• دوشنبه / ۶ آبان ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 92080602972
  • خبرنگار : 71429

حسین آبادی: حکم انحلال جبهه مشارکت هنوز به ما ابلاغ نشده است

حسین آبادی: حکم انحلال جبهه مشارکت هنوز به ما ابلاغ نشده است

وکیل‌ جبهه مشارکت گفت: منتظر هستم که شعبه 15 دادگاه انقلاب رای خود را نسبت به ادامه فعالیت جبهه مشارکت ابلاغ کند.

وکیل‌ جبهه مشارکت گفت: منتظر هستم که شعبه 15 دادگاه انقلاب رای خود را نسبت به ادامه فعالیت جبهه مشارکت ابلاغ کند.

امیر حسین‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کمیسیون ماده 10 احزاب مدت‌ها پیش به دلیل تخلفاتی که از این حزب مشاهده کرده بود، فعالیت این حزب را معلق کرد.

وی افزود: کمیسیون ماده 10 احزاب طبق قانون اختیار دارد که اگر حزبی از ضوابط و مقررات تخلف کرد، به حزب اعلام و موقتا حزب را تعطیل کند. متعاقبا حزب هم می‌تواند نسبت به تصمیم کمیسیون ماده 10 احزاب به دادگاه عمومی شکایت کند.

وکیل جبهه مشارکت با بیان این که در زمینه اقدام کمیسیون ماده 10 احزاب نسبت به جبهه مشارکت به شعبه 27 دادگاه عمومی شکایت کردیم، ادامه داد: این شعبه تصمیم کمیسیون ماده 10 احزاب را لغو و اعلام کرد که حزب مشارکت تمام ضوابط قانونی را رعایت کرده است.

حسین آبادی ادامه داد: پس از آن شعبه 15 دادگاه انقلاب حکم به انحلال جبهه مشارکت داد. سخنگوی قوه قضاییه نیز در همان زمان اعلام کرد که شعبه 15 دادگاه انقلاب حکم انحلال حزب مشارکت را صادر کرده و این حکم قطعی است.

وی با بیان اینکه در مورد انحلال جبهه مشارکت به بنده ابلاغ قضایی نشده است، افزود: متاسفانه نه حزب مشارکت برای جلسه رسیدگی به دادرسی دعوت شد و نه اینجانب به عنوان وکیل این حزب از جلسه رسیدگی اطلاعی داشتم، فقط اعلام شد که این حزب منحل شده است.

حسین‌آبادی در مورد اظهارات عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور مبنی بر این که دو حزب سازمان مجاهدین و جبهه مشارکت باید مسائل قانونی خود را که با قوه قضاییه مطرح است از طریق مراجع قضایی پیگیری کنند، گفت: باید به ما ابلاغ قضایی شود تا بتوانیم از طریق مرجع قضایی موضوع را پیگیری کنیم و زمانی که این اتفاق نیفتاده است ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی تاکید کرد که همچنان منتظر هستیم که شعبه 15 دادگاه انقلاب رای خود را در مورد ادامه فعالیت جبهه مشارکت به ما ابلاغ کند و اگر این رای قابل تجدیدنظر باشد اعتراض خود را به دادگاه تجدیدنظر اعلام کنیم.

بر اساس این گزارش، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری در آبان 89 با اشاره به حکم دادگاه انقلاب مبنی بر انحلال دو حزب جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین، تاکید کرد که حکم صادره قطعی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۲-۰۸-۰۶ ۱۰:۲۴

آيا با منحل کردن حزب، قلب مردم را هم مي‌توانيد منحل کنيد؟