• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95050105705
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

هدایت تحصیلی پروژه‌ای ملی است/ توزیع متوازن در رشته‌های تحصیلی باید انجام شود

هدایت تحصیلی پروژه‌ای ملی است/ توزیع متوازن در رشته‌های تحصیلی باید انجام شود

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با بیان این که هدایت تحصیلی یک پروژه ملی است، گفت: توزیع متوازن در رشته‌های تحصیلی باید انجام شود.

به گزارش ایسنا، علی زرافشان در جلسه شورای پروژه مهر آموزش و پرورش استان، با بیان این که امسال اولین دوره دانشجویان دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل می‌شوند، اظهار کرد: بر این اساس امسال  13 هزار نفر در مقطع ابتدایی و 9 هزار نفر در مقطع متوسطه از فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند  و 5 هزار نفر هم براساس ماده 28 از طریق آزمون با رعایت ضوابط به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیتهای شورای پروژه مهر در استانها تصریح کرد: پروژه مهر می‌تواند با طراحی سازوکارهایی آموزش و پرورش را از انزوا خارج کند و با این نگاه، وجود شورای آموزش و پرورش می تواند تحول ساز باشد.

زرافشان افزود: در اجرای پروژه مهر باید موارد مهمی چون استقرار پایه دهم، توسعه پیش دبستانی و اجرای دستورالعمل جدید انتصاب مدیران مدارس در اولویت اجرا قرار گیرد.

وی با اشاره به لزوم توزیع منظم کتاب های درسی خاطرنشان کرد: امسال ثبت نام الکترونیکی کتاب ، خرید آن را برای خانواده‌ها آسان شده و همه کتاب های درسی به غیر از پایه دهم در انبارها آماده توزیع از 15 شهریور است.

معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به ثبت نام بیش از 5/5 میلیون نفر در سامانه سناد افزود: باید با ساماندهی نیروی انسانی و مشخص شدن تعداد کلاسها ، سال تحصیلی را با برنامه ریزی دقیق آغاز کنیم.

وی با اشاره به تغییر بافت جمعیتی دانش آموزان، بر لزوم مجتمع سازی مدارس و ایجاد امکانات ورزشی و هنری و استفاده بهینه از آن تأکید کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی  وزارت آموزش و پرورش، زرافشان، هدایت تحصیلی را یکی از مهمترین برنامه‌های امسال عنوان کرد و افزود: هدایت تحصیلی یک پروژه ملی است و باید توزیع متوازنی در رشته‌های تحصیلی انجام گیرد و علایق دانش آموزان و خانواده‌ها به طور اصولی هدایت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha