• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 95040100301
  • منبع : نمایندگی لرستان

رئیس کل دادگستری استان:

‌ وجود 4300 زن مطلقه طی یک‌سال در لرستان فاجعه‌ است

‌ وجود 4300 زن مطلقه طی یک‌سال در لرستان فاجعه‌ است

ایسنا/لرستان رئیس کل دادگستری لرستان گفت: وجود 4300 زن مطلقه طی یک‌سال فاجعه بار است.

به گزارش خبرنگار‌ ایسنا‌، جعفر بدری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آمار وقوع طلاق در لرستان نگران‌کننده است، اظهار کرد: سال گذشته 4300 طلاق در لرستان به ثبت رسیده و وجود این تعداد زن مطلقه در استان طی یک سال فاجعه بار است، مسئولان در این باره چاره‌اندیشی کنند.

وی اعتیاد، بداخلاقی، پایین آمدن درجه تحمل زن و شوهر و .... را از موضوعات تشدید واقع طلاق دانست و با تأکید براینکه این وضعیت با نصیحت و موعظه چاره‌اندیشی نخواهد شد، گفت: مسئولین فرهنگی و اجرایی به فکر وضعیت معیشتی خانواده‌ها باشند.

رئیس کل دادگستری لرستان بابیان اینکه ‌از مجموع طلاق‌های ثبت شده در استان 2400 مورد توافقی بوده است که از این تعداد 1300مورد از سوی زن و 600 مورد از سوی مرد بوده است، تصریح کرد: سال گذشته 12 هزار پرونده در رابطه با اختلافات خانوادگی به دادگستری لرستان وارد شده است.

بدری ‌تعداد قضات در لرستان را کافی دانست و با اشاره به اینکه وضعیت رسیدگی به پروندها در دادگاه‌های استان در مقایسه با کشور  برابر‌ یا در وضعیت بهتری است، تصریح کرد: دانش‌آموز بروجردی که معلم خود را به قتل رساند و شخص دیگری را نیز در تهران پس از متواری شدن زخمی کرده بود، امروز به یک قاری قرآن تبدیل‌شده است.

وی با انتقاد از وضعیت صنایع در استان، گفت: الان وضعیت صنایع در استان خوب نیست و بسیاری از آنها در حال ورشکستگی هستند، در لرستان چندین کارخانه وجود دارد که زمانی صادرات و بازار خوبی داشتند، اما امروز بدلیل ورشکستگی هر روز تجمعات کارگری را در برخی از شهرهای استان شاهد هستیم.

بدری با اشاره به اینکه  نتیجه ندادن  وام‌هایی که به بنگاه‌های زودبازده داده شده بخاطر فقدان نظارت بوده و دولت قبلی تصمیم گرفت که این وام‌ها در راستای اشتغالزایی پرداخت شود، اما متاسفانه این مهم نه تنها اشتغالی ایجاد نکرد، بلکه گرفتاریش دامن دستگاه‌های اجرایی استان را گرفت، یادآور شد: در این پروژه بانک‌ها حاضر نبودند تسهیلاتی پرداخت کنند و براساس طرح‌هایی که ارائه می‌شد تسهیلات می‌دادند که البته شغلی هم ایجاد نشد و افراد پول‌ها را در بحث زمین و مسکن سرمایه‌گذاری کردند.

وی اضافه کرد: صنایع راکد با تزریق پول و تسهیلات احیاء نمی‌شوند، بلکه باید بازار رقابتی برای آنان ایجاد کرد تا توان رقابت در بازار داشته باشند از طرفی قیمت تمام شده محصول باید پایین باشد.

رئیس کل دادگستری لرستان یادآور شد: در مورد تخلفات دستگاه‌های اجرایی چنانچه رسانه‎ها فارغ از هر غرض‎ورزی به خوبی ورود پیدا کنند، قطعا این مهم منجر به سلامت دستگاه‌های اجرایی خواهد شد.

‌انتهاي پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha