• شنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۵ / ۱۷:۳۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 95060103837
  • منبع : نمایندگی کردستان

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اعلام کرد

طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت

طلب ۷۰۰ میلیارد تومانی صندوق ذخیره فرهنگیان از دولت

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان کشور ۷۰۰ میلیارد تومان از دولت طلب دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه کردستان، شهاب الدین غندالی در جلسه طرح‌های سرمایه گذاری صندوق ذخیره فرهنگیان که با حضور وزیر آموزش و پرورش در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در سال ۹۲، ۷۵۴ هزار نفر عضو داشت که در حال حاضر تعداد اعضای آن به ۸۹۰ هزار رسیده است.

وی به مشکلات صندوق اشاره کرد و افزود: نداشتن سود پایدار و نبود نقدینگی مشکلات زیادی را برای فعالیت‌های صندوق ایجاد کرده بود که به همین منظور با انجام اقداماتی در راستای توسعه کشور، افزایش نقدینگی صندوق را نیز مدنظر قرار دادیم.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان کشور عنوان کرد: برای افزایش نقدینگی صندوق و همچنین حرکت به سمت توسعه، اجرای پروژه‌هایی در زمینه‌های مختلف نیروگاهی، پتروشیمی، مسکن و ... در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه در ۲ سال گذشته هیچ تاخیری در پرداختی‌های این پروژه‌ها نداشته ایم.

وی تصریح کرد: این صندوق در سال ۹۲، ۲ پروژه  پتروشیمی را اجرا کرده بود که امروز به ۱۲ عدد رسیده است.

غندالی اعلام کرد: این صندوق در سال ۹۲، ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در دفاتر خود داشته است که در حال حاضر به ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی بیان کرد: ماهانه ۱۹ هزار میلیارد تومان وارد صندوق می‌شود و با توجه به اینکه ماهانه تعدادی نیز به علت بازنشستگی از صندوق خارج می‌شوند، ۴۰ میلیارد تومان نیز ماهانه توسط صندوق پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه در سه سال گذشته ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سود توزیع کرده است، اعلام کرد: این صندوق ۷۰۰ میلیارد تومان نیز از دولت بدهی دارد که مراحل شکایت قانونی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: کاهش بنگاه داری از جمله سیاست‌های جدید صندوق ذخیره فرهنگیان است که بر اساس مصوبه شورا نباید بیش از ۱۵ درصد باشد.

غندالی حرکت به سمت شرکت‌های بورسی را از دیگر سیاست‌های صندوق دانست و از تلاش برای انجام پروژه‌ها با مشارکت شرکت‌های بورسی خبر داد.

وی در پایان از اجرای دو پروژه توسط این صندوق در کردستان خبر داد و یادآور شد: پتروشیمی بیجار و پالایشگاه مریوان طرح‌هایی هستند که توسط این صندوق در کردستان مقدمات اجرا را طی می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha