• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 91062012118
  • خبرنگار : 71078

جشنواره "زنان و توليد ملي " در تهران برگزار مي‌شود

ايازي خبر داد: تاسيس 200 خانه كارآفريني در تهران /16 هزار خانواده تحت پوشش شهرداري

ايازي خبر داد: تاسيس 200 خانه كارآفريني در تهران /16 هزار خانواده تحت پوشش شهرداري

سخنگوي شهرداري تهران يكي از موضوعات مطرح در سطح جامعه را مقوله سرپرستي خانوار از سوي زنان دانست و گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار روز به روز در حال افزايش است و در اين شرايط دستگاه‌ها و نهادهاي مختلفي كه در اين زمينه مسئوليت مستقيم دارند بايد به طور جدي به زنان سرپرست خانوار بپردازند.

سخنگوي شهرداري تهران يكي از موضوعات مطرح در سطح جامعه را مقوله سرپرستي خانوار از سوي زنان دانست و گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار روز به روز در حال افزايش است و در اين شرايط دستگاه‌ها و نهادهاي مختلفي كه در اين زمينه مسئوليت مستقيم دارند بايد به طور جدي به زنان سرپرست خانوار بپردازند.

به گزارش خبرنگارسرويس «زنان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، هادي ايازي در نشست خبري امروز كه در بوستان گفتگو برگزار شد، افزود: سرپرستي خانوار از سوي زنان يك مسئله اجتماعي است كه در صورت بي توجهي به آن، اين قشر دچار آسيب اجتماعي مي‌شوند.

وي در ادامه اظهار كرد: شهرداري تهران طي چند سال اخير به بحث زنان سرپرست خانوار به طور جدي وارد شده و براي زنان سرپرست خانوار بسترسازي كرده است. چرا كه تعداد زناني كه زندگي خانواده خود را اداره مي‌كنند كم نيستند.

سخنگوي شهرداري تهران درباره اقدامات شهرداري در زمينه زنان سرپرست خانوار گفت: نخستين اقدام ما ايجاد دفاتر مشاوره براي كاريابي زنان سرپرست خانوار در سراي محلات تهران بوده است. علاوه بر آن 200 خانه كارآفريني راه اندازي كرده‌ايم البته اين خانه‌هاي كارآفريني به طور اختصاصي مربوط به خانم‌ها نيست، اما مراكز مهارت آموزي مخصوص زنان است و بالغ بر 150 تا 200 زن سرپرست خانوار در آن شاغل هستند.

ايازي افزود: در مراكز مهارت آموزي كوثر به زنان برخي حرفه‌ها را آموزش مي‌دهيم چرا كه بعضي از زنان حرفه‌اي را نياموخته‌اند و اين مجموعه به عنوان ستاد توانمندي زنان سرپرست خانوار نام گرفت.

سخنگوي شهرداري تهران افزود: نزديك به 16 هزار خانواده تحت پوشش ما هستند، البته ما به آنان دستمزد نمي‌دهيم بلكه ظرفيتي را ايجاد كرده‌ايم كه آنان بتوانند براي خانواده‌ خود درآمد سازي كنند علاوه بر آن قريب به 6000 زن از اين مراكز مشورت گرفته و در آنها آموزش ديده‌اند و خودشان كارگاه توليدي ايجاد كرده‌اند، چرا كه ما معتقديم اين خانواده‌ها بايد توليد كننده باشند نه مصرف كننده.

وي در بخش ديگري از اين نشست خبري با اشاره به جشنواره زنان و توليد ملي اظهار كرد: اين جشنواره تا سي‌ام شهريور ماه در بوستان گفتگو برگزار مي‌شود و در آن محصولات زنان سرپرست خانوار و توليداتشان عرضه مي‌شود. اين توليدات شامل كالاهاي مختلفي از چادر، ‌مقنعه، سيسموني نوزاد تا صنايع دستي و وسايل آشپزخانه و مونتاژ قطعات الكترونيكي مي‌شود و توليدات برخي از زنان به قدري از كيفيت بالايي برخوردار است كه در جشنواره‌هاي بين المللي نيز از آن استقبال شده است. اين اجناس به برخي گروه‌ها با 25 درصد تا 50 درصد تخفيف عرضه مي‌شود و در كل قيمت‌هاي مناسبتري براي اجناس ارائه شده در اين جشنواره در نظر گرفته شده است.

ايازي افزود: اين جشنواره در سه بخش برگزار مي‌شود يك بخش مربوط به عرضه توليدات زنان سرپرست خانوار مناطق 22 گانه است بخش ديگري به سمن‌ها و CBO‌ها مربوط مي‌شود و يك بخش نيز مربوط به لباس‌هاي خاص زنانه است.

وي با اشاره به برنامه‌هاي ديگر اين جشنواره اظهار كرد: با توجه به فرا رسيدن ايام سوگواري امام جعفر صادق (ع) شب چهارشنبه مراسم سوگواري برگزار مي‌شود، علاوه بر آن روز چهارشنبه پس از نماز ظهر و عصر نيز سخنراني و مداحي برپا مي‌شود.

ايازي در پايان اظهاركرد: در طول برگزاري جشنواره بعد ازظهرها جشنواره‌ خاصي براي كودكان با حضور گروه‌هاي مختلف تلويزيوني و شب‌ها جشني مخصوص خانواده‌ها برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha