• دوشنبه / ۲۱ تیر ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 95040111765
  • خبرنگار : 71415

التهاب در آمریکا برای ششمین شب متوالی/ دستگیری صدها تن

التهاب در آمریکا برای ششمین شب متوالی/ دستگیری صدها تن

تظاهرات فعالان حامی سیاهپوستان در اعتراض به قتل چند روز پیش دو جوان سیاه پوست به دست پلیس آمریکا برای ششمین شب متوالی در شهرهای سراسر این کشور ادامه پیدا کرد و در همین راستا صدها تظاهرکننده دیگر توسط مقامات بازداشت شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه دیلی میل،همزمان مقامات پلیس آمریکا هشدار داده‌اند که خشونت در اعتراضات را تحمل نخواهند کرد. در همین حال در شهر "باتون روژ" در ایالت "لوئیزیانا" که چند روز پیش در آن جوان سیاه پوست 37 ساله‌ای به نام "آلتون استرلینگ" توسط پلیس به قتل رسید، دست کم 48 تن از فعالان معترض بازداشت شدند.

این افراد بعد از آن بازداشت شدند که معترضان پس از یک راهپیمایی صلح آمیز در روز یکشنبه با افسران پلیس درگیری پیدا کردند.

همچنین در ایالت "مینه سوتا" که چند روز پیش جوان سیاه پوست دیگری به نام "فیلاندرو کاستیل" توسط افسران پلیس در آن کشته شد نیز حدود 200 نفر از معترضان اقدام به بستن اتوبان بین ایالتی  Interstate 94 در شهر "سنت پل" برای مدت چندین ساعت کردند. گزارش شد که معترضان با پرتاب سنگ، بطری و مصالح ساختمانی و همچنین مواد محترقه به افسران پلیس حمله کردند.

در شهر "تنسی" حدود هزار نفر اقدام به بستن یک پل مهم برفراز رودخانه "می سی سی پی" کردند و ترافیک را برای مدت چند ساعت بند آوردند.

در شهر لس آنجلس نیز صدها فعال معترض اتوبان بین ایالتی Interstate 405 را مسدود کرده و شعار دادند: "پلیس‌های نژاد پرست باید از اینجا بروند".

این در حالی است که در یک هفته گذشته مقامات پلیس به ویژه در لوئیزیانا و مینه سوتا با موجی از اعترضات علیه خشونت‌های پلیس علیه سیاه پوستان مواجه شدند.

این تنش‌ها همچنین بعد از حمله مایکا جانسون، یک سیاهپوست کهنه کار جنگ افغانستان علیه افسران پلیس در شهر دالاس آمریکا تشدید شد.

پلیس شهر "باتون روژ" طی شنبه شب و یکشنبه صبح دست کم 102 نفر را عمدتا به اتهام مسدود کردن اتوبان‌ها دستگیر کردند و از جمله این دستگیر شدگان یک فعال و کاندیدای سابق شهرداری بالتیمور به نام "دری مکیسون" بود.

جان بل ادواردز، فرماندار لویزیانا در کنفرانسی خبری گفت که اکثریت معترضان رفتاری قانونمند داشتند. ادواردز در این کنفرانس خبری اظهار کرد که نیروهای پلیس به معترضان در لویزیانا و یا خارج از این ایالت اجازه تحریک خشونت و فعالیت‌های غیرقانونی را نخواهند داد. وی همچنین هشدار داد هر کسی که ترافیک را بند آورد دستگیر خواهد شد.

همچنین در شهر سنت پل نیز در اثر خشونت‌های مربوط به اعتراضات 21 افسر پلیس مجروح شده و 102 نفر دستگیر شدند.

در همین حال مقامات اعلام کردند که در یک اتوبان بین ایالتی مینه سوتا نیز 50 معترض دستگیر شده و همچنین 52 تن دیگر از آنها در نزدیکی مقر فرماندار این ایالت بازداشت شدند.

بالغ بر 300 تن نیز عصر یکشنبه در یک اعتراضات صلح آمیز در نزدیکی مقر پلیس "سنت انتونی" حضور پیدا کردند.

این تظاهرات همچنین در دیگر ایالتها شامل ویرجینیا، اوکلاهوما و نیوجرسی نیز ادامه پیدا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha