانه‌شان به اينترنت دستيابي دارد به يك شبكه گسترده پيام‌رساني متصل مي‌شود. تاثيرپذيري و آموختن از ديگران امروز متفاوت از گذشته است و به سختي مي‌توان افراد را از استفاده از اين شبكه‌ها منع كرد.

وي گفت: بخش عمده‌اي از آن چه به عنوان پيام تفرقه‌افكن منتشر مي‌شود محصول همين نظام نوين اطلاع‌رساني است كه ما در جريان غزه و مقاومت 33 روزه در لبنان شاهد آن بوديم كه به موازات توفيقات رزمندگان مقاومت فلسطين و لبنان، نظام اطلاع‌رساني جهاني پيام‌هاي مسموم خود را پيچيده‌تر و كاري‌تر روانه مي‌كرد به گونه‌اي از هيچ امكاني فروگذار نمي‌كردند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: ما اكنون بايد نگران كساني باشيم كه پشت سر ما قرار داشته و اسير نظام اطلاع‌رساني هستند كه در دست چهره‌هاي خبيث صهيونيستي است و كار مهم امروز ما آن است كه شبكه‌ي اطلاع‌رساني‌مان را گسترده‌تر و انسان‌هاي شايسته‌اي را براي مديريت آن بنشانيم كه بازي خورده‌ي اسراييل و غرب نباشند. مشكل اساسي ما آن است كه ما به كساني ميدان داده‌ايم كه دلشان در گرو محبت دشمنان خداست كه بخشي به دليل حضور دولت‌هايي است كه التزامي به شريعت اسلامي ندارند و ناچار به تمسك به قدرت‌هاي شيطاني هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha