• دوشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 94112616611
  • خبرنگار : 71089

مخالفت احزاب اپوزیسیون در ترکیه با مداخله نظامی در سوریه

نمایندگان احزاب مخالف در پارلمان ترکیه اعلام کردند که این کشور باید اقدامات لازم را در برابر هرگونه تهدید جدی امنیتی اتخاذ کند اما مخالفت خود را با هر گونه احتمال اقدام نظامی ترکیه در سوریه اعلام کردند.

نمایندگان احزاب مخالف در پارلمان ترکیه اعلام کردند که این کشور باید اقدامات لازم را در برابر هرگونه تهدید جدی امنیتی اتخاذ کند اما مخالفت خود را با هر گونه احتمال اقدام نظامی ترکیه در سوریه اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از روزنامه تودی زمان، ارتش ترکیه حملات توپخانه‌ای خود را علیه مواضع حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در شهر اعزاز آغاز کرده و حملات خود را روز یکشنبه برای بیرون راندن نیروهای این حزب از نزدیک مرزسوریه-ترکیه ادامه داد. این در حالی است که حزب اتحاد دموکراتیک سوریه اعلام کرد که در برابر هر گونه حمله ترکیه مقاومت خواهد کرد.

در همین راستا کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه اعلام کرد: این حزب مخالف هر گونه تصمیمی است که ترکیه را به جنگ بکشاند.

وی ادامه داد: حزب مردم جمهوری خواه همه ابعاد تروریسم را رد می‌کند، این مساله کاملا آشکار است اما داووداوغلو (نخست وزیر) کسی است که در راستای محافظت از منافع رجب طیب اردوغان (رییس جمهور) به جای منافع ترکیه در حوزه سیاست خارجی اقدام می‌کند.

ولی آغ بابا، از حزب مردم جمهوری خواه نیز با اشاره به نشست اعضای این حزب در شهر مالاتیا گفت: ارتش ترکیه مواضع حزب یگانهای مدافع خلق سوریه را مورد هدف قرار داده است. اما این حزب تنها از اقداماتی که برای رفع تهدیدات علیه کشور انجام می‌شود، حمایت می‌کند.

هم چنین مصطفی دستیجی، رییس حزب وحدت بزرگ در بیانیه‌ای اعلام کرد: هنوز وعده‌های توسعه در کشور عملی نشده است.

به نوشته این بیانیه، این حزب از هر گونه اقدام برای دفع تهدیدات ناشی از پ.ک.ک و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه حمایت می‌کند. اما این حزب نسبت به هرگونه عملیات نظامی میان ترکیه و عربستان سعودی در سوریه هشدار می‌دهد و از آن حمایت نمی‌کند. "چنین اقدامی برای ترکیه بسیار خطرزا خواهد بود."

در همین راستا صلاح الدین دمیرتاش، رییس حزب اتحاد دموکراتیک خلق هم در حین بازدید از دیاربکر روز یکشنبه با متهم کردن دولت ترکیه به کشاندن این کشور به داخل جنگی تمام عیار گفت: حزب عدالت و توسعه می‌خواهد ترکیه را وارد جنگی کند که ملت این کشور از آن حمایت نمی‌کند. نه دادووداوغلو و نه دیگر مقامات دولت نسبت به خطرات ناشی از ورود به یک جنگ تمام عیار هوشیار نیستند.

هم چنین دولت باغچلی، رییس حزب حرکت ملی گرا نسبت به هر گونه احتمال عملیات زمینی در سوریه توسط ترکیه هشدار داد و گفت: چنین جنگی می‌تواند عواقب سنگینی برای ترکیه به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha