• یکشنبه / ۲۰ تیر ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040110561
  • خبرنگار : 71402

تعطیلی مقرهای پلیس دالاس پس از دریافت تهدید

تعطیلی مقرهای پلیس دالاس پس از دریافت تهدید

مقرهای پلیس دالاس روز شنبه پس از دریافت تهدیدی علیه افسران پلیس تعطیل شد. این تهدیدات دو روز پس از تیراندازی مرگبار به پلیس در دالاس واقع در ایالت تگزاس رخ داد که جان پنج افسر پلیس را گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پلیس دالاس در بیانیه‌ای که برای رسانه‌ها ایمیل شد، اعلام کرد: اداره پلیس دالاس یک تهدید ناشناس علیه نیروهای اجرای قانون در سراسر این کشور دریافت کرده و از همین رو تدابیر احتیاطی در نظر گرفته و آن را به بالاترین سطح امنیتی رسانده است.

براساس گزارش یک رسانه محلی، افسران ویژه تسلیحاتی و تاکتیکی (اسوات) در ساختمان اصلی مستقر شده‌اند. روزنامه دالاس مورنینگ نیوز گزارش داد، رویت یک مرد نقاب‌پوش موجب شده تا پلیس سطح هشدار را افزایش دهد. یک مرد نقاب‌پوش در گاراژی در پشت مقر اصلی پلیس دالاس مشاهده شده است. اداره پلیس دالاس در پیامی توئیتری اعلام کرد،‌ افسران جستجوی خود را در کاراژ مورد نظر تکمیل کردند اما هیچ مظنونی دیده نشد.

این سطح هشدار دو روز پس از آن اعلام شد که فردی موسوم به "مایکا جانسون" در جریان راهپیمایی اعتراضی در حمایت از سیاهپوستان (جان سیاهان مهم است) به روی افسران پلیس آتش گشود و در جریان آن پنج افسر کشته شده و هفت تن دیگر زخمی شدند. جستجو در منزل عامل تیراندازی دالاس به کشف مواد ساخت بمب، سلاح، مهمات، جلیقه ضد گلوله و مجله‌ای درباره فنون رزمی انجامید. مایکا جانسون 25 ساله که سیاهپوست بود، هیچ گونه سابقه کیفری ندارد اما اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که مظنون یک کهنه‌سرباز ارتش است و برخی از شاهدان او را "تک‌رو" معرفی کردند.

به گفته جی جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا این عامل تیراندازی در تلافی شلیک مرگبار اخیر پلیس به دو جوان سیاهپوست دست به حمله زد. اعتراض صلح‌آمیز دالاس یکی از چندین تجمع اعتراضی سراسری در واکنش به کشته شدن آلتون استرلینگ در لوییزیانا و فیلاندو کاستیل در مینه‌سوتا بود که نهایتا به کشته شدن چند مامور پلیس ختم شد. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا هم در واکنش به این کشتارهای پنج‌شنبه گذشته خواستار انجام اصلاحاتی در ساختار پلیس شد. فیلاندو کاستیل در روزهای گذشته در شهر سنت پال در ایالت مینه‌سوتا به ضرب گلوله پلیس کشته شد و آلتون استرلینگ، دیگر مرد سیاه‌پوست هم در شهر باتن روژ، مرکز ایالت لوئیزیانا، از سوی پلیس هدف قرار داده شد و جان داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha