• دوشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 94032514586
  • خبرنگار : 71060

مدیر عامل مخابرات استان تهران مطرح کرد

40 سال انتظار برای جبران سرمایه‌گذاری یک خط تلفن

40 سال انتظار برای جبران سرمایه‌گذاری یک خط تلفن

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد: پس از اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت درآمد تماس‌های ثابت به ثابت درون استانی حدود 37 درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران اعلام کرد: پس از اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت درآمد تماس‌های ثابت به ثابت درون استانی حدود 37 درصد کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، امروز مراسم افتتاح و بهره‌برداری از 370 طرح مخابراتی در استان های تهران و البرز برگزار شد و در این مراسم علیرضا صیدی - مدیر عامل مخابرات استان تهران - به ارائه‌ی توضیحاتی پرداخت.

وی در این مراسم با اشاره به شعارهایی که سالانه در شرکت مخابرات براساس شعار مقام معظم رهبری انتخاب می‌شود، اظهار کرد: در سال جاری با توجه به کمبود منابعی که وجود دارد شعار خود را همدلی و همزبانی برای خدمات بهتر در نظر گرفته‌ایم که در این راه لازم است از منابع موجود استفاده کنیم.

مدیر عامل مخابرات استان تهران در ادامه به تعداد تلفن‌های ثابت شهر تهران اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر در این شهر هشت میلیون و 900 هزار تلفن ثابت نصب شده است و ضریب نفوذ تلفن ثابت در تهران و البرز 159 درصد است.

صیدی همچنین متذکر شد: در حال حاضر استان البرز 11 هزار کیلومتر فیبر نوری را اجرا کرده که امروز شاهد افتتاح این پروژه خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگر در مخابرات امروز تصمیمی‌ گرفته می‌شود ثمره آن یک تا دو سال آینده قابل مشاهده است برهمین اساس اگر امروز تصمیم درستی در مخابرات گرفته شود، در آینده نتیجه آن را خواهیم دید.

مدیر عامل مخابرات استان تهران با بیان این‌که طی سال‌های اخیر روند رشد درآمد و هزینه مخابرات در استان تهران به گونه‌ای بوده که در سال‌های 1388 تا 1394 میانگین رشد هزینه 13.7 درصد و میانگین رشد درآمد 10.9 درصد بوده، اظهار کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد اتفاق خوبی نخواهد افتاد.

صیدی همچنین یادآور شد: طی پنج سال قبل از خصوصی سازی در شرکت مخابرات 673 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که این رقم در پنج سال پس از خصوصی‌سازی به 1136 میلیارد تومان رسیده که عمده این رقم نیز در دو سال آخر سرمایه‌گذاری شده است.

وی ادامه داد: اکنون علاوه بر آنکه سرمایه‌گذاری این شرکت روندی رو به رشد را دنبال می‌کند هزینه‌های ما نیز طی سال‌های گذشته چند برابر شده است.

مدیر عامل مخابرات استان تهران متذکر شد: با اجرای طرح هم‌کدسازی تلفن ثابت درآمد تلفن ثابت به ثابت، ثابت داخل استانی 37 درصد درآمد تلفن ثابت به خارج استان هفت درصد، درآمد تلفن ثابت به اپراتورهای غیرهمراه اول پنج درصد کاهش داشته است. البته در خصوص درآمد مکالمات تلفن ثابت با همراه اول ما شش درصد نیز افزایش درآمد داشته‌ایم.

صیدی ادامه داد: از سوی دیگر با روی کارآمدن شبکه‌های اجتماعی درآمد ما نیز کم شده است علاوه بر این هزینه اتصال ما 50 هزار تومان است در حالی که هزینه تمام شده یک خط در پروژه‌هایی مانند شهر پرند حدود یک میلیون و 300 هزار تومان تمام می شود.

وی همچنین عنوان کرد: در مجموع در آمار میانگین 10 ساله ما هزینه یک خط تلفن حدود یک میلیون تومان می‌شود اما اکنون با رقم هایی که این خط ها فروخته می‌شوند در پروژه‌ای مانند پرند باید 42 سال صبر کنیم تا شاید سرمایه‌گذاری ما باز گردانده شود.

مدیر عامل مخابرات استان تهران ادامه داد: اکنون تمام خدمات دولت الکترونیک و مسائلی از این دست بر پایه تلفن ثابت است و حتی اگر قرار باشد تنها دو ساعت ما سرویس خود را به بانک‌ها و غیره قطع کنیم امکان ندارد آنها بتوانند به ارائه‌ی سرویس بپردازند.

صیدی ادامه داد: حتی در مورد دستگاه‌های پوز نیز مبلغی که برای هر انتقال به مخابرات اختصاص داده می‌شود 1.5 ریال است که در نهایت این رقم، رقمی بسیار پایین است.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توسعه و نوسازی لایه دسترسی اظهار کرد: اکنون سیم مسی ما از مخابرات و منزل مشترکین حدود سه تا چهار کیلومتر می‌شود که با پروژه‌ای که قرار است امروز افتتاح شود، این رقم به حدود 500 متر کاهش داده می‌شود که این مساله در مواردی مانند شبکه ملی اطلاعات یا IP مدیا شرایط بسیار خوبی را در ارائه‌ی خدمات فراهم می‌کند.

مدیر عامل مخابرات استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: ترافیک ویدئو در دنیا هر پنج سال پنج برابر می‌شود از سوی دیگر ترافیک موبایل هر چهار سال 13 برابر رشد داشته و ترافیک شبکه کلود هر پنج سال چهار برابر می‌شود که به هرحال سرمایه‌گذاری در بخش‌های مخابراتی در این موارد تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۴-۰۳-۲۵ ۲۱:۵۰

اصلاً تلفن ثابت نخواستيم اينقدر منت نگذاريد براي تکنولوژي از رده خارج.