• دوشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 94112617029
  • خبرنگار : 71496

مسکو حملات ترکیه به سوریه را در جهت حمایت علنی از تروریسم خواند

مسکو حملات ترکیه به سوریه را در جهت حمایت علنی از تروریسم خواند

وزارت خارجه روسیه از نگرانی جدی مسکو نسبت به اقدامات خصمانه مقامات ترکیه درباره سوریه خبر داد.

وزارت خارجه روسیه از نگرانی جدی مسکو نسبت به اقدامات خصمانه مقامات ترکیه درباره سوریه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه) منتشر کرده، ضمن ابراز نگرانی جدی مسکو نسبت به اقدامات خصمانه مقامات ترکیه درباره سوریه،‌ اعلام کرد: این اقدامات حمایت آشکار از تروریسم بین‌المللی و نقض علنی قطعنامه‌های شورای امنیت و تعهداتی است که ترکیه به عنوان کشوری که در گروه بین‌المللی حمایت از سوریه وجود دارد، خود را ملزم به رعایت آن می‌داند.

این وزارتخانه افزود: جهت ارزیابی دقیق اقدامات تحریک‌آمیز ترکیه که تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه خاورمیانه و کل جهان محسوب می‌شود، از بررسی این موضوع در شورای امنیت حمایت می‌کنیم.

این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد، اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد ترکیه در راستای حمایت از گروه‌های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره و دیگر گروه‌های تروریستی که در سوریه حضور دارند، همچنان به گروه‌های مسلح جدیدی اجازه می‌دهد که از این کشور خود را به سوریه برسانند. همچنین تروریست‌هایی که در میادین درگیری سوریه زخمی می‌شوند برای درمان به ترکیه منتقل می‌شوند. علاوه بر این برخی گروه‌های زیر شاخه داعش برای تجدید قوا و استراحت در ترکیه هستند.

از سوی دیگر، دمیتری پسکوف،‌ سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز همکاری کشورهای مختلف جهان در چارچوب مبارزه با تروریسم را خواستار شد.

پسکوف در این بیانیه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بر لزوم ایجاد راهکار‌هایی واقعی برای همکاری نه تنها در زمینه تبادل اطلاعات بلکه صرفا همکاری تمرکز کرده است زیرا بدون همکاری در چارچوب ائتلافی متحد نمی‌توان از فعالیت در زمینه مبارزه با تروریسم صحبت کرد.

پسکوف در ادامه از اظهارنظر درباره اعزام سربازان ترکیه به سوریه خودداری کرد و گفت: این سوال باید برای وزارت خارجه و وزارت دفاع ترکیه مطرح شود.

وزارت خارجه سوریه پیش از این اعلام کرد که یک کاروان نظامی شامل 100 نیروی مسلح از ترکیه وارد خاک سوریه شده‌اند.

این در حالی است که عصمت یلماز، وزیر دفاع ترکیه این مساله را تکذیب کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha