• سه‌شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95011705055
  • خبرنگار : 71129

تهدید ارمنستان درباره به رسمیت شناختن استقلال ناگورنو-قره باغ

تهدید ارمنستان درباره به رسمیت شناختن استقلال ناگورنو-قره باغ

جمهوری آذربایجان بار دیگر خواهان آتش بس در منطقه ناگورنو-قره باغ شده و گفته که ارمنستان باید از "مناطق اشغال شده" بیرون برود.

جمهوری آذربایجان بار دیگر خواهان آتش بس در منطقه ناگورنو-قره باغ شده و گفته که ارمنستان باید از "مناطق اشغال شده" بیرون برود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشاتودی، جمهوری آذربایجان درحالی این درخواست را مطرح کرده که ارمنستان گفته اگر شرایط در منطقه بدتر شود،‌ استقلال این منطقه را به رسمیت می شناسد.

بر اساس قوانین بین المللی ناگورنو-قره باغ بخشی از خاک آذربایجان است اما ساکنان ارمنی این منطقه که از سوی ارمنستان حمایت می‌شوند، با رد این مساله مدت‌هاست اعلام استقلال کرده‌اند گرچه این امر از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.

حکمت گادژیف، سخنگوی مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز گفت:‌ براساس قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل،‌ ارمنستان باید مناطق اشغال شده را ترک کرده و یکپارچگی و تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را به رسمیت بشناسد.

وی ادامه داد: المار ممدیاروف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز نامه هایی را به روسای ناتو و سازمان ملل و همچنین نماینده ارشد اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست گذاری امنیتی ارسال کرده است و اوضاع را در منطقه به آنها اطلاع داده است.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان "موضع باکو کاملا صلح آمیز است اگرچه ارمنستان همچنان به تیراندازی علیه مواضع جمهوری آذربایجان و مناطق مسکونی ادامه می دهد. "

در همین حال، سرژ سرکیسیان، رییس جمهوری ارمنستان نیز گفت که دولت به تامین امنیت برای ساکنان ناگورنو-قره باغ ادامه می دهد و اگر فعالیت های نظامی در منطقه شدت یابد، استقلال این منطقه را به رسمیت می شناسد.

تعدادی از کشورها به ارمنستان و جمهوری آذربایجان تاکید کرده‌اند که باید هرچه سریعتر آتش بس را به منطقه بازگردانند و سازش صلح آمیز داشته باشند. گرجستان نیز تمایل خود را برای میانجی‌گری میان این دو کشور اعلام کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha