• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ / ۲۳:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 95031713832
  • خبرنگار : 71417

وقوع انفجار در پایتخت لبنان

 وقوع انفجار در پایتخت لبنان

منابع لبنانی یکشنبه شب از وقوع انفجار شدیدی در نزدیکی وزارت کشور لبنان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از منابع خبری عربی این انفجار در بیروت رخ داد و محل آن در نزدیکی دفتر روزنامه الاخبار و ساختمان وزارت کشور گزارش شده است.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

گزارش های اولیه حاکی است این رویداد بر اثر منفجر شدن بمب کار گذاشته شده در یک خودرو در نزدیکی ساختمان بانک لبنان داده است. به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مقام های لبنانی محل انفجار را منطقه الظریف گزارش داده‌اند. بر اساس این گزارش، پس از این انفجار، آمبولانس‌ها و نیروهای امداد و نجات بلافاصله در منطقه حاضر شدند.

خبرگزاری لبنان در حالی گزارش داده که بمب در زیر یک دستگاه خودرو کارگذاشته شده بود که وزیر کشور لبنان گفته است، بمب داخل یک کیف جاسازی و درکنار دیوار بانک لبنان قرار داده شده بود.

به گزارش ایسنا، انفجار بمب در بيروت به منظور هدف قرار دادن بلوم بانك يا بانك لبنان و المهجر بوده است كه از بزرگ‌ترين بانك هاى لبنان به شمار مي‌رود. اين انفجار فقط چند مجروح بر جاى گذاشته و هيچ ارتباطى با هدف قرار دادن نهاد مشنوق، وزير كشور و يا سعد حريرى نداشته است. علاوه بر ساختمان وزارت كشور، منزل وزير كشور نيز در نزديكى محل انفجار قرار دارد. محل انفجار مركز ساختمانى بلوم بانك لبنان است و اين مجموعه بانكى به مجموعه كونكورد شهرت دارد. همه دلايل و از جمله روز و ساعت انفجار نشان مي‌دهد كه فقط بانك مورد هدف بوده است از همين رو اين انفجار با هيچ يك از انفجارهاى گذشته بيروت شباهت ندارد.

رسانه‌هاى مخالف حزب‌الله لبنان از هم‌اكنون ضمن تحليل‌هاى خبرى غيرمستقيم تلاش دارند تا اين انفجار را به تحريم‌هاى شديد بانكى عليه حزب‌الله ارتباط  دهند كه در يك ماه اخير عليه بسيارى از شخصيت هاى حزب‌ا‌لله از جمله نمايندگان آن در پارلمان اعمال  شده و حساب‌هاى بسيارى از موسسات وابسته به شیعيان را مسدود كرده اند.

اين رسانه‌‌هاى خبری، اين عمليات انفجارى اخیر را به ارسال پيام‌هاى سربسته تعبير كرده‌اند. اين عمليات تروريستى مشكوك مي‌تواند سرآغاز بحران امنيتى و سياسي جديد در لبنان به شمار رود تا فضاى آرام بين گروه‌هاى سياسى را به تشنج و ناآرامى در لبنان سوق دهد و احتمال دخالت خارجى در اين اقدام وجود دارد.

 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha