• یکشنبه / ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8712-13700
  • خبرنگار : 90068

مشاور رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي: دستگاه‌هاي تبليغاتي غرب وحدت جهان اسلام را نشانه گرفته‌اند

مشاور رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي گفت: امروزه در حالي كه جهان اسلام بيش از هر زمان ديگري به وحدت نياز دارد، دستگاه‌هاي تبليغاتي غرب با سوءاستفاده از فن‌آوري ارتباطات، قدرت رسانه‌يي، وحدت جهان اسلام را نشانه گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار سياسي خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محسن پاك‌آيين عصر شنبه در بيست و دومين كنفرانس بين‌المللي وحدت اسلامي اظهار كرد: در عرصه‌ي رسانه، قدرت‌هاي بزرگ از طريق تسلط بر شبكه‌هاي ارتباطي و رسانه‌هاي گروهي، عادات و آداب خود را در ديگر كشورها رواج مي‌دهند تا با تضعيف فرهنگ‌هاي ملل ديگر، انديشه‌ي ايجاد جهاني تك فرهنگي را محقق كند.

وي افزود: اشاعه‌ي تفكرهاي متنوع اعم از مذاهب و اديان، مكاتب زميني و مادي، مليت‌ها و قوميت‌ها از طريق رسانه‌هاي سنتي و مدرن، اديان و مذاهب را در معرض يك رقابت كاذب قرار داده و عامل مهمي براي تفرقه بين پيروان مذاهب به‌ويژه در جهان اسلام شده است و اين امر واضح است كه وقتي روح اسلام و فرهنگ مسلمانان با رواج فرهنگ غرب از جامعه‌ي اسلام رخت بربندد، اتحاد كه يكي از مظاهر فرهنگ اسلامي است، در كشورهاي اسلامي در ميان مسلمانان محقق نخواهد شد.

وي با اشاره به اين‌كه رسانه‌ها نقش مهمي در پيشرفت و وحدت ميان مسلمانان و تقريب ميان مذاهب دارند، تصريح كرد: در جهان امروز دستگاه‌هاي تبليغي غرب با استفاده از رسانه، ايجاد تفرقه در سطوح ملي و فراملي را براي جلوگيري از انسجام مسلمانان تجربه كرده و آن را در دستور كار خود قرار داده‌اند. جهان غرب ايجاد تفرقه در سطوح ملي در كشورهاي اسلامي را موجب اختلاف در يك واحد از جهان اسلام دانسته و تحقق اين هدف را در امتداد سياست كلي جلوگيري از اتحاد در جهان اسلام مي‌داند.

مشاور رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در پايان به ارايه‌ي پيشنهاداتي از جمله آموزش اعضاي مجمع عمومي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي در جهت چگونگي استفاده از فن‌آوري ارتباطات و اطلاعات و استفاده از تكنولوژي مدرن، ايجاد زيرساخت‌هاي رسانه‌يي در حوزه‌ي رسانه‌هاي سنتي و مدرن، گسترش سواد ديجيتالي به منظور ايجاد نگرش نوين در بهره‌گيري از رسانه‌ها، راه‌اندازي سامانه‌هاي اينترنتي و ايجاد وبلاگ‌ها به زبان‌هاي مختلف و شناسايي و ارتباط با رسانه‌هاي تاثيرگذار و خبرنگاران و روشنفكران پرداخت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha